Thursday, September 03, 2020

Ungkapan 'Pengganas Muslim'? Keganasan New York Meningkat.

 Trump Menuntut Pemecatan Ke Atas Pembawa Acara yang Menggunakan Ungkapan ''Pengganas Muslim''

1. 'Pengganas Muslim' Trump Pecat Pengacara Guna Ungkapan itu. 


Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump menuntut pemecatan pemandu acara MSNBC Joy Reid, yang menggunakan ungkapan "pengganas Muslim" dalam siaran yang dia hadiri.

Dalam acara televisyen yang dia hadiri, Reid menyatakan bahawa Trump dan penyokongnya telah menjadi radikal, dan berkata bahawa ia seperti orang-orang di negara-negara Muslim ''mengganas''.

Berikutan siaran yang dipersoalkan, menyatakan bahawa kata-kata ini adalah "Islamofobia" dan "rasis," banyak pengguna media sosial bertindak balas terhadap Reid yang mengaitkan umat Islam dengan keganasan.

Reaksi terakhir terhadap kata-kata Reid datang dari Trump.

"Joy Reid yang tidak memiliki bakat, harus dipecat kerana menggunakan ungkapan 'pengganas Muslim', yang merupakan sebuah kalimat yang mengerikan. Xenofobia dan perkauman seperti itu di MSNBC. Siapapun orangnya dia akan pergi dengan cepat." Kata Trump menerusi akaun Twitter.


2. Keganasan Bersenjata di New York Meningkat Berbanding Tahun Lepas

Insiden Keganasan Bersenjata di New York Meningkat Berbanding Tahun Lepas

Di New York City, Amerika Syarikat (AS), keganasan bersenjata meningkat dua kali ganda pada bulan Ogos berbanding dengan tempoh sama tahun lepas.

Menurut kenyataan dibuat oleh Jabatan Polis New York, 91 insiden keganasan dengan senjata direkodkan di bandar itu pada bulan Ogos tahun lalu, sementara 242 insiden keganasan bersenjata dicatatkan pada bulan yang sama tahun ini.

Terdapat peningkatan 50 peratus dalam pembunuhan di bandar, di mana 791 peristiwa keganasan bersenjata telah berlaku sejak Mei.

Datuk Bandar New York, Bill de Blasio mengatakan bahawa wabak jenis baru coronavirus (Covid-19) juga berkesan dalam peningkatan insiden kekerasan.
Insiden-insiden sejenis ini terus meningkat di banyak bandar AS, di mana pandemi, kekejaman polis dan protes anti-perkauman berada dalam agenda negara itu. 
(IH)

Hibur Hibur Sikit


1 comment:

Anonymous said...

Sebanyak 70 peratus ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) didakwa Mukhriz@Boboi meninggalkan parti itu dan menyertai Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Presiden penaja Pejuang, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, perkara itu berlaku akibat rasa tidak puas hati ahli terhadap pindaan Perlembagaan Bersatu yang membenarkan bukan bumiputera menyertai parti itu.

"70 peratus tidak lagi bersama Bersatu,".

Teringat masa buat petisyen tandatangan singkir kan bossku kat Yang Dipertuan Agong dari Kedah... ada 1.2 jota yg sain petisyen akhirnya terbongkar menipu agong.. cuba tanya ratu naga


kikikikiki....kau goreng lah anak beranak selagi mampu goreng...!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails