Sunday, May 22, 2016

Bantuan SAR/Tahfiz RM40,500. Sedangkan SJKC/Mubaligh RM328,000, Sek Tamil RM289,000.

lge-tahfizAIDCNews – 21/5/16 –”Akhirnya terbongkar juga,” dedah Che Murad Abdullah sambil melampirkan poster dan keterangan di atas berkenaan propaganda DAP menipu umat Islam di Malaysia.
Dalam poster di atas, media DAP sengaja memilih untuk menghebahkan peruntukan Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan Tahfiz yang berjumlah RM40,500.
Tetapi tidak menghebahkan peruntukan untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Mubaligh yang berjumlah RM328.00 dan peruntukan untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil berjumlah RM289,00.
“Bagus dan bijaknya DAP bodohkan umat Islam..
“DAP merancang tapi Allah jua merancang. Terbongkar jua dengan izin Allah..
“Moga tiada lagi yang terpedaya dengan tipu muslihat DAP, ” ulas Zubaidi Udin
Pendapat yang sama turut dikongsi Abu Hanzalah.
“Bagus ni bagi puak-puak cai yang suka sangat backup DAP yang terang-terang anti-Islam yang suka guna gambar tahfiz ni sekeping.
“Padahal memang patut pun dia bagi duit untuk bantu Islam yang merupakan Agama Persekutuan. Memang KEWAJIPAN dia,”katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Friday, March 11, 2016
Tolak DAP, Ini 10 Bukti-bukti Anti-Islam..


TULISAN ini diangkat dari komen dari artikel di blog ini bertajuk

MP DAP & PKR Pertikai Islamisasi. A.Hadi Jawab... .

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-
bukti-Anonymous said.dap-anti-islam-semakin-viral/


Anonymous said.

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral.

Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1:

Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2:

Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3:

Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4:

DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5:

Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6:

DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7:

DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8:

DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9:

DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10:

Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails