Friday, August 29, 2014

Bandar Di Brazil Ini, Hanya Dihuni Perempuan, Menarik Bagi Orang Bujang.


Kota Noiva do Cordeiro di Brasil hanya dihuni kaum hawa
Kaum hawa di Kota Noiva do Cordeiro. ©Daily Mail

Bandar Noiva do Cordeiro di sebelah tenggara Brazil menjadi bandar hanya dihuni kaum perempuan berjumlah lebih dari 600 orang. Kebanyakan dari mereka juga berusia antara 20 hingga 35 tahun.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Rabu (27/8), bandar itu menjadi bandar menarik bagi orang bujang.

Beberapa perempuan di Noiva do Cordeiro ada yang sudah berkahwin dan punya keluarga, namun suami mereka dan anak mereka berusia di atas 18 tahun bekerja di luar bandar dan hanya boleh pulang di hujung minggu.

Itu bermakna kaum hawa benar-benar berkuasa di semua bidang kehidupan di bandar itu sehari-hari, dari mula diternak hingga urusan agama. Mereka bahkan bilang hidup mereka lebih baik tanpa kaum laki-laki.

"Ada banyak perkara perempuan melakukan sesuatu lebih baik dari lelaki. Bandar kami lebih cantik, lebih kemas, dan jauh lebih harmoni daripada jika diurus kaum lelaki," kata Rosalee Fernandes, 49 tahun.
"Apabila ada perselisihan, kami menyelesaikannya dengan cara kaum perempuan, iaitu mencari kesamaan berbanding perbezaan. Kami berkongsi semuanya di sini. Bahkan tanah tempat kami bekerja. Tak ada pertandingan di sini. Satu untuk semua dan semua untuk satu. "

Mereka mengaku baru saja membeli televisyen skrin datang bersaiz besar supaya boleh menonton opera sabun bersama-sama. Tapi ada satu masalah tak boleh mereka selesaikan di bandar itu. Nelma Fernandes, 23 tahun, mengaku sangat sukar bagi para tetangganya yang cantik-cantik itu mencari calon suami.

"Di sini satu-satunya lelaki kami temui adalah sudah beristeri atau masih keluarga kami, semuanya sepupu. Saya belum pernah mencium lelaki sejak lama," kata dia.
"Kami semua mengimpikan boleh jatuh cinta dan berkahwin. Tapi kami suka tinggal di sini dan tidak mahu meninggalkan bandar ini buat mencari suami." (IH)

4 comments:

Macho said...

sapa lelaki masuk bandar tu pasti kena keroyok dgn pompuan....

ada beran ke

Anonymous said...

adios

Anonymous said...

adios

Anonymous said...

Rocky the great flesh vibrator says: Yaaa Ostad Hasyim, ana baru tringat nak gi situ tapi terase malu la pulok (keris tok berape tajam doh..kikiki) ni teman nok gi sane nok kabor kat deme tulong gi ramei2 ke Syria ganti betine2 garit Malaysia yang kunon pegi sane nok jihad nikoh (bodo piang betui)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails