Friday, May 27, 2016

ADUN Kedah Tumbuk Pasangan Remaja, Macam Samseng Jalanan?

azmi che husain gaduh


VIDEO: ADUN UMNO KEDAH BERTUMBUK, REMAJA DAN TEMAN WANITA CEDERA 

Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno Kedah, Datuk Azmi Che Husain didakwa bergaduh dengan pasangan remaja di khalayak umum sehingga mencederakan seorang wanita dalam satu kejadian di bandar Alor Setar baru-baru ini. 

Insiden tersebut berlaku pada 15 Mei lalu di hadapan pusat beli belah Aman Central dimana Adun tersebut memberhentikan keretanya disebelah kereta mangsa dan kemudiaan disusuli dengan pergaduhan. Satu laporan polis juga dibuat dan dalam laporan tersebut, teman wanita lelaki tersebut memandangkan teman wanitanya, Nur Shahirah Mokhti mengalami kecederaan selepas cuba meleraikan pergaduhan tersebut. 

Remaja tersebut bernama Alif Adam juga memuatnaik status dalam akaun Facebook miliknya (Adam Hoonigan) berserta video insiden pergaduhan tersebut. 

“Tiba tiba lelaki 50-An dari kereta tersebut telah turun dari keretanya dan membuka pintu kereta saya dan menarik kunci kereta saya. 
“Lelaki 50-An telah menumbuk saya di bahagian mulut saya. Akibat dari itu, mulut saya mengalami luka. Kemudian lelaki 50-An tersebut telah menarik tangan saya untuk keluar dari kereta dan apabila saya keluar dari kereta saya telah menumbuk lelaki 50-An tersebut…. ….Datang pula (2) lelaki 20-An dari kereta tersebut dan mereka bertiga memukul saya,” kata Adam dalam laporan polis yang dibuatnya sejurus selepas insiden tersebut. 

Menurut Adam, selepas beberapa hari kejadian baharu beliau mengetahui lelaki 50-an yang menumbuknya adalah seorang VVIP dan berjawatan tinggi dalam kerajaan negeri. 

“Selepas beberapa hari dari hari kejadian, barulah saya mendapat tahu dari rakan ayah saya yang bekerja di Wisma Negeri Kedah yang lelaki berusia 50-an tersebut adalah Datuk Azmi Che Husain, seorang Timbalan speaker Negeri Kedah. 
“Tujuan saya kongsikan perkara ini adalah untuk beliau tampil memberi keterangan kepada pihak polis agar kes ini dapat diselesaikan secepat mungkin. Saya amat tidak berpuas hati kerana saya dan teman wanita saya dipukul oleh 3orang samseng jalanan yang berpangkat (VVIP),” tulis Adam dalam status akaun Facebooknya. 

Menurut mangsa tersebut, individu didakwa Adun Umno tersebut beredar dari tempat kejadian dan beliau terpaksa membawa teman wanitanya ke Kedah Medical Center (KMC) ekoran kecederaan dialami teman wanitanya itu. 

“Kemudian kereta tersebut terus beredar dari tempat kejadian. Saya telah membawa teman wanita saya ke KMC Alor Star Kedah kerana telah mengalami sesak nafas yang sangat teruk,” kata Adam dalam laporan polis. 

Adam juga menunjukkan salinan laporan polis dan perubatan sebagai bukti insiden tersebut berlaku. – 27 Mei, 2016. 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Macam samseng jalanan? Tunggu pembicaraan di Mahkamah..

Nota Editor : The Malaysian Mirror masih cuba mendapatkan maklum balas daripada Azmi berhubung insiden pergaduhan yang membabitkan beliau dengan remaja tersebut. -malaysiastylonews-  


Adun Umno Kedah bertumbuk di khayalak awam, remaja ...

https://www.youtube.com/watch?v=EeA-XccRitQ
6 jam lalu - Dimuat naik oleh The Malaysian Mirror
Adun Umno Kedah bertumbuk di khayalak awamremaja dan teman wanita cedera. The Malaysian ...

(IH)


1 comment:

Unknown said...

Semua ADUN Kedah ni tak lulus SRP ke...........????
Dengan remaja pun diajak bertumbuk, jadi road bully.
Kalau budak tu bersalah pun, perlu ke dia jadi ROAD BULLY....???
Amik je gambar nombor lesen keta b udak tu, pi lapor ke JPJ,
habis cerita. Tak perlu bertumbuk, tunjukkan samseng.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails