Friday, May 27, 2016

Takkan Guan Eng Saja Menyerang Hudud. Mana Lagi Balacinya?


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendakwa bahawa BN dan PAS telah bekerjasama untuk membentangkan usul hudud di Dewan Rakyat untuk tujuan politik.
"Ini adalah kerjasama antara Umno dan PAS ... antara BN dan PAS," katanya.

Beliau menggesa rakan-rakan BN - MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti di Sabah dan Sarawak - untuk menyatakan pendirian mereka.

"Mereka kata  akan keluar daripada BN ... Saya ingin tahu jika mereka (masih) bersedia untuk berbuat demikian," katanya.

Beliau mendakwa bahawa rang undang-undang persendirian yang dibawa oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu tidak mengikut perlembagaan.
Beliau memberi amaran bahawa sekiranya rang undang-undang itu diluluskan di Parlimen, ia akan memberi kesan ke atas sistem kehakiman.

"Tidak lama lagi, kita akan lihat negara amalkan dua sistem (undang-undang),” katanya di lobi Parlimen.

Jika rang undang-undang itu diluluskan, ini akan merintis jalan untuk pelaksanaan hudud  di Kelantan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Takkan DAP/Guan Eng saja yang menentang hudud. Mana lagi balaci-balacinya? Lihat sejarah ucapan di parlimen, yang mula-mula menentang hudud ialah UMNO, Presiden UMNO PM Malaysia Pertama.

DAP antaranya yang sama-sama menentang 'hudud'. Adakah ini juga kerjasama UMNO dan DAP? Atau Perikatan dan DAP?

13 comments:

Lan Jeniang said...

MCA & MIC sokong ke?

Anonymous said...

rileks dlu pak hisyam

hadi awang bru jer tangguhkan pembentangan

lelaki dicermin said...

Kalau salah satu kerusi PRk pas tak menang..persidangan perlimen akan dtg..hudud masih tak di bentang lagi..kalau ini berlaku...memang pas tak tahu malu...

Hadi Al-Tahi said...

kenapa ulamak taik dari parti langau bernama hadi tangguhkan pembentangan private bill hudud??? aduyaiii parti langau pimpinan ulamak taik penjual agama. tuiiiiiiiii

Anonymous said...

Aisehmen, ini tak ada kaitan langsung dgn 2 prk nanti kan pak hashim oi? Biasa la..pas tolong meno, meno tolong garu belakang pas..nawaitu mahu kapur undi melayu lah tu betul tak?

KAHKAHKAHKAHKAHKAH!

Anonymous said...

Baru dapat bentang, al hamdu lillah. Insya Allah kami rakyat yang beragama Islam akan terus memberikan sokongan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-resam-dap-mca-menentang-pelaksanaan-hukum-allah/


KATA PEDANG: Resam DAP, MCA menentang pelaksanaan hukum Allah

syariah

APA boleh dikatakan lagi. Sudah menjadi resam apabila sesuatu undang-undang atau hukum Allah hendak ditegakkan, pastinya akan ada halangan, sama ada daripada mereka yang beragama Islam sendiri atau orang kafir.

Macam-macamlah alasan yang mereka berikan, termasuk tidak sesuai dengan negara yang penduduknya pelbagai kaum dan agama atau tidak mengikut semangat Perlembagaan Persekutuan dan lain-lain.

Sebab itu, Allah Taala memperingatkan kita di dalam banyak ayat al-Quran mengenai orang kafir ini yang akan menentang apa saja yang disarankan demi kebaikan umat Islam dan manusia keseluruhannya.

Mereka yang menentang ini, termasuk orang kafir, bukannya tidak tahu bahawa ada alam lain selepas kematian dan dunia ini adalah tempat ujian dalam menggapai kegembiraan di akhirat.

“Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).” (Surah As-Saf ayat 8)

Demikian Allah memberi peringatan kepada kita mengenai sikap orang kafir terhadap umat Islam dan peraturan yang ditetapkan-Nya.

Lalu, adakah kita sebagai umat Islam, khususnya pembuat dasar yang mewakili rakyat di Parlimen, masih juga hendak menurut kehendak orang kafir yang memberi alasan bahawa hukum Allah tidak sesuai di Malaysia – negara yang diuar-uarkan kepada orang Arab sebagai negara Islam, tetapi kepada Barat diberitahu bahawa Malaysia sebuah negara liberal?

Lantas, Pedang tidak terkejut apabila parti yang mewakili kaum Cina – MCA dan parti rasis DAP – bersekongkol menentang sekeras-kerasnya usaha PAS untuk mengemaskini undang-undang Syariah dengan dimulakan di Negeri Serambi Makkah – Kelantan.

khutba

Pedang tak nak kata “mati hidup semula pun mereka tak akan menyokong undang-undang Islam”, sebab apabila mereka mati dan menerima pembalasan, barulah mereka mengetahui kebenaran dan kesucian agama Allah ini. Seperti yang Allah terangkan dalam al-Quran yang bermaksud:

“Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami dari neraka ini (serta kembalikanlah kami ke dunia); setelah itu kalau kami kembali lagi (mengerjakan kufur dan maksiat), maka sesungguhnya kami orang-orang yang zalim.” (Surah Al-Mukminun ayat 107)

Tetapi, kedua-dua parti berasaskan kaum Cina itu, walaupun ada umat Islam yang menjadi ahli DAP, terang-terang tidak suka kepada Islam. Jika suka, pastinya mereka tidak menentang undang-undang Syariah yang hendak dikuatkuasakan ke atas umat Islam.

Pastinya mereka setuju dan menyokong Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat, yang dibentangkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, semalam.

Tetapi, orang kafir menentangnya. Yang Islam juga menyokong yang kafir. Rang undang-undang itu bagi mereka tidak penting dan dilewat-lewatkan sehingga bertahun. Diletakkan pada aturan mesyuarat yang terakhir, sedangkan sudah lebih 1,400 tahun undang-undang itu wujud.

Pedang rasa pelik juga di dalam parti cauvinis DAP itu ada umat Islam. Malah, yang bertudung litup yang nampak mata sahaja pun ada. Apa tujuan mereka menyertai sekumpulan puak yang ternyata menentang hukum Islam, Pedang pun hairan. Tidakkah mereka menyedari:

“Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan Rasul-Nya, mereka tetap ditimpa kehinaan sebagaimana orang-orang yang terdahulu daripada mereka ditimpa kehinaan; kerana sesungguhnya Kami telah menurunkan keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan bagi orang-orang yang kafir disediakan azab seksa yang menghina,” (Al-Mujadila ayat 5)

Dan, kedua-duanya – MCA dan DAP – dalam menolak undang-undang Syariah itu juga mengatakan bahawa ianya tidak bertepatan dengan semangat Perlembagaan Persekutuan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/mca-senada-dengan-dap-tak-sokong-rang-undang-undang-hudud/

MCA senada dengan DAP tak sokong rang undang-undang hudud

BANGI, Jumaat – MCA mengulangi pendirian parti itu untuk tidak menyokong apa saja rang undang-undang ‘yang memberi kuasa untuk melaksanakan hudud’, lapor The Star yang memetik Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, sebagai berkata.

Memetik laporan itu beliau berkata, Rang Undang-Undang Persendirian (RUU) oleh PAS didorong oleh penetapan parti itu untuk melaksanakan undang-undang Syariah di Kelantan adalah tidak selaras dengan prinsip Barisan Nasional (BN).

“MCA kekal dengan pendirian tegas untuk menolak apa-apa rang undang-undang yang membolehkan pelaksanaan hudud di Malaysia.

“Sebagaimana yang sering kami tegaskan, pelaksanaan undang-undang hudud adalah bertentangan dengan semangat Perlembagaan Persekutuan dan akan merosakkan hubungan antara kaum di negara ini,” katanya, semalam.

Oleh itu, katanya, MCA tidak akan menyokong apa-apa rang undang-undang yang memberi kuasa untuk pelaksanaan hudud di negara ini.

“Kami mahu kerajaan mengekalkan struktur undang-undang sedia ada yang direka berdasarkan semangat Perlembagaan Persekutuan – keadilan untuk semua tanpa mengira kaum, agama atau latar belakang dalam masyarakat sekular,” katanya.

Semalam, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membentangkan usul RUU iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat.

Ia bertujuan meminda Seksyen 2 bagi menggantikan peruntukan dalam undang-undang sedia ada iaitu Mahkamah Syariah akan mempunyai kuasa ke atas umat Islam dan dalam hal-hal kesalahan di dalam perkara yang disenaraikan di butiran 1 Senarai Negeri, mengikut jadual kesembilan Undang-Undang Persekutuan.

Ia juga bagi memasukkan Seksyen 2A iaitu dalam menjalankan undang-undang jenayah mengikut Seksyen 2, Mahkamah Syariah berhak menjatuhkan hukuman yang dibenarkan oleh undang-undang syariah berkaitan hal-hal kesalahan yang disenaraikan mengikut seksyen yang disebutkan, selain hukuman mati.

Berikutan itu, parti rasis dan cauvinis DAP yang senada dengan MCA dalam isu ini, menuduh PAS dan BN bekerjasama membentangkan usul berkenaan di Parlimen bagi tujuan dan kepentingan politik.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berterusan menentang usul itu dengan menyifatkan bahawa RUU yang dibawa Abdul Hadi tidak mengikut Perlembagaan.

Anonymous said...

Ingat PAN ingat DAP. PAN khadam DAP dan DAP pila anti Islam

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

KHUTBAH AIDILADHA PAHANG 2015
APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

2 Jun, 2014
NGEH KOO HAM (DAP) MAHU UMAT ISLAM HALALKAN MURTAD!!!!
Datuk Ngeh Koo Ham (DAP) mengeluarkan kenyataan di Parlimen semalam supaya umat islam menghormati murtad. Dengan kata lain, meminta umat islam menghalalkan murtad. isu murtad sebenarnya semakin berleluasa di Malaysia. Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) berkata, perkara itu berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama. Bagaimanapun hak mengamalkan agama yang lain itu adalah untuk mereka yang bukan islam mengamalkan agama mereka, bukan untuk membolehkan umat islam murtad.

Kita sebagai umat islam harus berjuang menentang gejala murtad. Parti-parti politik yang menghalalkan murtad ini harus ditentang. Kepada umat islam liberal yang menyokong menghalalkan murtad, kamu harus ingat ayat-ayat Al-quran yang secara jelas menunjukkan umat islam adalah berdosa besar sekiranya murtad. Adakah kita umat islam harus membiarkan dosa besar ini berlaku kepada umat islam di Malaysia?..


Antara ayat yang menyentuh tentang murtad dalam Al-Quran:


"Adakah kamu pula hendak meminta dari Rasul kamu sebagaimana diminta dari Nabi Musa (oleh kaumnya) dahulu? Dan sesiapa yang menukar iman dengan mengambil kekufuran, maka sesungguhnya ia telah sesat dari jalan yang lurus." (Al-Baqarah 2:108)


"Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanKu (agama Islam) yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya; dan janganlah kamu menurut menurut jalan-jalan (yang lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yang lain itu) mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah, Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa." (Al-An'aam 6:153)


"Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi."(A-li'Imraan 3:85)


"Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: "Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah dan perbuatan kufur kepadaNya, dan juga perbuatan menyekat (orang-orang Islam) ke Masjid Al-Haraam (di Makkah), serta mengusir penduduknya dari situ, (semuanya itu) adalah lebih besar lagi dosanya di sisi Allah. Dan (ingatlah), angkara fitnah itu lebih besar (dosanya) daripada pembunuhan (semasa perang dalam bulan yang dihormati). Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari agama kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian); dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (agama Islam), lalu ia mati sedang ia tetap kafir, maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya)." (Al-Baqarah 2:217)

Selain itu Ngeh Koo Ham juga mahu pergerakan syiah dibiarkan tanpa sekatan. Agak pelik DAP sudah berani masuk campur dalam urusan islam. Ikut suka dia nak membiarkan pergerakan mengkafirkan umat islam. Itu sebabnya umat islam harus berjuang dan menolak PR. PR adalah pakatan yang berpaksikan DAP. Atau dengan kata lain semua urusan harus dinilai dari kaca mata bukan islam. Orang bukan islam akan menilai dari segi logik akal sedangkan umat islam mempunyai iman yang membatasi segala penilaian.

Rujukan:
http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20140612/pa_05/Koo-Ham-mahu-umat-Islam-hormati-murtad

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/sisi-rasisme-pada-dap/

Sisi rasisme pada DAP

DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

Apa sahaja perkara yang bersangkut paut dengan Islam atau Melayu pasti akan ada kenyataan-kenyataan melampau daripada pimpinan atau pengikut mereka dari semasa ke semasa. Sama ada perkara itu melibatkan isu agama Islam, kepentingan umat Islam atau bangsa Melayu, mereka akan gunakan berbagai-bagai alasan untuk menunjukkan kedengkian, ketidakpuasan hati, kecaman, tuduhan seolah-olah ia melanggar hak asasi mereka, melanggar Perlembagaan, pencabulan terhadap agama lain, tidak sama adil atau sama rata dan seumpamanya.

Apabila sebahagian masyarakat malaysia mempertikaikan agenda rasis dan anti-patriotisme yang terdapat pada sekolah-sekolah vernakular Cina (SRJKC), mereka akan segera melenting, melompat dan berteriak sakan, seolah-olah satu penghapusan etnik secara terancang sedang berlaku dan dipaksakan ke atas mereka! Isu diskriminasi terhadap etnik dan kaum akan dimainkan kembali.

Apabila melihat bibit-bibit kesepakatan dan persefahaman mula terjalin di antara parti-parti politik Islam dan Melayu (yang melibatkan keahlian dan penyokong yang jutaan), DAP sudah gelabah dan umpama dirasuk Syaitan. Maka bermulalah racun-racun syak wasangka disuntik pada suasana kesepakatan atau persefahaman ini. Atau mereka (DAP) akan mengadu-domba sesama umat Islam dan bangsa Melayu.

Sekiranya beberapa usaha ini gagal, mereka akan menggunakan taktik dan strategi lain pula. Antaranya dengan memperlembukan kumpulan-kumpulan penyokong atau sahabat mereka di kalangan NGO-NGO (termasuk NGO Islam) atau tokoh-tokoh masyarakat secara selektif sebagai jurucakap tidak rasmi mereka.

Kumpulan pemain-pemain selamat (play safe) dan pak turut ini kadang-kadang lebih bersemangat pula dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Barangkali kerana mereka merasakan berkhidmat kepada DAP merupakan satu AMANAH yang tidak sanggup dipikul oleh makhluk lain.

Ataupun mereka (DAP) akan menonjolkan anak-anak muda Melayu yang bengap sebagai Cover Girls dan Poster Boys mereka sebagai testimoni kononnya parti mereka bukan rasis sebab sudah diminati dan dianggotai oleh semakin ramai orang-orang Melayu. (Ramai yang tidak sedar bahawa insan-insan malang ini hanya ditugaskan untuk membancuh teh atau menjadi peon pejabat sahaja).

Parti rasis yang melampau ini juga gigih merekrut para penulis atau anak-anak muda dari latar belakang pendidikan Islam (khususnya dari Asia Barat) untuk diserapkan ke dalam takungan penulis harapan mereka. Ini kerana perangkap mereka akan lebih berkesan kalau agenda dan ideologi DAP dipromosi dan dikembangkan sendiri oleh graduan-graduan “Islamik” ini.

Kenapa kita harus benarkan “penjajahan minda” dan penyakit rendah diri ini berkubang di dalam batang tubuh kita?

Mengapa kita selalu beralasan untuk menjaga hati dan perasaan DAP (termasuk MCA dan Gerakan) lalu kita membiarkan kehormatan, ketinggian, kedaulatan, izzah dan kemuliaan harga diri dengan mudah sahaja dipijak dan dilanyak?

Kenapa kita terlampau melebih-lebihkan kehendak para cuavinis ekstremis itu mengatasi setiakawan dan persaudaraan sesama Muslim yang memiliki lebih banyak persamaan dan yang lebih utama untuk diperjuangkan?


Apa yang perlu dilakukan oleh umat Islam, bangsa Melayu dan rakyat mereka secara umum adalah dengan MENOLAK parti dan kepimpinan parti yang rasis, cauvinis dan ekstremis seperti ini.

Inilah salah satu cara untuk mengembalikan maruah, keyakinan dan izzah bangsa dan umat.

Pilihan di tangan kita dan DAP tidak berhak mendapat mandat dan kepercayaan kita lagi.

Kita juga perlu tolak mana-mana pihak yang bersekutu dan bersekongkol dengan DAP!

Muhammad Luttfi Abdul Khalid

Anonymous said...

puak sekular dah kepanasan itu baru ruu 355 belum lagi perlaksanaan hukum hudud.

Anonymous said...

ameeeen moga dipermudahkan. moga puak2 sekular balik kepada islam sebenar. sama2 kita doakan untuk mereka moga allah swt memberi hidayah pada mereka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails