Friday, May 21, 2021

3 keris pusaka Nik Amar dibida RM42,500. Komen DAP?

 

KOTA BHARU: Timbalan Menteri Besar (TMB) Kelantan Dato’ Mohd Amar Abdullah melelong tiga keris pusaka bagi membantu umat Islam di Palestin melalui kempen #Aid4Palestine.

Katanya, tempoh lelongan dan bidaan tamat pada jam 6 pagi semalam selepas dibuka selama 24 jam (dua hari).

Beliau berkata, ketiga-tiga keris tersebut berjaya dibida sebanyak RM42,500.

“Keris pertama dibida pada harga RM17,000. Manakala keris kedua sebanyak RM9,000 dan ketiga dan RM6,500.

“Bagaimanapun seorang pembida yang tidak berjaya turut menyatakan untuk terus menyumbang sebanyak RM10,000,” katanya di sini.

Proses bidaan itu dikelolakan Pertubuhan Cakna Palestin dan semua bayaran juga sudah dipindahkan pembida dan penderma terus ke akaun Cakna Palestin.

“Pagi esok saya akan membuat pengumuman nama-nama mereka yang berjaya dan membuat serahan keris-keris berkenaan.

“Bidaan amal keris adalah salah satu tarikan dan usaha menggiatkan kempen #Aid4Palestine. Kita semua boleh terus menyumbang dalam pelbagai bentuk dan saluran,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 19/5/2021

SUMBERSALMAH MAT HUSAIN


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kita belum dengar lagi ada pemimpin DAP yang sanggup 'bergadai bergolok' seperti di atas untuk pembebasan kemanusiaan yang diperjuangkan rakyat Palestin tertindas. Lihat.. DAP kecam serangan Israel... Dasar musang ... - Ibnu Hasyim

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah pemimpin pas. Semoga mendapat ganjaran besar. Pemimpin parti lain patut mencontohi nya. Wak jahit yg billionaire pun apalah kiranya menyumbang satu juta.

Anonymous said...

Ph pura2 saja. Kat palestin kata beri sokong kpd rakyat palestin, kat malaysia pulak beri sokongan kat mini zionist dapic. Buat macam pas, tolak yahudi zionist, juga tolak mini zionist dapic.

Anonymous said...

Puak Pee H pimpinan abang besar roket sibuk bercakap pong pang pong pang buat heboh seluruh negara setelah puak ini berjaya kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dalam menipufesto PRU mereka. Puak muka tembok ini tidak tahu malu !

Puak Pee H mendabik dada konon berjuang membela rakyat tetapi mereka tidak peduli tentang kebajikan rakyat. Bahkan rumah dan kampung Melayu Islam dirobohkan dan kaum Melayu dihalau sesuka hati. Sebaliknya, kaum pendatang pula diberi geran tanah di negeri Pee H.

Abang besar roket dan khadam kuali juga sibuk menjual aset tabung umat Islam dan aset kerajaan dan menambah hutang kerajaan.

Jika mereka masih berkuasa , rakyat mungkin mati kebuluran di waktu wabak covid-19 kerana agenda rasis abang besar roket menjadi keutamaan puak Pee H.

Mereka dan mr tomato kaki dancing juga gagal menyelesaikan kes pembunuhan ahli bomba walaupun mahkamah telah buat keputusan ahli bomba itu telah dibunuh. Mungkin kerana ahli bomba itu orang Melayu bukan orang cina dll.

Bukankah ini menunjukkan Mike Syiah dan Atuk liberal pula hanya berfungsi sebagai 'yes man' @ boneka roket sahaja ?

Konon puak roket mengkritik rejim pengganas Israhell tetapi tembekang roket pecah apabila seorang pemimpin roket sendiri mengutuk sikap kerajaan PN menentang kezaliman rejim pengganas Israhell. Puak Pee H juga telah gagal membantu rakyat Palestin.

Cukuplah wayang opera lakonan puak kafir harbi roket dan khadam munafiqun liberal mereka kerana rakyat sudah merasa bosan dan meloya nak muntah menonton wayang opera roket.

Anonymous said...

Nabi saw juga berpolitik. Tapi politik cara Islam. Piagam madinah adalah perlembagaan pertama yg tercatat dlm Islam. Jangan disempitkan Islam setakat dakwah, ibadah dan mengabdikan diri kpd Allah. Islam itu komplete. Politik yg ikut cara Islam adalah juga pengabdian kpd Allah kerana mematuhi garis panduan politik yg Allah tetapkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails