Friday, October 08, 2021

Serangan pada wanita telanjang dengan bottol kaca, mengapa? -Video.

 


PETALING JAYA: Video seorang wanita telanjang yang diserang berulang kali oleh wanita lain, termasuk dengan botol kaca, membuat perbincangan di media sosial dan polis telah berjanji untuk menyiasat perkara itu.

Menurut Astro Awani, polis Kelantan meneliti perkara itu kerana individu yang berbeza mendengar klip video berdurasi dua minit itu, semuanya bercakap dengan loghat orang Kelantan.

Adalah dipercayai bahawa wanita telanjang itu tidur dengan suami penyerang. Klip video yang terpisah sejak itu muncul, menunjukkan seorang lelaki, yang dikatakan sebagai suami penyerang, diserang olehnya juga.

Sementara itu, Berita Harian melaporkan bahawa mangsa yang berusia 26 tahun menerima banyak jahitan di dahinya, akibat luka yang disebabkan oleh penyerang memukulnya dengan botol kaca yang pecah akibat terkena.

Sementara itu, ibu mangsa, yang hanya dikenali sebagai Ani, mengatakan dia terkejut kerana video tersebut dikeluarkan, sambil menambah bahawa dia percaya ia bertujuan untuk memalukan keluarga.
Ani mendedahkan bahawa dia datang untuk mengetahui tentang kejadian itu setelah salah seorang anaknya menunjukkan klipnya.

"Dia menelefon saya sebelum pulang pada hari Rabu, dengan mendakwa dia terlibat dalam kemalangan, tetapi ia adalah usaha untuk menyembunyikan fakta bahawa dia diserang," kata harian Malaysia yang dipetik Ani.

Ketua Polis Kelantan Ab Rahman Ismail berkata, mangsa telah membuat laporan di balai polis Kubang Kerian Sabtu lalu, lapor Berita Harian.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesimpulan penyelesaiannya, manusia perlu kembali kepada cara hidup fitrah iaitu cara hidup Islam. Dalam Islam dipakejkan sebuah cara hidup, hidup berpribadi, keluarga, masyarakat, negara dan mendunia. Terutama seperti di Malaysia, negara umat Islam.

Perhatian: 
Sebenarnya, masalah-masalah begini adalah masalah umat manusia sedunia. Maka elok kita paparkan dan 'islah', terutama di kalangan negara umat Islam yang sepatutnya tidak terbatas hanya dalam kelompok dan sempadan negara mereka sahaja. Kerana Islam adalah mendunia.

Rentas Mendunia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails