Friday, December 11, 2015

Tukang Urut, 28 Ditahan. Dah Muak Berita Begini Di Bawah Tadbiran UMNO..

BUTTERWORTH- Jabatan Imigresen Pulau Pinang menahan 28 warga asing yang bekerja sebagai tukang urut di tujuh premis pusat urut di negeri ini semalam.
Penolong Pengarahnya Abdul Rahman Hassan berkata 27 wanita dan seorang lelaki berusia 20 hingga 45 tahun itu ditahan dalam Ops Ikrar Sayang yang dijalankan bermula 3 petang hingga 10 malam tadi.
“Bertindak hasil maklumat awam dan risikan yang dijalankan, kami membuat pemeriksaan ke atas tujuh pusat urut, lima di bahagian pulau iaitu dua di Jalan Penang, masing-masing sebuah di Sungai Pinang, Jalan Perak dan Krystal Point serta di Bukit Mertajam dan Butterworth,” katanya di sini Khamis.
Beliau berkata dalam operasi itu, pihaknya memeriksa 49 individu termasuk 22 lelaki yang merupakan penjaga premis dan pelanggan di pusat urut berkenaan.
“Selepas pemeriksaan, kami menahan 28 warga asing yang terdiri daripada 16 wanita Thailand, empat wanita dan seorang lelaki warga Indonesia, Vietnam (empat wanita), China (dua wanita) dan seorang wanita Filipina,” katanya.
Abdul Rahman berkata siasatan mendapati ada di antara mereka tidak mempunyai dokumen perjalanan diri, menyalah guna pas lawatan sosial dan tiada permit kerja.
Mereka yang ditahan disiasat menurut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan Peraturan 39(b) Peraturan Imigresen 1963, katanya.
Beliau berkata semua mereka dibawa balik ke Pejabat Imigresen Seberang Jaya untuk didokumentasi sebelum dihantar ke Depoh Tahanan Juru untuk siasatan lanjut.
“Sebanyak 24 pegawai dan anggota Imigresen terlibat dalam Ops Ikrar Sayang itu dan kami akan meneruskan operasi berkenaan pada masa hadapan dalam usaha membanteras kehadiran pendatang asing tanpa izin di negeri ini,” katanya – BERNAMA
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dah muak berita-berita begini dibawah tadbiran UMNO sejak lepas merdeka lagi.

8 comments:

Anonymous said...

pak asyim pukimak babi kote kecik.. mak bapak ko mesti malu ada anak mcm ko.. anak2 ko pulak mesti malu ada bapak mcm ko.. bila nak mati wahai setan??? ko muak tapi ko galak update.. dasar puki babi gila seks.. pegi mati sama luuuu

Ibnu Hasyim said...


T.kasih kepada pengomen-pengomen yang biadap kaki mencarut. Ini satu lagi contoh pengomen tersebut.

Yang penting mesej sampai, bahawa puak UMNO/BN bertanggung jawab merosakkan remaja Malaysia, mendidik jadi perangai macam pencarut-pencarut di atas.

Kita tidak akan berhenti menyampaikan kebenaran Islam, walaupun kita tahu mereka itu tetap bercawat ekor, sekali pun sepuluh jong masuk.

Kasihanilah mereka, kita berharap sama-sama dapat hidayah dari Allah SWT. Al-hamdulillah!

Anonymous said...

Marah betul. Agaknye kau ni talibarut LGE yg simpan aktiviti maksiat tu di Penang.

Anonymous said...

Pulau Pinang dibawah pentadbiran DAP dan PAS juga terlibat sama.Kenapa nak salahkan UMNO,dah buta dan pekakah Ibnu Hasyim.

Anonymous said...

Ngentot,ngentot,ngentot,Ibnu Hasyim cukup suka dengan cerita lucah.

Anonymous said...

Apa kata Ibnu Hasyim tayang foto bogel diri sendiri dalam dalam blog ni,tentu mak lampir dan nenek jijah kipas suka.

Ibnu Hasyim said...

T.kasih kepada pengomen-pengomen yang biadap, haram jadah (pinjam kata Najib) dan kaki mencarut. Ini satu lagi contoh pengomen tersebut.

Yang penting mesej sampai, bahawa puak UMNO/BN bertanggung jawab merosakkan remaja Malaysia, mendidik jadi perangai macam pencarut-pencarut di atas. Bukan mak bapa mereka tak ajar mereka, tetapi UMNO yang lebih berkuasa mengajar mereka, ari ibu bapa sendiri.

Kita tidak akan berhenti menyampaikan kebenaran Islam, walaupun kita tahu mereka itu tetap bercawat ekor, sekali pun sepuluh jong masuk.

Kasihanilah mereka, kita berharap sama-sama dapat hidayah dari Allah SWT. Al-hamdulillah!

Anonymous said...

Mmg betul sikap umno mcm tu. Pembunuh altantuya pun boleh terlepas. Lembu sharizat pun bebas. 1MDB pun boleh terlepas malah perasuah yg terima RM2.6B pun boleh hidup bebas malah sentiasa disokong dijilat dan dijunjung oleh spesis penyokong umno.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails