Friday, August 10, 2012

M'sia Telah Wujud Sept 1937. Ini Bukti?

MALAYSIA :telah wujud pada September 1937?

Projek penjajahan bentuk baru, empayar baru dolar dan tentera Amerika Syarikat (AS). Projek yang kononnya bertitik tolak dari hasrat murni AS untuk membebaskan tanah jajahan Inggeris, tetapi denganniat jahat, menjajahnya dalam bentuk baru.


Malaysia adalah projek kolonial. benar, seperti buku ini yang terbit pd September 1937




Seterusnya, projek kolonial AS mendapat akal jahat, angan-angan bergelar teori domino, iaitu setelah Vietnam menjadi negara komunis, maka satu demi satu negara-negara di Asia Tenggara akan menjadi negara komunis. Hal ini ditulis Pak Said Zahari, yang dipenjara ISA oleh Lee Kuan Yew di singapura, selama 17 tahun tanpa bicara, dalam buku memoirnya “Meniti lautan gelora.” 


Antara sasaran projek kolonial AS ini adalah menubuhkan negara Malaysia; melucutkan gagasan Nusantara Melayu Raya; menggulingkan presiden Sukarno; menghapuskan kekuatan rakyat Indonesia  yang anti penjajahan – bentuk baru dan lama – dari kuasa kolonial barat. 

Hari ini kita dapat melihat fakta-fakta ini secara terperinci dengan terbitnya dokumen-dukemin rahsia CIA seperti ini..Sila klik..
Bermula dengan cadangan penubuhan Malaysia, kemudian konfrontasi Malaysia-Indonesia, perjuangan rakyat Kalimantan Utara, serangan Indonesia ke Malaysia- yang dipercayai disabotaj Jenderal Suharto, apabila tempat mendarat payung terjun tentera Indonesia telah dikenalpasti bocor rahsianya atau kecekapan risikan tentera Malaysia? 

Seiring dengan kegagalan operasi ketenteraan Sukarno ke atas Malaysia, rentetan satu demi satu peristiwa yang akhirnya membawa kepada peristiwa rampasan kuasa oleh Jenderal Suharto, yang didukung CIA, diikuti dengan pembunuhan hampir satu juta rakyat Indonesia pada tahun 1965-1966 atas alasan memerangi komunisme. Sebaliknya rejim Suharto terbukti tidak lebih sebagai rejim boneka AS.
 
Nama Malaysia telah ada dalam gagasan kuasa penjajahan Barat sejak dicatat dalam peta Sepanyol kurun ke 16. Lebih kukuh lagi, Malaysia sebagai gagasan asing kuasa imperialis AS, dicatat pada judul buku Malaysia: a study in Direct and Indirect Rules, tulisan profesor Universiti Havard merangkap penasihat luar AS, Rupert Emerson yang jelas mengkritik pentadbiran kolonial Inggeris dalam suatu gagasan geografi yang bernama Malaysia, peta dan sempadan kekuasaan negara. 

Buku itu diterbitkan Macmillan New York pada tahun 1937, tahun orang-orang di sini sedang marak semangatnya dengan cita-cita dan hasrat Melayu Raya Nusantara. Tahun orang-orang di sini belum lagi mengerti atau peduli pada makna dari kata Malaysia. Tahun kesetiaan rakyat Tanah Melayu pada negeri dan raja-rajanya. Tahun Inggeris masih lagi penjajah ke atas wilayah dengan nama Negeri-negeri Melayu Bersekutu, Negeri-negeri Melayu tidak bersekutu, Negeri-negeri Selat, Borneo-Sabah, Sarawak dan Brunei.

Gagasan AS tentang Malaysia sepertimana yang dihasratkan Rupert Emerson menjadi kenyataan pada tahun 16 September 1963 bilamana Singapura, Tanah Melayu (atau suka dikenal sebagai Malaya), Sabah dan Sarawak bersama-sama menubuhkan Malaysia. Brunei di saat akhir, menarik diri daripada menyertai Malaysia, dan kekal dibawah naungan jajahan Inggeris hingga ke tahun 1984. Manakala Singapura pula menyertai Malaysia setakat tahun 1965.

Pendokong gagasan Nusantara Melayu Raya seperti Lim Chin Siong dan Said Zahari yang menentang penubuhan Malaysia sebagai projek kolonial AS, juga beranggapan Singapura sememangnya sudah menjadi bahagian Tanah Melayu, tidak timbul persoalan tentang Singapura masuk Malaysia. Kita tidak akan semudahnya melupakan derita suatu pengorbanan cita-cita masa lalu yg gagal.  

Perlembagaan rakyat dan gabungan Putera AMCJA, perang anti British darurat, dan kemerdekaan, Barisan Sosialis dan penangkapan ISA terhadap hampir kesemua wakil rakyat Parti Rakyat dan Parti Buruh, Adun, Ahli Parlimen, Ahli Pihak Berkuasa Tempatan, juga pemimpin bahagian dan cawangan, pengharaman pilihanraya majlis tempatan atas kemenangan hampir seluruh kerusi kepada Barisan Sosialis. 

Presiden Pas, Dr Burhanudin Al-Helmy juga turut merengkok di dalam ISA atas tuduhan kononnya menentang penubuhan Malaysia. Jadi bukan Tunku Abdul Rahman  yang mencipta nama Malaysia. Jika begitu tertipulah kita gamaknya. Dan sudah tentunya juga mereka inilah yang telah mencatur dan mengatur (indirect rule) siapa yang patut memerintah dan generasi yang bagaimana patut dilahirkan oleh negara Malaysia itu kelak. 

Apa pula cerita Bangsa Malaysia? Realitinya, Dato’ Onn sudah dapat mengesan perancangan ‘mereka’ itu sedari awal lagi, malangnya orang UMNO telah dibutakan oleh dakyah barua British dan agen-agennya sehingga ke hari ini. Akhirnya Dato Onn pula yang dihina dan dituduh talibarut British. (Mohamed Abid, 2003, p189)
Oleh itu mari kita sama-sama fikir kembali maksud daripada petikan ucapan terakhir beliau sebagai Yang DiPertua UMNO pada 26 Ogos 1951:
  • “Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri. 
  • …saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat-tempat yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini. 
  • Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini; apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan-pelerjaan dan tanggungan saya itu…“(Mohamed Abid, 2003, p191-192)
Apa maksudnya? 
Ini Realiti:
Sedikit mengenai ‘agenda mereka‘ untuk semua orang Malaysia yang membaca blog ini:
  1. De-Islaming the Islamic belief through the avenue of mysticsm (installing new belief system i.e Hikayat HangTuah, Hikayat Melayu closely supervised by the Freemason Orientalist) 
  2. To destroy the ‘Holy Book’ without burning it through the theory of evolution (i.e si Darwin bapak beruk. Penyakit ini melahirkan golongan Atheist) 
  3. They (tidak kira apa bangsa keturunan sekalipun) who sold their soul to the ‘MASTER‘ to do all the above will be given the power: 
  • a. to induce spiritual blindness 
  • b. to convince 
  • c. to convert 
  • d. to corrupt
Divide, conquer and destroy the ‘tauhid’ faith and religion is their agenda since the beginning of civilisation. The Secret Society @ The Elite ini ahlinya tidak ramai tetapi pengaruhnya ‘very powerful’ dan ‘very influential’ datangnya pula dari political (maybe royal) figure yang dulunya berkhidmat untuk British empire. Sekarang pula mungkin dibawah naungan Amirika sekutu kuat England.
Walaupun pada surfacenya mereka nampak bercakaran tapi secara sulitnya mereka ada agenda yang sama. Mengkucar-kacirkan masyarakat sehingga keadaan menjadi keliru tidak keruan. Apabila masyarakat mula bosan dan beralih kepada hidangan ringan seperti hiburan maka disitulah jarum dan racun dakyah mereka dijalankan. 

Masyarakat yang hidup tanpa arah tujuan sebenarnya telah menjadi korban satu sistem yang di rekacipta untuk melaksanakan agenda jahat mereka. Jika tidak percaya, apakah dua berita yang paling menyemak dan mendapat tempat paling utama di Malaya hari ini?  

Politik dan Hiburan…Do they really care about you? No, they don’t (because that is part of the Master plan-hatred-lies and deception). Apakah elemen utama dalam perancangan mereka? Lalai dan melalaikan…akibatnya:
End result Spiritual Blindness.
http://mindaahad.wordpress.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails