Thursday, July 24, 2014

Hamas Tembak Jet Tempur F-16 Israel Di Jalur Gaza


Hamas tembak jet tempur F-16 Israel di Jalur Gaza
Jet tempur F-16 Israel. ©worldbulletin.net


Sayap ketenteraan Hamas Brigade al-Qassam hari ini mendakwa telah menembak pesawat jet pejuang F-16 Israel di Jalur Gaza.

"Unit pertahanan udara kami berjaya menembak sebuah pesawat F-16 Israel dengan peluru berpandu pada pukul 19.40 waktu setempat di Bandar Deir al-Balah, bahagian tengah Gaza, ketika pesawat itu hendak melancarkan serangan," kata kenyataan Brigade al-Qassam, seperti yang dilaporkan oleh worldbulletin. net, Rabu (23/7).

Kenyataan itu tidak diikuti dengan penjelasan lebih lanjut dan pihak Israel juga hingga kini belum mengulas. Sebelumnya Brigade al-Qassam menyatakan telah menembak jatuh tiga pesawat tanpa awak Israel sejak negeri Zionis itu melancarkan serangan ke Gaza awal bulan ini.

Hingga kini sudah 635 warga Palestin terbunuh, kebanyakan awam, dan lebih dari 4,000 lain luka. Hamas hingga kini masih melawan dengan melancarkan roket-roket ke wilayah IsraelMenurut pihak Israel, saat ini sudah 28 tentera Israel dan dua orang awam terbunuh dalam perang dengan Hamas sejak tiga minggu lalu. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails