Friday, May 27, 2016

Siapa Sebenar Yang Menolak Hudud? -Ibnu Hasyim.



KUALA LUMPUR: WEBLOG Ibnu Hasyim menolak kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang mendakwa bahawa BN dan PAS telah bekerjasama untuk membentangkan usul hudud di Dewan Rakyat untuk tujuan politik.


Itu adalah kerjasama antara Umno dan PAS ... antara BN dan PAS, Kata Lim Guan Eng.

Begitu juga dengan kenyataan Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz yang berkata Tindakan kerajaan yang memberi laluan kepada Rang Undang-undang (RUU) Persendirian pindaan kuasa Mahkamah Syariah dibentangkan ke Dewan Rakyat merupakan bentuk kerjasama yang dinantikan oleh Pas.

Kerjasama UMNO-DAP?

Menurut weblog Ibnu Hasyim ketika mengulas berita  'Takkan Guan Eng Saja Menyerang Hudud. Mana Lagi Ba...' katanya, 

"Lihat sejarah ucapan di parlimen, yang mula-mula menentang hudud ialah UMNO, Presiden UMNO PM Malaysia Pertama. DAP antaranya yang sama-sama menentang 'hudud'. Adakah ini juga kerjasama UMNO dan DAP? Atau Perikatan dan DAP?" Tulis editornya Dr Hj Mohd Hasyim.

Siapa Penentang Hudud?

"Pada saya, penentang 'hudud yang pertama dalam sejarah Malaysia adalah UMNO. Bukan DAP. Waktu itu DAP belum ditubuhkan lagi. UMNO mewarisi perjuangan penjajah-penjajah barat untuk menghapuskan negara-negara Islam di dunia sebagai lanjutan dari Perang Salib di Eropah. Lanjutan juga dari penciptaan negara Israel 1948 di atas jantung bumi Arab dan rakyat Palestin.

"UMNO jadi talibarut penjajah waktu itu, memaksakan perundangan Lord Ried 'made in England' itu ke atas rakyat Islam di Persekutuan Tanah Melayu. Begitu juga peranan penjajah di Indonesia, Brunei, Pattani, Filipina dan lain-lain. 

"Perjuangan DAP menentang hudud adalah kerana terperangkap dengan kemelut ciptaan penjajah tersebut. UMNO yang menentang Hukum Hudud sebenarnya. DAP Ikut-ikutan saja, kesian dia!" Kata Hj Mohd sewaktu ditemui sebentar tadi. (IH)

21 comments:

Anonymous said...

Tapi paling bersemangat menilak hudud adalah DAP dan PAN hanya mengikut kata boss

Anonymous said...

Kesetiaan Parti Amanah Negara (PAN) adalah gambaran hubungan seekor anjing dengan tuannya.

Itu sebab walaupun DAP anti Islam tapi PAN masih menjilat2 kaki DAP.

http://www.ismaweb.net/2015/09/sisi-rasisme-pada-dap/

Sisi rasisme pada DAP

DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

Apa sahaja perkara yang bersangkut paut dengan Islam atau Melayu pasti akan ada kenyataan-kenyataan melampau daripada pimpinan atau pengikut mereka dari semasa ke semasa. Sama ada perkara itu melibatkan isu agama Islam, kepentingan umat Islam atau bangsa Melayu, mereka akan gunakan berbagai-bagai alasan untuk menunjukkan kedengkian, ketidakpuasan hati, kecaman, tuduhan seolah-olah ia melanggar hak asasi mereka, melanggar Perlembagaan, pencabulan terhadap agama lain, tidak sama adil atau sama rata dan seumpamanya.

Apabila sebahagian masyarakat malaysia mempertikaikan agenda rasis dan anti-patriotisme yang terdapat pada sekolah-sekolah vernakular Cina (SRJKC), mereka akan segera melenting, melompat dan berteriak sakan, seolah-olah satu penghapusan etnik secara terancang sedang berlaku dan dipaksakan ke atas mereka! Isu diskriminasi terhadap etnik dan kaum akan dimainkan kembali.

Apabila melihat bibit-bibit kesepakatan dan persefahaman mula terjalin di antara parti-parti politik Islam dan Melayu (yang melibatkan keahlian dan penyokong yang jutaan), DAP sudah gelabah dan umpama dirasuk Syaitan. Maka bermulalah racun-racun syak wasangka disuntik pada suasana kesepakatan atau persefahaman ini. Atau mereka (DAP) akan mengadu-domba sesama umat Islam dan bangsa Melayu.

Sekiranya beberapa usaha ini gagal, mereka akan menggunakan taktik dan strategi lain pula. Antaranya dengan memperlembukan kumpulan-kumpulan penyokong atau sahabat mereka di kalangan NGO-NGO (termasuk NGO Islam) atau tokoh-tokoh masyarakat secara selektif sebagai jurucakap tidak rasmi mereka.

Kumpulan pemain-pemain selamat (play safe) dan pak turut ini kadang-kadang lebih bersemangat pula dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Barangkali kerana mereka merasakan berkhidmat kepada DAP merupakan satu AMANAH yang tidak sanggup dipikul oleh makhluk lain.

Ataupun mereka (DAP) akan menonjolkan anak-anak muda Melayu yang bengap sebagai Cover Girls dan Poster Boys mereka sebagai testimoni kononnya parti mereka bukan rasis sebab sudah diminati dan dianggotai oleh semakin ramai orang-orang Melayu. (Ramai yang tidak sedar bahawa insan-insan malang ini hanya ditugaskan untuk membancuh teh atau menjadi peon pejabat sahaja).

Parti rasis yang melampau ini juga gigih merekrut para penulis atau anak-anak muda dari latar belakang pendidikan Islam (khususnya dari Asia Barat) untuk diserapkan ke dalam takungan penulis harapan mereka. Ini kerana perangkap mereka akan lebih berkesan kalau agenda dan ideologi DAP dipromosi dan dikembangkan sendiri oleh graduan-graduan “Islamik” ini.

Kenapa kita harus benarkan “penjajahan minda” dan penyakit rendah diri ini berkubang di dalam batang tubuh kita?

Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

Anonymous said...

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-resam-dap-mca-menentang-pelaksanaan-hukum-allah/


KATA PEDANG: Resam DAP, MCA menentang pelaksanaan hukum Allah

syariah

APA boleh dikatakan lagi. Sudah menjadi resam apabila sesuatu undang-undang atau hukum Allah hendak ditegakkan, pastinya akan ada halangan, sama ada daripada mereka yang beragama Islam sendiri atau orang kafir.

Macam-macamlah alasan yang mereka berikan, termasuk tidak sesuai dengan negara yang penduduknya pelbagai kaum dan agama atau tidak mengikut semangat Perlembagaan Persekutuan dan lain-lain.

Sebab itu, Allah Taala memperingatkan kita di dalam banyak ayat al-Quran mengenai orang kafir ini yang akan menentang apa saja yang disarankan demi kebaikan umat Islam dan manusia keseluruhannya.

Mereka yang menentang ini, termasuk orang kafir, bukannya tidak tahu bahawa ada alam lain selepas kematian dan dunia ini adalah tempat ujian dalam menggapai kegembiraan di akhirat.

“Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).” (Surah As-Saf ayat 8)

Demikian Allah memberi peringatan kepada kita mengenai sikap orang kafir terhadap umat Islam dan peraturan yang ditetapkan-Nya.

Lalu, adakah kita sebagai umat Islam, khususnya pembuat dasar yang mewakili rakyat di Parlimen, masih juga hendak menurut kehendak orang kafir yang memberi alasan bahawa hukum Allah tidak sesuai di Malaysia – negara yang diuar-uarkan kepada orang Arab sebagai negara Islam, tetapi kepada Barat diberitahu bahawa Malaysia sebuah negara liberal?

Lantas, Pedang tidak terkejut apabila parti yang mewakili kaum Cina – MCA dan parti rasis DAP – bersekongkol menentang sekeras-kerasnya usaha PAS untuk mengemaskini undang-undang Syariah dengan dimulakan di Negeri Serambi Makkah – Kelantan.

khutba

Pedang tak nak kata “mati hidup semula pun mereka tak akan menyokong undang-undang Islam”, sebab apabila mereka mati dan menerima pembalasan, barulah mereka mengetahui kebenaran dan kesucian agama Allah ini. Seperti yang Allah terangkan dalam al-Quran yang bermaksud:

“Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami dari neraka ini (serta kembalikanlah kami ke dunia); setelah itu kalau kami kembali lagi (mengerjakan kufur dan maksiat), maka sesungguhnya kami orang-orang yang zalim.” (Surah Al-Mukminun ayat 107)

Tetapi, kedua-dua parti berasaskan kaum Cina itu, walaupun ada umat Islam yang menjadi ahli DAP, terang-terang tidak suka kepada Islam. Jika suka, pastinya mereka tidak menentang undang-undang Syariah yang hendak dikuatkuasakan ke atas umat Islam.

Pastinya mereka setuju dan menyokong Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat, yang dibentangkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, semalam.

Tetapi, orang kafir menentangnya. Yang Islam juga menyokong yang kafir. Rang undang-undang itu bagi mereka tidak penting dan dilewat-lewatkan sehingga bertahun. Diletakkan pada aturan mesyuarat yang terakhir, sedangkan sudah lebih 1,400 tahun undang-undang itu wujud.

Pedang rasa pelik juga di dalam parti cauvinis DAP itu ada umat Islam. Malah, yang bertudung litup yang nampak mata sahaja pun ada. Apa tujuan mereka menyertai sekumpulan puak yang ternyata menentang hukum Islam, Pedang pun hairan. Tidakkah mereka menyedari:

“Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan Rasul-Nya, mereka tetap ditimpa kehinaan sebagaimana orang-orang yang terdahulu daripada mereka ditimpa kehinaan; kerana sesungguhnya Kami telah menurunkan keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan bagi orang-orang yang kafir disediakan azab seksa yang menghina,” (Al-Mujadila ayat 5)

Dan, kedua-duanya – MCA dan DAP – dalam menolak undang-undang Syariah itu juga mengatakan bahawa ianya tidak bertepatan dengan semangat Perlembagaan Persekutuan

Anonymous said...

Mengapa kita selalu beralasan untuk menjaga hati dan perasaan DAP (termasuk MCA dan Gerakan) lalu kita membiarkan kehormatan, ketinggian, kedaulatan, izzah dan kemuliaan harga diri dengan mudah sahaja dipijak dan dilanyak?

Kenapa kita terlampau melebih-lebihkan kehendak para cuavinis ekstremis itu mengatasi setiakawan dan persaudaraan sesama Muslim yang memiliki lebih banyak persamaan dan yang lebih utama untuk diperjuangkan?

Saya tidak terkejut apabila terbaca satu petikan dan komen ramai Netizen bahawa bangsa not-yet-Muslim dan bukan Melayu ini perangai mereka tidak ubah seperti karektor penjajah dan penindas Yahudi Zionis. Bukan semua, akan tetapi segelintir daripada mereka yang begitu tebal jiwa cauvinis dan kiasu mereka. Yang menduduki tangga teratas dalam kategori spesis ini adalah di kalangan pemimpin-pemimpin parti politik mereka (dan disokong oleh ahli-ahli parti dan para penyokong secara membuta tuli).

Apa yang perlu dilakukan oleh umat Islam, bangsa Melayu dan rakyat mereka secara umum adalah dengan MENOLAK parti dan kepimpinan parti yang rasis, cauvinis dan ekstremis seperti ini.

Inilah salah satu cara untuk mengembalikan maruah, keyakinan dan izzah bangsa dan umat.

Pilihan di tangan kita dan DAP tidak berhak mendapat mandat dan kepercayaan kita lagi.

Kita juga perlu tolak mana-mana pihak yang bersekutu dan bersekongkol dengan DAP!

Anonymous said...

2 Jun, 2014
NGEH KOO HAM (DAP) MAHU UMAT ISLAM HALALKAN MURTAD!!!!
Datuk Ngeh Koo Ham (DAP) mengeluarkan kenyataan di Parlimen semalam supaya umat islam menghormati murtad. Dengan kata lain, meminta umat islam menghalalkan murtad. isu murtad sebenarnya semakin berleluasa di Malaysia. Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) berkata, perkara itu berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama. Bagaimanapun hak mengamalkan agama yang lain itu adalah untuk mereka yang bukan islam mengamalkan agama mereka, bukan untuk membolehkan umat islam murtad.

Kita sebagai umat islam harus berjuang menentang gejala murtad. Parti-parti politik yang menghalalkan murtad ini harus ditentang. Kepada umat islam liberal yang menyokong menghalalkan murtad, kamu harus ingat ayat-ayat Al-quran yang secara jelas menunjukkan umat islam adalah berdosa besar sekiranya murtad. Adakah kita umat islam harus membiarkan dosa besar ini berlaku kepada umat islam di Malaysia?..


Antara ayat yang menyentuh tentang murtad dalam Al-Quran:


"Adakah kamu pula hendak meminta dari Rasul kamu sebagaimana diminta dari Nabi Musa (oleh kaumnya) dahulu? Dan sesiapa yang menukar iman dengan mengambil kekufuran, maka sesungguhnya ia telah sesat dari jalan yang lurus." (Al-Baqarah 2:108)


"Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanKu (agama Islam) yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya; dan janganlah kamu menurut menurut jalan-jalan (yang lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yang lain itu) mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah, Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa." (Al-An'aam 6:153)


"Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi."(A-li'Imraan 3:85)


"Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: "Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah dan perbuatan kufur kepadaNya, dan juga perbuatan menyekat (orang-orang Islam) ke Masjid Al-Haraam (di Makkah), serta mengusir penduduknya dari situ, (semuanya itu) adalah lebih besar lagi dosanya di sisi Allah. Dan (ingatlah), angkara fitnah itu lebih besar (dosanya) daripada pembunuhan (semasa perang dalam bulan yang dihormati). Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari agama kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian); dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (agama Islam), lalu ia mati sedang ia tetap kafir, maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya)." (Al-Baqarah 2:217)

Selain itu Ngeh Koo Ham juga mahu pergerakan syiah dibiarkan tanpa sekatan. Agak pelik DAP sudah berani masuk campur dalam urusan islam. Ikut suka dia nak membiarkan pergerakan mengkafirkan umat islam. Itu sebabnya umat islam harus berjuang dan menolak PR. PR adalah pakatan yang berpaksikan DAP. Atau dengan kata lain semua urusan harus dinilai dari kaca mata bukan islam. Orang bukan islam akan menilai dari segi logik akal sedangkan umat islam mempunyai iman yang membatasi segala penilaian.

Rujukan:
http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20140612/pa_05/Koo-Ham-mahu-umat-Islam-hormati-murtad

Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA

Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA

Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA

Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA



Anonymous said...

UMNO DAH TERIMA HUDUD KER BRO??? RASA TK PERCAYA DAN NAK MUNTAH JER. WAT LARI DUIT BILION-BILION, TIBA-TIBA UMNO SUKA DAN TERIMA HUDUD. KESIANNN OLAMAK PASCHAI DAN WALAUNTA NYE DAH TERTIPUUU. KAHKAHKAH

INGAT TUAN-TUAN. ISMA ADALAH NGO ATAU AGEN UMNO ATAU UMNGOK. TAK YAH KELENTONG LER. UMNO TU MENJILAT JILAT KAKI MCA GERAKAN. HAHAHAHA

Anonymous said...

Alahai AyahPAN

Anonymous said...

MARANG, Jumaat – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan tindakan beberapa Anggota Parlimen DAP yang mempertikaikan usul yang dibawanya mengenai Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2015 di Dewan Rakyat semalam adalah tidak beradab dan ingin memusuhi Islam.

Abdul Hadi yang juga Anggota Parlimen Marang menegaskan tindakan DAP yang terus melenting sebaik usul itu dibentang semalam jelas menunjukkan sifat mereka yang biadab dan anti Islam.

Sedangkan katanya, terdapat parti bukan Islam seperti MCA, Gerakan dan MIC juga kadangkala tidak bersetuju dengan agenda orang Islam namun mereka lebih tertib dan beradab jika mereka tidak bersetuju dengan hal berkenaan.

“DAP telah menunjukkan sikap anti Islamnya. DAP tidak ada adab dan dia terus melenting dan menentang (usul berkenaan). Pada hal usul ini tidak berkait dengan orang bukan Islam pun.

“Saya turut kesal dengan PAN (Parti Amanah Negara) yang digunakan DAP dalam hal ini kerana telah melanggar sempadan agama sendiri demi kepentingan politik,” katanya kepada pemberita di pejabat Kesatuan Ulama Islam Sedunia di sini hari ini.

Semalam, Abdul Hadi membentangkan usul berkenaan di Dewan Rakyat dengan tujuan memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah di negara ini.

Dalam rang undang-undang ahli persendirian yang kali pertama dalam sejarah dibentangkan oleh wakil pembangkang itu, Abdul Hadi mencadangkan supaya Seksyen 2 rang undang-undang berkenaan digantikan dengan seksyen baharu.

Dengan pindaan itu, Mahkamah Syariah akan mempunyai kuasa ke atas seseorang penganut agama Islam dan dalam hal-hal kesalahan di bawah perkara-perkara yang disenaraikan dalam Butiran 1 Senarai Negeri di bawah Jadual Kesembilan Undang-undang Persekutuan.

Bagaimanapun, sebelum ia dibentang oleh Abdul Hadi, beberapa wakil pembangkang termasuk Anthony Loke (DAP-Seremban), Teresa Kok (DAP-Seputeh), Chong Chieng Jen (DAP-Bandar Kuching), Khalid Abdul Samad (PAN-Shah Alam) dan Dr Michael Jeyakumar Devaraj (PSM-Sungai Siput) bangkit untuk mempertikaikan mengapa usul yang dibawa Abdul Hadi itu didahulukan sedang­kan ia berada di kedudukan ke-15 atau terakhir dalam Aturan Urusan Mesyuarat Dewan Rakyat semalam.

Tan Sri Pandikar Amin Mulia seterusnya membenarkan ia dibentang atas budi bicara beliau sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat.

Ditanya adakah tindakan membentangkan usul tersebut sebagai gimik politik menjelang pilihan raya kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar, Abdul Hadi berkata ia tidak ada kena mengena dengan politik.

Abdul Hadi berkata ini bukan kali pertama usul itu dibentang kerana beliau pernah membawanya ke Parlimen sebelum ini.

“Kalau ini satu gimik politik sudah tentu ia akan menakutkan PAS sebab mungkin akan kehilangan undi orang bukan Islam.

“Tetapi ini tidak ada kaitan dengan pilihan raya sebab ia pernah dibawa ke Parlimen pada tahun 1995 dan seingat saya titah ucapan Yang di-Pertuan Agong sebelum ini pernah menyatakan perlunya peranan Mahkamah Syariah dimartabatkan,” jelasnya. – Bernama

An Anonymous said...

Hebat tuan ni sampai berulang kali post soalan yg sama.. tapi aku bimbang akan diri kau sendiri seolah2 begitu yakin bhw org2 Umno takkan sempat bertaubat sebelum ajal di samping meyakini yg kau sendiri tak akan dibolak balikkan hati oleh Allah utk jadi penentang islam pula sebelum ajal!..

Jgn terlalu yakin tuan.. kalau Allah mahu, DAP GERAKAN MCA pun boleh berubah jadi pejuang islam lebih dari tuan sendiri.. itu kalau tuan mmg pejuang islam lah..

Anonymous said...

Jgn hairan....di akhir zaman....para ulamak menjual islam...contoh...RUU 355 para ulamak dh istihar hudud.... padahal cuma ubahsuai undang undang yg lama....kecian pd ustaz ustaz kna sambong penipuan para ulamak.... kna baca ...byk membaca baru bt kupasan.... jgn jd sesat lg menyesatkan....

Anonymous said...

Soalan dia tk ada siapa pon jawab....sy nk jwb ckit.... RUU 355....bukan nya hudud mcm islam mau..... hanya pindaan undang undang lama.... kan najib dh imfo....terkedu penyokong pas....mereka mati mati ingatkan hudud islam....

Anonymous said...

yang sesatnya kamu dah jelas ruu 355 ini untuk menaik taraf bidang kuasa mahkamah syriaf bagi membolehkan perlaksanaan hukum hudud. bacalah dengan hati yang iklas jangan belit faktar

Anonymous said...

umno terima ketidak itu dia dengan allah swt perjuangan tetap diteruskan demi agama islam yang suci. janji allah itu pasti

Anonymous said...

kamu yang terkedu usul 355 dapat di bentangkan sebab selama ini kamu harapkan tidak dapat dibentangkan. ruu 355 memang bukan hudud itu pindaan seksyen 2 rang undang2 mahkamah syarian yang membolehkan perlaksanaan hukum hudud kami umat islam dan penyokong pas dah lama tahu. tak payah nak buat terkejut

Anonymous said...

kalau jiwa ti dan anti islam buatlah apa pun tetap nak tentang dan pusing faktar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails