Wednesday, July 30, 2014

Zuhdi: Taati Khalid Hingga Mandatnya Tamat, Ikut Hadis..

Anggota jawatankuasa PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki terus mengkritik rancangan PKR untuk menggantikan menteri besar Selangor sekarang.

Terkini, Zuhdi menerusi tulisan pada laman Facebook-nya menyeru agar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim diberikan peluang menghabiskan tempoh pentadbirannya sehingga pilihan raya akan datang.
Tegasnya, ia selaras dengan satu hadis Nabi yang menyeru umat Islam mentaati pemimpin "selagi tidak disuruh kepada maksiat".

"Demikian juga dalam kes Khalid Ibrahim, mari kita jadikan hadith itu panduan.
"Berikan mandat kepada dia, walaupun ada perkara yang kita suka dan ada perkara yang tidak suka, selagi mana dia tidak menyeleweng dan rasuah.
"Lepas tamat tempoh mandat, kita boleh lantik yang lain," tulisnya.(MK)




Lihat sebelum ini.. 
E-Buku IH-91: Langkah Kajang Langkah Sumbang?
E-Buku IH-91: Langkah Kajang Langkah Sumbang?

11 comments:

bunbinban said...

yesss...pastu jadi mcm Kedah...PAS tentu suka kan?. Nape para ostaz2 ni cerdik pandai dlm PAS ni busuk hati?. Dlm isu MB negeri2 yg di perintah oleh PAS( suatu masa dulu..)xde la PKR atau DAP sibuk2 nak kacau daun.

Anonymous said...

Dalam kes MB ini, PAS hukum ikut hadis.
Tapi PKR hukum ikut kepala sendiri..
Itu sebab jadibegitu..

Anonymous said...

ikut hadis mcm mana plak? PR dlm manifesto ingin menghapus tol. Khalid bagi kidex pd umno dan akan dikenakan tol. tak munafiq ke tu? Khalid mkn rasuah bila dpt diskaun juta2 dari bank umno. tak maksiat ke tu? byk lagi kalau nak cite. perintah Selangor mcm bapak dia punya negeri. tak ada mesyuarat dgn exco. buat perjanjian langat2 atas persetujuan exco ke? manifesto PR tak ada sebut nak simpan rM3bil. PR janji pembangunan. tak menipu ke tu bila ada duit simpan. nafikan hak rakyat Selangor pada pembangunan.
kwsn rumah aku pun dah tak ada org sapu jalan lagi.




Anonymous said...

Takyah nak cover2 lagi la terus terang je nak joint ngan bn senang citer..

Anonymous said...

Tak maksiat?amanah?patut la kedah hilang.amanah bkn je kumpul n tak seleweng duit tp kembalikan kpd rakyat bkn dinikmati oleh tiga empat kerat musuh yg jd tokey tu.jujur ke klu khianat dlm persahabatan?

Anonymous said...

Puak-puak tak suka Khlid, sila buktikan Khalid rasuah,pecah amanah. Seret beliau ke mahkamah. Buat apa bising-bising.

PKR nak pimpin parti sendiri pon tak mampu. Pecat sana pecat sini. Banyak duit rakyat habis buat pilihanraya semula.

PKR dasar asal macam umno. Bedanya lebih pribadi dari umno. Tandus pemimpin. Cakap yang lebih.

Anonymous said...

Ketika khalifah umar memecat khalid alwalid dari menjadi panglima tentera islam, panglima khalid akur dgn perintah khalifah. Memang panglima khalid cukup bagus memimpin tentera islam tetapi khalifah memecatnya atas alasan yang lain. Tski memang cukup bagus menerajui selangor tetapi kepimpinan pr dan pkr perlu menggantikan ts atas alasan yang lain. Yang pasti klu tski berjiwa besar ts perlu melepaskan jawatan sebagai mb selangor. Pesan saya pada juak pas, pkr dan dap usah mengungkit cerita basi dan kisah dalam kelambu pr sehingga mengeruhkan lagi suasana. Pesan saya pada tski, kamu bagus dalam suatu hal tapi kamu bukan bagus dalam hal yang lain. Kamu bukan bagus dalam semua hal. Ketika pr menekadkan diri untuk menerobos putrajaya, langkahnya sedikit terbantut dengan gaya kepimpinan dan politik ts. Kerna itu pada masa ini, berkorbanlan tski dengan jiwa yang besar mengambil sikap seperti khalid alwalid demi untuk kemenangan pr pada pru14. Demi pengorbanan ts, andai esok pr yang lebih cerah nama ts akan terpahat kerna pengorbanan ini. Andai esok pr yang lebih suram, nama ts akan dikenang kerana kesilapan ini. Tiada siapa pun yang lebih mengetahui baik buruknya langkah ini selain Allah jua, rnamun ianya tetap menjadi sejarah kemudiannya.

Unknown said...

kenapa perlu wan azizah???..dah takdak org lain lagi ke yg layak?. Mengangkat W.A jadi MB umpama menghina perjuangan pas..
Sebab nak sangat realisasi kemahuan PKR dan anwar..maruah PAS sebagai parti Islam tergadai..
PAS akan lingkup meredap umpama api makan sekam kalau kehendak anwar ini dituruti..
Kalau Tan Sri Khalid banyak onaknya..ramai lagi jantan2 lain dalam pakatan yg layak..kenapa perlu wan azizah jugak..apa kelebihannya dngan wan azizah selain dari dia bini anwar..ikut ilmu pas, wajar kah wanita yg mentadbir negeri?. Kalau tanya Anwar la ni dia akan kata WAJIB..apa pulak kata anda?.

Anonymous said...

Pada Anon 1.35pm...
Ketika khalifah umar memecat khalid alwalid dari menjadi panglima tentera islam..Khalifah Umar TIDAK MELANTIK BINI dia menggantikan Khalid al Walid..
Ermm..sejarah pun hangpa pusing2 bagi membenarkan perbuatan pelik Anwar..cerita kroni, nepotism dan senyap ruyup..kajang move anwar yg mengabih duit rakyat dengan p/raya kecik sia2 tu buat pas dan dap tunggang langgang..itu baru cerita sejarah yg takde konar2..

Anonymous said...

Ada yg kata konflik ni permainan UMNO...tapi rasanya DSAI yg dah bawak budaya UMNO dlm krisis ni dan dia la yg bukak peluang pada UMNO utk cucuk jarum. PKR - UMNO dlm Pakatan Rakyat

Anonymous said...

Kedah jatuh pasal UMNO guna kaedah tipu undi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails