Sunday, August 30, 2020

Yayasan Aid’s M'sia One &Condoms MY, Didik Melalui Seks Bebas..

 Image from iamajamaican.net

‘Kakak kondom’: Seks bebas terbabas

SAYA menyelar tindakan Yayasan Aid’s Malaysia dan One Condoms MY mendidik masyarakat berkenaan pendidikan kesihatan reproduktif dan sosial melalui seks bebas selamat sepertimana yang telah tular menerusi video ‘kakak kondom’.

Naratif yang dibawa bagi memastikan individu bebas melakukan seks selamat tanpa perlu ikatan perkahwinan dilihat semata-mata menjerumus ke arah penzinaan. 

Walhal penzinaan amat dilarang sekali di sisi Islam sama ada zina selamat ataupun tidak sebagaimana firman Allah Taala;

 وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا ۖ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا

“Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)” (al-Isra’: 32)

Perkara ini dilihat turut menyimpang daripada norma budaya hidup masyarakat Malaysia yang bukan sahaja menolak seks bebas selamat tanpa ikatan yang sah malah meneutralisasi budaya Barat ke negara kita sama sekali tidak diterima.

Justeru, idea mempromosikan ‘safe sex’ langsung tidak menjamin kepada penyelesaian terbaik terhadap gejala sosial seperti isu pembuangan bayi dan HIV malah ia hanyalah menjerumus kepada penzinaan bebas yang terbabas. 

“Islam Memimpin Perpaduan” 

YB SHAHARIZUKIRNAIN ABDUL KADIR
Ahli Parlimen Setiu – HARAKAHDAILY 26/8/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Johor Ada Kilang Kondom Terbesar Dunia

Ini, kempen untuk kondom..

1. Berapa lama kondom digunakan? Kondom telah digunakan sejak 15,000 tahun yang lalu. Kondom yang paling tua telah dijumpai di Sweden dan ia diperbuat daripada usus babi.

2. Kondom tidak boleh mencegah penyakit kelamin dan kehamilan 100%. Tahap peratusan bagi keberkesanan kondom dalam mencegah STD dan kehamilan hanya 97%, iaitu merupakan peratusan tertinggi di antara kaedah pencegah yang ada. Kes ralat mungkin berpunca dari sebab seperti penggunaan yang salah dan kondom yang sudah luput.

Kondom berkesan untuk mencegah STD, penyakit HIV dan kehamilan. Jadi penggunaan kondom penting ketika melakukan hubungan seksual untuk melindungi kesihatan diri dan pasangan. Jika terdapat alahan selepas menggunakan kondom, haruslah berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan yang bersesuaian.

3. Di manakah pengeluar terbesar kondom? Malaysia merupakan negara yang mempunyai kilang penghasilan kondom terbesar, yang membekalkan 25% bahagian pasaran dunia. Selain itu, Amerika Syarikat merupakan negara penggunaan kondom terbesar di dunia.

4. Bagaimana kondom dihasilkan? Secara umumnya, sejak tahun 1920, kondom dihasilkan daripada lateks dan mula dijual oleh London Rubber Company, lebih dikenali sebagai Durex, pada tahun 1932. Walau bagaimanapun, sebelum penggunaan lateks, banyak bahan material berbeza seperti usus haiwan atau sutera digunakan. Kulit juga digunakan dalam penghasilan kondom di Jepun.

5. Kondom ada berapa jenis? Terdapat beberapa jenis kondom:

  • Kondom biasa – mempunyai saiz biasa dan boleh digunakan oleh setiap individu. Walau bagaimanapun, ia tidak boleh memberikan keselesaan yang sama seperti penggunaan kondom yang lebih besar atau kecil.
  • Kondom kecil – direka untuk zakar yang lebih pendek atau kecil. Kondom jenis ini memberikan rasa yang lebih baik dan mengurangkan risiko kondom dari tertanggal ketika digunakan.
  • Kondom besar – merupakan kondom yang besar daripada yang biasa dan terdapat dalam pelbagai bentuk. Ia juga direka untuk memberikan lebih keselesaan.
  • Kondom menyeronokkan – yang ditambah warna, perisa dan bersinar dalam gelap, untuk menjadi hubungan seksual lebih menarik. Walau bagaimanapun, ia mungkin boleh menyebabkan alahan kepada individu lelaki mahupun wanita.
  • Kondom nipis – lebih nipis daripada kondom biasa untuk memberikan lebih sensitiviti kepada pengguna dan pasangan.
6. Adakah kondom hanya untuk lelaki?
Selain kondom untuk lelaki, yang digunakan secara meluas, terdapat juga kondom untuk wanita. Ia adalah kantung dan mempunyai cincin fleksibel di setiap hujungnya. Kondom untuk wanita digunakan dengan cara memasukkan ke dalam faraj sebelum melakukan hubungan seksual.

Ketika hubungan seksual dilakukan, cincin terbuka pada bahagian luar faraj dan cincin pada bahagian hujung akan memegang kantung di dalam faraj. Dengan menghalang sperma daripada memasuki faraj, ia sekali gus menolak kemungkinan kehamilan untuk berlaku.

7. Di mana tempat yang sesuai untuk menyimpan kondom?

Ramai lelaki menyimpan kondom di dalam dompet atau poket seluar dan ia mungkin menjejaskan kualiti kondom. Kondom perlu disimpan di tempat yang kering sejuk. Selain itu, tarikh luput kondom juga harus sentiasa diperiksa sebelum digunakan. Kondom yang telah tamat tempoh tidak dapat mencegah kehamilan dengan berkesan.

8. Bagaimana cara menguji kondom? Setiap individu yang ingin menggunakan kondom tidak seharusnya menunggu masa untuk melakukan hubungan seksual untuk menggunakan kondom. Lelaki seharusnya menguji kondom dengan melancap. Alasannya adalah untuk memastikan ia adalah saiz yang sesuai.Terlalu tebal atau terlalu besar boleh mendatangkan kesan negatif kepada lelaki.

Selain itu, sesetengah individu lelaki mungkin akan mengalami alahan dengan material kondom. Oleh itu, melakukan pemeriksaan dan ujian adalah amat penting. (IH)

Praktik Seks Bebas di 9 Negara Eropa Ini Menjadi Pemandangan yang Biasa  Terjadi! | YuKepo.com Praktik Seks Bebas di 9 Negara Eropah Ini Menjadi Pemandangan yang Biasa Terjadi!

Hibur Hibur Sikit

9 comments:

Anonymous said...

Seks Bebas?
Sebabtu ada ulama Parti rembat bini orang?

Anonymous said...

Masih ada lagi pengnut jilat juboq tak basuh gian gian end.
Ha ha ha

Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lari.


Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua.. DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

Parti mana yer? Yang ramai tahu dari pkr, pan dan dap.

Anonymous said...

Anak atok yg pompuan sokong kakak kondom sebab anak atok jahil murakab bab agama ni, macam atok jahilnya.

Anonymous said...

Dakwaan RBA biaDAP 6:34 tanpa bukti membuktikan puak RBA adalah penjaja fitnah.

Anonymous said...

Ko sendiri pun dah sesat lg nak pertikaikan akidah org. Bertaubat lah..blm tentu lg ko mati dalam islam

Anonymous said...

Ko dah report polis? Sembang kencang ni mesti dah ada buktikan??

Anonymous said...

Bab jahil boleh buat report ker?

Anonymous said...

Tanpa bukti apa nua..kes moktar snake dgn jantan Leena tu pun x setel lg.
Lembu2 pasumno blh pakat terjun gaung sbb dah bodoh melampau.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails