Saturday, September 11, 2021

Seks dalam kereta, youTuber Aceh ditangkap.

 

Gambar hiasan..

Langsa - Seorang pemuda yang disebut sebagai YouTuber dari Kota Langsa, Aceh, ditangkap kerana didakwa melakukan hubungan seks dengan seorang remaja. Kedua-duanya ditangkap ketika berada di dalam kereta.

Dilaporkan dari Antara, Jumat (10/9/2021), Ketua Perkhidmatan Syariah Islam Kota Langsa, Aji Asmanuddin, mengesahkan bahawa pihaknya telah menangkap dua pasangan sesat yang bukan muhrim.

"Pemuda itu memiliki inisial MJ (20). Sementara pasangannya masih berusia 16 tahun. Kedua-duanya adalah penduduk Kota Langsa," kata Aji Asmanuddin.

Kedua-duanya ditangkap oleh anggota Polis Langsa, Khamis (9/9), jam 23.00 WIB yang melakukan serbuan rutin di sekitar Taman Buluh Tajam Kota Langsa. Pada masa itu, pegawai yang melintas di sekitar Dataran Merdeka curiga dengan kereta yang diparkir dan bergoyang.

Kedua-dua mereka kemudian dibawa ke Pejabat Perkhidmatan Syariat Islam. Aji Asmanuddin mengatakan, berdasarkan hasil siasatan mereka, pada malam itu MJ memanggil pasangan wanitanya untuk bertemu di Bambu Runcing. Setelah bertemu, kedua-duanya pergi membeli makanan dan pergi lagi ke Bambu Tajam.

"Dan ketika itulah dia disyaki, dia akan melakukan maksiat di dalam kereta tetapi itu tidak berlaku kerana ditangkap oleh anggota polis Langsa yang sedang melakukan rondaan," kata Aji Asmanuddin.

Aji As, hubungan suami-isteri di sebuah kereta yang terletak di sekitar, Kamanuddin mengatakan bahawa mereka berdua juga mengakui bahawa mereka telah melakukan puss di kawasan itu. Di samping itu, mereka mengaku telah melakukan maksiat, tetapi tidak berzina di dalam kereta di sekitar rumah MJ.

"Kedua-dua proses tersebut sesuai dengan Syariah Islam Qanun kerana unsur-unsurnya telah dipenuhi. Namun, pasangan wanita itu masih di bawah umur, jadi pertama-tama kita akan berkoordinasi dengan Unit Perkhidmatan Wanita dan Kanak-kanak (PPA) Polis Langsa," kata Aji Asmanuddin.

Aji Asmanuddin berkata, kedua-duanya juga mengaku pernah melakukan hubungan seksual sekali di sebuah kereta dengan lokasi di sekitar kampus di kawasan itu. Di samping itu, mereka mengaku telah melakukan maksiat, tetapi tidak berzina di dalam kereta di sekitar rumah MJ.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Masalah-masalah begini adalah masalah umat manusia sedunia. Maka elok kita paparkan dan 'islah', terutama di kalangan negara umat Islam yang sepatutnya tidak terbatas hanya dalam kelompok dan sempadan negara sahaja. Jslam adalah mendunia..

Rentas Mendunia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails