Wednesday, January 27, 2021

Pasngan Suami-Isteri rogol gadis di Bukit Tinggi.

 

Pasangan suami isteri itu didakwa memperkosa seorang wanita di Bukittinggi, Sumatera Barat, ketika disoal siasat oleh polis

Bukittinggi.Id- Pasangan suami isteri, AF (30) dan YN (40), ditangkap polis. Pasangan itu dari Bukittinggi, Sumatera Barat Indonesia, ditangkap kerana disyaki merogol seorang gadis dengan inisial S(26). AF dan YN ditangkap pada hari Sabtu (23/1/2021). YN didakwa menolong suaminya, AF, melakukan rogol kerana diancam perceraian.

Mereka berdua masih disoal siasat oleh polis di Polres Bukittinggi. Kedua-dua mereka tunduk semasa proses pemeriksaan. AF dan YN telah disebut sebagai suspek.

Kes rogol ini didakwa berlaku pada tahun 2020. Mangsa, S, didakwa dirogol dua kali oleh AF di rumahnya.

"Pada tahun 2020 ada dua rogol. Yang pertama adalah mangsa, suspek sendiri yang membawanya ke rumah. Kali kedua dan terakhir adalah 11 Disember 2020," kata Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Bukittingi, AKP Chairul Amri Nasution, Selasa (26/1). Kes itu mula didedahkan setelah S melaporkan kepada polis pada 19 Januari 2021. Polis kemudian melakukan siasatan dan menangkap pasangan AF dan YN.

Chairul berkata, isteri pelaku menjemput mangsa untuk datang ke rumahnya. YN juga disyaki memaksa dan mengancam mangsa.

"Isteri membuka semua pakaian mangsa, isteri suspek berkata, 'Kamu memuaskan suami saya.' Sebelum melakukan itu, isteri terlebih dahulu mencium suaminya dan orang yang membantu membeli kondom juga adalah isterinya," katanya .

Selain mengancam mangsa, pasangan pemarah itu diduga membuat rakaman pemerkosaan itu. AF juga didakwa mengancam untuk membunuh ibu bapa mangsa sekiranya hasratnya yang tidak baik itu tidak dipenuhi.

"Artikel yang kami pakai sama (untuk dua suspek), 285 ce 289, untuk 285 KUHP dia 12 tahun untuk 289 KUHP adalah 9 tahun," katanya. 

Indonesia adalah negara umat Islam terbesar di dunia, yang sepatutnya ada usaha-usaha gigih ke arah merealisasikan sistem Islam di negara tersebut. (IH)

IHtv

7 comments:

C++ said...

Makin gila dunia nih... huhuhu...

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Sani said...

Ha..ha..kat Malaysia pun Ada gak APA..

Anonymous said...

Minat benar Tuan Ibnu kalau cerita rogol.. minyak masak Mahal, minyak petrol Makin meningkat Harga xdak Sapa peduli..

Anonymous said...

Citer la psl hudud sm ruu355..xkan dah lupa kot..ke saje buat lupa..?

Anonymous said...

Buat per cerita pasal pas. Citerle pasal derhaka, bantah darurat. Citerlah pasal gila kuasa nak jadi pm. Rakyat malaysia meluat citer pasal ada no. Boleh buat novel bersiri kisah mabuk kuasa. Panjang ceritanya. Dah 20 tahun. Bosan.

Anonymous said...

Ini semua rasukkan Syaiton.... Jom daftar undi... Undi PAS dijamin tiiket ke syurga

Anonymous said...

Setuju. Jom kita start dgn citer derhaka lebai pas bahlol ingkar perintah sultan perak. Pggil dtg istana blh buat boddow je mcm lembu2 ternakan pas biol.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails