Saturday, December 12, 2015

UMNO Tawar Kerjasama Pas, Itu Bukti Umno Lemah. -N/Presiden PAS.




KLANG - "Dulu lima, 10 tahun lepas ketika Umno kuat kenapa tidak pernah tawarkan apa-apa kepada Pas," bidas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad susulan tawaran kerjasama yang dikemukakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Iskandar menegaskan pelawaan Najib itu jelas membuktikan bahawa Umno sangat terdesak ketika ini. Beliau yang juga Naib Presiden Pas berkata, Pas tidak akan sesekali melayan pelawaan Presiden Umno yang dilihat begitu tersepit.

"Kenapa lima, 10 tahun lepas ketika Umno kuat dia tak pernah menawarkan apa- apa kepada Pas?
"Sekarang ini dah terdesak baru beliau (Najib) tawarkan nak kerjasama. Ini bermakna mesti ada sesuatu yang kita lihat akibat daripada keadaan beliau sekarang ini," katanya ketika ditemui di Majlis Jamuan Teh Diraja Sempena Sambutan Keputeraan Sultan Selangor yang ke-70 di Padang Mahkota Istana Alam Shah di sini, semalam.

Beliau menempelak pelawaan Umno itu sebagai tawaran terdesak. "Mereka sekarang ini terdesak jadi kalau dilayan maknanya kita menyelamatkan mereka daripada keadaan  tersepit itu," katanya.

Terdahulu, Najib secara terbuka mmenghulurkan tali silaturahim kepada Pas untuk sama-sama membina dan membangunkan negara ini mengikut syariat Islam dan  melahirkan rasa gembiranya kerana parti Islam itu tidak lagi bersama pakatan pembangkang. (SH)

2 comments:

Anonymous said...

Sudah jatuh, baru tengadah.
Najib tahu, PRU14 pengundi MELAYU akan beralih selera.
PAS adalah ALTERNATIF kepada PR kalau Pas tidak bersekongkol dengan PKR.

Anonymous said...

Pas tak kuat mana pun skrg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails