Saturday, September 05, 2020

7 PRK Kalah, Anda Ditolak Termasuk DAP, Tak sedar Lagi Ke?

 Tujuh PRK Kalah, Cuba Fahami Mengapa Anda Ditolak – Pengerusi DAP Kelantan

Tujuh PRK Kalah, Cuba Fahami Mengapa Anda Ditolak – Pengerusi DAP Kelantan

KUALA LUMPUR – Pihak yang mengalami kekalahan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim, Perak pada Sabtu lalu dinasihati supaya akur dengan keputusan itu.

Pengerusi DAP Kelantan, Datuk Zaid Ibrahim berkata, parti yang kalah tidak perlu menyebarkan tohmahan berlaku undi rasuah pada pilihan raya itu,

Sebaliknya parti kalah disarankan supaya menerima keputusan kalah itu secara terbuka dan ikhlas di samping mencari punca kekalahan itu dan memperbaki kelemahannya.

“Those who lost in Slim and 6 other places need to be humble. Don’t be so haughty to declare it was a vote for corruption. (Mereka yang kalah di Slim dan enam kawasan (PRK) lain perlu merendah diri. Jangan bersifat angkuh dan isytihar ia adalah undi rasuah) katanya dalam akaun Twitter hari ini.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang) itu menambah, pihak yang mengambil bahagian dalam pemilihan itu tidak perlu mengejek Apa Malu Bossku dan sebagainya.

Sebaliknya mereka dinasihati supaya menghormati pilihan yang telah diterjemahkan oleh pengundi Slim dalam menentukan wakil rakyat mereka.

“Cuba memahami mendalam mengapa anda ditolak oleh pengundi Slim,” ujarnya. – MalaysiaGazette

Hibur Hibur Sikit
Baik didengar oleh perasuah-perasuah!!

5 comments:

Anonymous said...

Puak Pee H telah berjanji akan menegakkan kedaulatan undang-undang tetapi apa yang berlaku semasa rejim Pee H berkuasa ialah:

(1) Puak Pee H merampas kuasa kerajaan negeri secara haram,

(2) Puak Pee H dibebaskan dari:
dakwaan jenayah seperti LTTE,
dakwaan rasuah seperti banglo terlajak diskaun, skandal tero wong dll

(3) Pee H menafikan hak Adib untuk mendapat keadilan,

(4) Puak Pee H terutamanya puak ultra rasis biaDAP mengiktiraf pengganas komunis sebagai pejuwang kemerdekaan dll.

(5) Pee H kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, fitnah, pembohongan dan U-turn. Rakyat hanya mampu menelan air liur sendiri sahaja.

(6) Rejim Pee H cuba melaksanakan ICERD, Rome Statute dll untuk menghapuskan hak Islam dan hak kaum Melayu Islam yang telah dijamin oleh kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan. Akibat berjuta umat Islam membuat protes secara aman Di jalanraya! Kecut telur Pee H !!!

(7) Pee H enggan menubuhkan RCI untuk menyiasat TH walaupun Pee H telah berjanji. Adakah Pee H takut RCI akan menyiasat salah laku dan salah tadbir urus Pee H ke atas TH ?

(8) Pee H membatalkan pembinaan beberapa buah masjid yang telah diluluskan dan mengurangkan peruntukan untuk sekolah Melayu dan cuba menafikan peruntukan untuk sekolah Islam dll konon kerana KERA jaan Pee H tidak ada wang tetapi menteri-menteri roket berlagak seperti Santa Claus memberi wang kerajaan kepada sekolah china, sekolah swasta Dan kolej swasta china.

(9) Dll ........

Pee H sudah kalah 7-0 pun masih kencing rakyatkah ? Rupa-rupanya Atuk Kerala sendiri terlibat dalam pelbagai skandal yang merugikan rakyat dan negara dan dia juga menyokong kumpulan pengganas Hindu LTTE yang telah membunuh ramai umat Islam, orang Buddha dll di Sri Lanka .

Anonymous said...

So, blh la bubar parlimen skrg. Umno dah melalak tu..

Unknown said...

Kalah ada hikmah...anda takut tak takut

Anonymous said...

Baru menang lawan calon bebas pun dah bangga gila. Tu pun calon umno. Cuba Pas letak calon situ tgk..kah355x

Anonymous said...

7 prk mana calon Pas? Org lain yg menang bertanding, org lain yg bersorak. Kah kah kah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails