Friday, November 19, 2021

Sukan, Aifa membara beraksi di laman sendiri. Berpahala kalau...

 

Aifa tidak sabar beraksi di Kejohanan Skuasy Terbuka Malaysia minggu depan.

SUKAN

Semangat Aifa membara beraksi di laman sendiri

KUALA LUMPUR: Bintang muda skuasy negara, Aifa Azman jelas sudah tidak sabar untuk membuat kemunculan di Kejohanan Terbuka Malaysia yang dijadual berlangsung di Pusat Skuasy Nasional, Bukit Jalil dari 23 hingga 27 November ini.

Aifa yang memenangi 10 daripada 11 perlawanan disertainya tahun ini berkata, kejohanan yang berlangsung di laman sendiri ini pastinya memberikannya lebih suntikan semangat kepadanya.

"Ini adalah kejohanan AS$50,000 (RM209,000) pertama saya di Malaysia dan saya sangat teruja untuk bersaing menentang pemain pilihan yang ada," kata pemain berusia 19 tahun itu.

"Tentunya saya amat menanti-nantikan pengalaman ini dan saya fikir prestasi saya pada ketika ini berada di tahap yang sangat baik."

Untuk rekod, pemain yang berada di kedudukan ke-69 dunia itu sudah memenangi dua kejohanan berturut-turut, salah satunya di kejohanan SRAM PSA 5 dan 6, Oktober lalu.

Pemain dari Kedah itu turut hampir meraih gelaran ketiga namun tewas di pentas final SRAM PSA 7 kepada rakan senegara, Rachel Arnold, awal bulan ini.

"Saya tewas di tangan Rachel sebelum ini tetapi ia mungkin kerana saya sedikit keletihan selepas menyertai banyak kejohanan.

"Namun saya gembira kerana tahun ini mempunyai banyak kejohanan dan saya sudah kembali menjalani latihan dan sudah bersedia untuk beraksi," tambahnya.

Aifa yang tidak berada dalam senarai pemain pilihan dijadual bertemu pemain di ranking ke-47 dunia, Mayar Hany dari Mesir pada pusingan pertama dan kemenangan bakal menyaksikan dirinya bertemu pilihan ketiga, Yathreb Adel.

"Saya fikir ia satu peluang yang baik apabila diundi bertemu Mayar di pusingan pertama. Sekiranya saya meraih kemenangan, saya berpeluang bertemu Yathreb dan saya tidak sabar untuk pertarungan itu," kata Aifa.

Selain Aifa, antara pemain wanita negara yang bakal bersaing adalah pemain nombor dua negara, Rachel Arnold dan Chan Yiwen.

Rachel diundi bertemu pemain Hong Kong, Tong Tsz Wing di pusingan pertama manakala Yiwen menentang Hana Ramadan dari Mesir.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kalau mahu kegiatan sukan di Malaysia beraksi mengikut 'syariat Islam', bahkan menjadi sebahagian daripada kerja buat ibadat Agama yang berpahala, UNDI PAS, dan geng-gengnya dalam PN (Perikatan Nsional). Lihat contoh sukan di Kelantan dan Terengganu.

Sukan bersyariat berdaulat dalam negara sendiri, insya Allah!

Sila lihat siri PRN Melaka:

1 comment:

Anonymous said...

Akhirnya SPRM sahkan Singapura pulangkan wang dari syarikat suami Zeti

Saturday, November 20, 2021

Singapura telah memulangkan kepada Malaysia sejumlah AS$15.4 juta dana berkaitan 1MDB yang melibatkan syarikat milik bersama Tawfiq Ayman - suami kepada bekas gabenor Bank Negara Zeti Akhtar Aziz.

Menurut laporan Malaysiakini, SPRM mendedahkan dalam satu kenyataan semalam kerajaan telah berjaya mendapatkan dana berkenaan tetapi tidak mendedahkan tarikh dana itu dipulangkan.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia juga menyatakan dana AS$15.4 juta tersebut telah dikaitkan dengan akaun Cutting Edge Industries Ltd, yang dikatakan milik bersama oleh Tawfiq dan Samuel Goh.

Zeti, yang merupakan saksi dalam perbicaraan 1MDB bekas perdana menteri Najib Razak, sebelum ini berkata dakwaan terhadapnya dan keluarganya adalah palsu dan berniat jahat dan mereka tidak pernah menerima dana 1MDB.

Tengok camner Singapork membatu api kan barua barua nya di sini kikikiki.. Nampak gaya barua nya pakai pampers la lagi... kencing tak lawas... kikikiki

Dolu kau yang kata " When you make friend with Singapore you no needs enemy"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails