Sunday, September 12, 2021

Jangan tinggalkan S'pura? Biarkan subahat pembangkang PAP+DAP?

 

Komen Rakyat dalam Blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Vanu Gopala Venon Duta Singapura kunjungi Najib... Simbolik permohonan maaf Singapura pada bossku..! Bossku tiada apa jawatan dalam kerajaan tapi duta Singapura bertujuan utama adalah untuk eratkan hubungan ekonomi kedua negara Singapura Malaysia.!?

Kenapa Duta Singapura tidak kunjungi Tun atau PM ke 9. Salah satu sumbolik permohonan fitnah jijik 1MDB media Singapura semasa Tun Mahathir semasaPH@DAP berkuasa dulu.

Bossku tak perlu layan Singapura dalam hubungan ekonomi Singapura. Pepatah ada menyarakan When we Friend With Singapore We Dont Need Enemy.. bila dah berkawan dng Singapura bermakna kita tak perlu musuh lagi sebab Singapura bertindak sebagai musuh bila Malaysia berkawan dengan negara itu..!!

Rapat kan hubungan dengan jiran serumpun yang jauh lagi menguntungkan iaitu Indonesia yang ada sumber daya alamntang cukup banyak dan menguntungkan.

https://youtu.be/VY0q3nYXXwg

Petronas sudah masuki industri Migas Indonesia. Sumur minyak migas di Sampang Madura menjumpai simpanan billion kubik minyak.

https://youtu.be/D8utU3fWEBM

CSR Petronas membuka mata rakyat Indonesia betapa mereja menghargai setiap sumbangan pada rakyat tempatan di Sampang Banyuentas Acheh dll. Berbanding Chevron Mobil BP yang sudah lama bertapak di Indonesia.

https://youtu.be/YvVzeJDRCec

Tinggal kan Singapura yang banyak jadi duri dalam daging pada negara ini. Singapura tidak membantu kaum Melayu di sana. Tidak ada sorang pun kaum Melayu bertaraf billionaire di Singapura. Bodoh sangatkah orang Melayu di Singapura..!?

Apalah sangat Singapura sebesar Pulau Lombok atau Langkawi itu jika Malaysia dan Indonesia mengerat dan perkuatkan hubungan ekonomi kedua negara. Nah link bawah ini Indonesia bertindak contohi Malaysia

https://youtu.be/T-McLuK0nE0

Masa untuk mengajar Singapura celaka ini. Tanpa Indonesia dan Malaysia Singapura hanya tinggal nama sahaja. Lupakan Singapura elok hubungan diplomatik antara Singapura Malaysia dikaji balik atau direndahkan taraf hubungan itu.

https://youtu.be/AU38uujrYhE

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails