Wednesday, September 15, 2021

Pengakuan bekas isteri terpaksa lakukan seks dubur...

 

Seorang wanita bernama Marlina mengaku sebagai isteri kepada ayah Taqy Malik dan terpaksa melakukan seks dubur semasa haid Foto: Hanif / detikHOT

Jakarta -Pengakuan bekas isteri ayah Taqy Malik membuat adegan dan menjadi viral. Wanita itu, bernama Marlina Oktoria Kawuwung, mengakui bahawa dia terpaksa melakukan seks dubur ketika dia sedang haid oleh ayah Taqy Malik, Mannsyardin Malik.

"Saya sudah mengatakan saya tidak mahu, katanya tidak apa-apa. Dia mengatakan dalam agama, beberapa sarjana membenarkannya dan melarangnya, tetapi dia memaksanya," kata Marlina Oktoria semasa sidang media di kawasan Senopati, Selatan Jakarta.

Mansyardin sendiri melalui peguamnya, Halim Darmawan, telah menolak tuduhan tersebut. Menurutnya, ayah Taqy Malik mengakui bahawa dia tidak melakukan penyimpangan seksual terhadap Marlina Octaria Kawuwung.

"Ya, hidup itu normal, maka dia juga seorang tokoh agama, ya, dan dia juga menikah secara beragama, betul. Jadi mungkin pertengkaran itu berlanjutan, ya, itu normal bagi manusia jika tidak ada yang menyekat, menyedari, akhirnya pergi untuk berperang, betul, "kata Halim Darmawan melalui sambungan telefon ke detikcom, Isnin (13/9/2021).

Punca Lelaki Meminta Isteri Untuk Seks dubur

Ahli psikologi Meity Arianty, STP., M.Psi mengatakan bahawa banyak kes seperti pengakuan Marlina berlaku di masyarakat, tetapi mereka tidak didedahkan. Dan pada akhirnya wanita menganggap bahagian ini dari apa yang mesti dia terima sebagai seorang isteri.

"Jadi itu bukan perkara baru, terutama dalam masyarakat kita dianggap tabu untuk mengangkat isu" bilik tidur "ke dalam penggunaan awam kerana ada rasa malu dan tidak bersedia untuk komen netizen," kata Mei kepada Wolipop, Senin (13/9) / 2021).

Mengenai suami yang memaksa isteri haid mereka melakukan hubungan seks dubur, Mei mendedahkan bahawa ada beberapa sebab untuk ini. Salah satunya, tentu saja, adalah kerana dia tidak dapat menahan hasrat seksualnya.

Berikut adalah sebab lain mengapa lelaki memaksa isteri mereka melakukan hubungan seks dubur:

1. Dengan mengandaikan isteri wajib melayani suaminya dalam bentuk apa pun.

2. Suami mempunyai kecenderungan 'tidak biasa' tetapi tidak berkomunikasi dengan isterinya. Sehingga ada salah faham dan akibatnya ia menjadi terpaksa.

3. Adalah perlu untuk mengetahui lebih lanjut sama ada suami pernah melakukan ini dengan lelaki sehingga dia lebih suka atau merasa puas dengan gaya seperti itu.

4. Suami ingin melakukan cara atau gaya lain kerana dia bosan sehingga dia ingin meneroka gaya yang berbeza, salah satunya adalah melalui dubur.

Apabila seorang isteri mengalami sesuatu seperti kes Marlina, bekas isteri ayah Taqy Malik, pasti ada ketidakselesaan dalam perkahwinan itu. Si isteri merasakan bahawa suaminya melakukan kekerasan, sedangkan si suami tidak merasa demikian.

Bolehkah perkahwinan yang rosak ini kerana masalah seks dubur dapat diperbaiki? Menurut Mei, ia bergantung kepada kedua-dua pihak sama ada mereka mahu duduk bersama untuk menyelesaikan masalah dengan bijak atau tidak.

"Sekarang pasangan ini harus membuka dan menyelesaikan masalah. Sehingga mereka dapat mencari jalan keluar terbaik untuk meneruskan perkahwinan mereka atau memilih jalan lain (ini bergantung pada setiap pasangan dan bergantung pada masalahnya). Itu bergantung pada kematangan kedua-dua pihak dalam perkara ini, "katanya.

Pada akhir wawancara, Mei mengatakan bahawa orang ramai harus melihat kes isteri yang sedang mengaku terpaksa melakukan seks dubur, bukan hanya dari satu pihak. Orang juga perlu lebih berhati-hati dan bijak.

"Adalah bijaksana untuk melihat kes ini dan tidak mempercayai salah satu pihak, biarkan undang-undang berjalan dan jangan menilai salah satu pihak sehingga anda mengetahui kebenarannya," jelasnya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Adab berasmara suami isteri.

Soalan:

3 comments:

Sani said...

Macam KES ketua Dewan ulamak Perlis. Dok menjubur isteri. Sampai isteri Minta cerai.
Memang perangai orang agama memang sangap seks ker bro. Terutamanya slim ulamak Dari Parti kuat kencing..PAS

Anonymous said...

Tuduhan yg melulu. Jenuhlah kamu nak minta maaf dgn ketua dewan ulamak perlis. Juga dgn seluruh org agama dan ulamak dari pas. Silap gaya kamu mati dlm keadaan yg menyiksakan kerana fitnah ini.

Anonymous said...

nonymousSeptember 15, 2021 at 4:47 PM
Beza pas ngan pkr. Dlm pas bila bermasalah, disingkir atau tarik diri. Dlm pkr, dah salah masih tawar diri jadi pm.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails