Friday, September 10, 2021

Konsert hiburan Buika di Istanbul.. &kebangkitan Islam?

 

Penyanyi, komposer dan pelakon Sepanyol Buika akan memberikan konsert di Turki pada 17 September.

Penyanyi, komposer dan pelakon Sepanyol Buika akan memberikan konsert di Turki pada 17 September.

Artis, yang memenangi anugerah "Best Production" dan "Album Sepanyol Terbaik" di Spanish Music Awards dengan album keduanya "Mi Nina Lola", dan Grammy Award dalam kategori "Album Tropika Terbaik" dengan albumnya "El Ultimo Trago ", akan bertemu dengan peminat muzik di Istanbul Zorlu PSM. (TRT)


0:33


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Tidak dapat dinafikan, walaupun Turki masakini sebuah kerajaan yang besar, kuat, bekas kepimpinan Khalifah Uthmaniah yang sedang bangkit semula, namun banyak perkara-perkara yang perlu diambil kira. 

Bagaimana kepimpinannya berbanding kerajaan Islam di Madinah pimpinan Nabi Muhammad SAW. Bagaimana menghadapi isu-isu Islam masakini, seperti dalam sektor hiburan, sukan, pelancongan, teknologi pertahanan, menghadapi kuasa besar yang anti Islam, kuasa Saudi Arabia, membina kekuatan ekonomi Islam dan dengan kaedah penyelesaian menurut Islam. 

Apakah perlu diambil kira kegiatan parti-parti kerajaan Islam yang dianggap kecil seperti PAS di Malaysia, Ikhwanul Muslimin di Mesir, Syiah di Iran dan lain-lain? Apakah wajar dianggap sepi, kegiatan membangun bersama Islam oleh PAS, kepimpinan ulamak, hiburan/sukan/pelancongan/ekonomi dan anti rasuah menurut syariat? Sehingga wujud sebuah gabungan kekuatan?!! 

Insya Allah.

3 comments:

Anonymous said...

Ruu355 utk islam. Tapi kenapa dap yg sibuk. Dan kenapa pkr dan pan bersungguh sungguh membantah spt membantahnya dap. Malaysia kena ikut acuan org melayu dan islam. Dap perlu membantu negara ini membangun ikut acuan org melayu dan islam. Bukannya berkeras kepala utk membantah. Anak2 mereka hampir 100% berpendidikan cina dan tiada di sekolah kebangsaan. Pemerintah kena ambil tahu hal ini. Kita tidak perlu sekolah dua aliran. Sekolah di malaysia hanya sekolah kebangsaan. Jika tidak, tiada keselarasan dlm membentuk generasi yg sama kesefahaman.

Anonymous said...

Perdana Menteri tidak boleh jadi jutawan - Tun Mahathir

Tak tau nak gelak atau nak nangis kenyataan bodoh dari Tun Mahathir. Sila berikan contoh mantan mantan Perdana Menteri di Malaysia yang bukan jutawan sebelum dilantik jadi Perdana Menteri.

Dr Mahathir memberitahu, kebiasannya Perdana Menteri tidak memiliki kekayaan, dan sekiranya seseorang itu kaya, maka beliau perlu mengisytiharkan statusnya sewaktu perlantikan.

Rakyat berhak mendakwa Perdana Menteri yang menjadi jutawan selepas menjawat jawatan tersebut kerana memperoleh wang secara haram, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ahli Parlimen Langkawi itu memberitahu, kebiasaannya Perdana Menteri tidak memiliki kekayaan, dan sekiranya seseorang itu kaya, maka beliau perlu mengisytiharkan statusnya sewaktu perlantikan.

Oleh yang demikian katanya, segala kekayaan selepas menjawat jawatan nombor satu itu hendaklah dianggap sebagai haram dan boleh dirampas oleh pihak yang berkuasa.

Kenyataan bangang bangang dari Tun ini tak perlu dilayan sangat. Cuba nak alih tiang gol isu isu pasal fitnah jijik lidah bercabang kian terbongkar.

Semua PM sebelum dilantik memegang kementerian stratrgik negara. Kementerian yg di sandang bukan kaleng kaleng bajet yg diberikan. Semasa pegang portfolio kementerian tdb semua dah kaya raya jadi jutawan dah termasuk lah Tun memegang portfolio kementerian sebelum jadi Perdana Menteri.

Pemimpin pembangkang yg lansung tak pegang jawatan dan kementerian pun ada bertaraf jutawan... alahaii

Menteri yg pegang porfolio kementerian tapi lansung tak berpeluang jadi PM bukan bertaraf jutawan ada taraf billion pun ada. Ini kan yg dilantik jadi Perdana Menteri... agak agak la klu nak goreng tu..!!

Alahai nak goreng mamak kerela pun bio la beragak agak skettt....

#tumpoooyeoppp

Kebenaran said...

Tunggu Tuan Guru jadi PM dulu..baru laksa.. na

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails