Thursday, August 28, 2014

Tunjuk Perasaan Anti Israel Oleh Warga Yahudi AS.

Warga Yahudi Amerika gelar unjuk rasa anti-Israel
Yahudi anti-Zionisme tunjuk perasaan  di Kota New York  AS.

Yahudi bukan Israel. Ini ditegaskan oleh kumpulan Yahudi di Kota New York, Amerika Syarikat. Mereka melakukan tunjuk perasaan sebab serangan roket Israel ke Jalur Gaza sebelum gencatan senjata. Para penunjuk perasaan bahkan membakar pasport Israel milik mereka.

Stesen televisyen Press TV melaporkan, Khamis (28/8), mereka mengaku marah dan melaungkan kecaman pada Israel atas kejahatan kerajaan Ibu Kota Tel Aviv pada rakyat Gaza. "Yudaisme ya, Zionisme tidak. Israel perlu berambus." penunjuk perasaan menegaskan.

Menurut Rabi Abraham Chaim Cheshe, kejahatan kali ini sangat buruk dilakukan oleh Zionis. Menurutnya ini akan mendapatkan hukuman berat. Dia juga membakar pasport Israel miliknya sebab dikatakan simbol ajaran sesat dan pemberontakan pada Tuhan.

Minggu lalu warga New York turun ke jalan raya demi menyokong rakyat Palestin. Mereka membentangkan bendera Palestin gergasi melalui jambatan BrooklynSlogan anti-Israel bergema dan mereka melakukan jalan kaki panjang hingga ke balai Bandar Manhattan.
(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails