Tuesday, December 08, 2015

PKR Tetap Teruskan Tahaluf Siyasi Dengan PAS - Azmin Ali


SHAH ALAM: Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali mengulangi pendirian bahawa parti itu akan tetap meneruskan kerjasama dengan PAS walaupun Parti Amanah Negara (Amanah) menolak kerjasama dengan PAS.

Beliau yang juga Menteri Besar Selangor berkata, PKR menyambut baik penyertaan Amanah dalam Pakatan Harapan tetapi menegaskan bahawa PKR akan tetap meneruskan tahaluf siyasi dengan PAS seperti mana yang diputuskan pucuk kepimpinan parti.

"Kita mengikut ketetapan Majlis Kepimpinan Pusat Keadilan pada 11 Oktober lalu iaitu mengukuhkan Pakatan Harapan serta meneruskan kerjasama dan tahaluf siyasi dengan PAS.

"Sekiranya Amanah tidak mahu ada dua gabungan pakatan (pembangkang) dan menolak (untuk bekerjasama dengan) PAS itu adalah keputusan mereka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan jabatan-jabatan kerajaan negeri di sini, Isnin.

Mohamed Azmin berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad yang menolak dua gabungan pembangkang bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Khalid dalam satu sidang media semalam berkata tidak perlu dua pakatan pembangkang berikutan telah tertubuhnya Pakatan Harapan.

Naib Presiden PKR Chua Tian Chang sebelum ini membayangkan dua pakatan pembangkang akan bertanding pada PRU ke-14 memandangkan PAS enggan menyertai Pakatan Harapan yang dianggotai DAP, PKR dan Amanah. (mStar)

2 comments:

Anonymous said...

Saya rasa Azmin telah silap. Sebenarnya bukan Pakatan Harapan yg tak mahu..tapi PAS tu yg menolak..sombong nak mampus.
lihat lah kenyataan2 PAS. Patut Azmin tanya PAS ...kenapa tak mahu bekerjasama dgn Pakatan Harapan?

Anonymous said...

Jgn jeles.. Bukan sombong tp tkmoh bersekongkol dgn org munafik sbbnya bila berjanji dlm biah dia langgar.. Org munafik harus diperangi bukan disayangi.. Bye bye

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails