Friday, September 04, 2020

RBA/Red Bean Army, Tentera Siber DAP Menyerang Islam Guna Nama Melayu..

 

RBA Gunakan Nama Melayu Pertahankan Guan 

Eng Dalam Isu Direct Nego!!!


Kita semua tahu fungsi dan peranan tentera siber DAP yang digelar sebagai Red Bean Army atau RBA.
Dalam keadaan tiada isu, RBA akan memainkan isu-isu perkauman untuk membakar api kemarahan di kalangan masyarakat majmuk.

Bila sahaja mana-mana pemimpin DAP dilanda isu-isu hangat, RBA akan bertungkus lumus mempertahankan pemimpin DAP, walau pun dengan fakta-fakta palsu dan pelbagai tohmahan dan pembohongan.

Antara senjata utama yang digunakan oleh RBA dalam mempertahankan pemimpin DAP ialah hak asasi, kebebasan bersuara, pemimpin Melayu dan orang Melayu rasis dan lain-lain lagi.

Modus operandi RBA ialah dengan membuka beratus malah mungkin mencecah beribu 'fake account' di dalam media sosial seperti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan sebagainya dengan menggunakan nama orang Melayu dan akan membuat posting yang mempertahankan atau memuji pemimpin DAP yang sedang dilanda krisis.


Terkini dalam Parlimen, Menteri Kewangan, Tengku Zafrul, mendedahkan di era pemerintahan Pakatan Harapan selama 22 bulan, Menteri Kewangan ketika itu, Lim Guan Eng, telah meluluskan 101 projek kerajaan yang bernilai RM6.61 bilion secara rundingan terus atau 'direct nego'!!!


Ini bertentangan dengan manifesto yang Pakatan Harapan sendiri janjikan kepada rakyat, di mana semua projek-projek kerajaan TIDAK akan diberikan secara rundingan terus tetapi akan dilakukan tender secara terbuka.

Guan Eng cuba mempertahankan diri dengan mendakwa kononnya kelulusan 101 projek yang diluluskan itu adalah berdasarkan kelulusan yang telah diberikan oleh kabinet.


Tetapi Azmin Ali yang juga mantan Menteri Hal Ehwal Ekonomi di dalam Kerajaan Pakatan Harapan dahulu telah bangun dan menafikan dakwaan beliau.


Gagal mempertahankan diri di dalam Parlimen, Guan Eng menggunakan jentera RBA untuk menegakkan benang yang basah.

Kemon Guan Eng. 


Kalau pun mahu menegak benang yang basah, cubalah gunalah fakta dan jangan gunakan RBA yang tidak berapa bijak itu dan sering menggunakan akaun palsu dalam media sosial.


Nampak sangat regim RBA memperalatkan nama-nama orang Melayu untuk memuji Guan Eng DAP ini sampai tahap dewa. 
Netizen tidak bodoh dan tidak mahu lagi diperbodohkan dengan sandiwara RBA DAP.

Dan isunya sangat mudah. 
Guan Eng dan Pakatan Harapan tidak perlu putar belit. 
Selama ini kerajaan PH mendabik dada dan menjual naratif kononnya mereka mengamalkan konsep 'tender terbuka'.

Sebagai contoh, isu kontraktor Bumiputera di negara ini di mana LGE menyatakan bahawa 'dasar tawaran tender secara terbuka untuk SETIAP projek persekutuan dan negeri dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Harapan'!!!

Guan Eng telah meliwat prinsip beliau dan parti DAP dan beliau telah menjadi liabiliti besar kepada DAP dan Pakatan Harapan. Begitu jijiknya kerajaan Pakatan Harapan dan DAP.

Yang kelakarnya apabila Guan Eng cuba spin dan minta didedahkan tender secara langsung oleh Kerajaan Barisan Nasional dahulu.

Kemon Guan Eng.
Kita bicara tentang prinsip dan maruah diri serta perjuangan parti.


Bukankah kamu dan Pakatan Harapan yang beriya-iya dengan konsep 'tender terbuka', malah kamu menjaja konsep itu ke seluruh negara dan menjadikannya sebahagian daripada manifesto pilihanraya Pakatan Harapan!!!

Atas janji itulah. maka ramai rakyat terpedaya dan mengundi Pakatan Harapan!!!
Walau bagaimana pun, isu ini belum selesai lagi. 
Rakyat menuntut agar kerajaan PN mendedahkan senarai 101 kontrak 'direct nego' yang berjumlah RM6.6 bilion itu dengan kadar segera. 
Realitinya, RM6.6 bilion adalah wang rakyat dan kami berhak untuk tahu segalanya.


Namun kita merasa sangat terkejut bila dilapurkan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin membuat kenyataan di dalam Parlimen bahawa tidak ada keperluan untuk kerajaan mendedahkan senarai penerima rundingan terus 101 projek kerajaan yang telah didedahkan itu!!!

Kalau apa yang dilapurkan itu adalah benar, maka soalan admin kepada Muhyiddin ialah kenapa tidak mahu didedahkan segala butiran itu, sedangakn ianya telah didedahkan oleh menteri dari kabinet beliau sendiri di dalam Parlimen?

Apakah Perikatan Nasional juga hanya mahu mempolitikkan isu RM6.61 bilion duit rakyat yang telah digunakan dengan cara yang salah?

Atau Muhyiddin cuba melindungi seseorang atau dirinya sendiri yang mendapat menafaat dari tawaran tender secara rundingan terus itu kerana Muhyiddin dan sebahagian dari menteri di dalam Perikatan Nasional juga berada di dalam barisan menteri Pakatan Harapan?

Kalau benar-benar ikhlas dan jujur mahu berkhidmat untuk rakyat, dedahkan segala-galanya.

SPRM sudah membuka kertas siasatan mengenai isu ini dan diharapkan agar SPRM bersikap tegas dan telus demi untuk menjaga integriti SPRM kerana admin yakin, pasti akan ada tangan-tangan ghaib yang cuba untuk mempengaruhi siasatan SPRM!!

Hibur Hibur Sikit
Baik didengar oleh perasuah-perasuah!!

23 comments:

Unknown said...

Taktik china komunis tanah besar.....

Anonymous said...

Bab guna nama melayu bukan perkara baru. DAP guna nama melayu muslim untuk lariskan makanan. Dapatkan logo halal tapi ada lemak minyak babi dalam makanan. Ini bangsa yg tak boleh dipercayai kecuali beriman dengan Allah. DAP dengan babi mana boleh pisah, makanan favourite bangsa DAP. Selamatkan diri dengan consume BMF. Eng Guan ada think tank yg projek bumi hangus dalam sasaran.

Anonymous said...

PAS diliwat UMNO, MCA , Gerakan dan MIC bertepuk tangan.
Menggunakan agama untuk kepentingan dunia adalah sifat MUNAFIK....

Anonymous said...

admin tolong kasi portal join RBA. gaji lumayan. saya dah bulan bulan ber-anggur,
kerja RBA senanga "cutpaste" guna nama orang islang, dan menfithnah dan dapat gaji ribu.
janji bila kena tangkap masuk lokap kat bamboo river .

Anonymous said...

Pak Asim sepatutnya lama dah dibayar........

Anonymous said...

16 tan lemak BABI diseludap secara haram ditangkap! Itu yang dapat ditangkap? yang lepas mungkin mungkin sudah 1600 tan atau lebih, itu yang diseludup, yang diimpot secara sah berapa pula?

Inilah kisahnya lemak BABI yang ada didalam pasaran Malaysia, ia mungkin berada didalam mee, biskut, flakes, kek, gula2, coklat, burger, produk2 beku atau beribu2 produk2 yang lain yang MUNGKIN menggunakan logo2 halal vietnam, australia, singapura, indonesia yang palsu, ianya mudah bagi mereka!

Memakan benda2 haram setiap hari akan menggelapkan hati! Pemakan benda2 haram ini amat benci kepada gerakan2 Islam!

Anonymous said...

Fitnah 2:50 ditulis oleh RBA kafir harbi ternakan parti kafir harbi biaDAP yang sangat memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Kita tahu puak RBA (Red Babi Army) ternakan puak kafir harbi biaDAP sedang menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan dan memecah-belahkan umat Islam dan memburuk-burukkan perjuangan Islam dalam pelbagai blog, Facebook, WhatsApp dll.

Maka Kita tidak terkejut melihat pelbagai Komen RBA menghina Nabi, Al-Quran, Sunnah, ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam , raja-raja Melayu dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Puak RBA dan tuan biaDAP mereka adalah penyokong komunis Bintang Tiga dan PKM yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Laa..anak pak hasyim amik info dr blog unspinner rupanya. Mmg kena dah si penyangak tipu si penunggang agama. Apa salahnya...kah355x

Anonymous said...

Anon mangkuk 3.44. Bg link nk jadi RBA. Aku nk memusuhi Parti Ajaran Sesat lobai bahlol.

Anonymous said...

Pak Asim ni kadang2 apa yang buat dia x sedar menyebabkan PAS jadi rosak, macam juga zohdi Dan Taki nampak macam memperjuangkan PAS tapi sebenarnya merosakkan PAS dari dalam, PAS hilang jatidiri kerana mereka2 ini.. yang penting dapat jawatan Dan pendapatan lumayan..sudahlah dok salahkam semua DAP, Sebagai orang Islam antara syiar Islam yang menggambarkan Islam kuat ialah Solat berjemaah marilah semua orang Islam menghidupkan Solat berjemaah usahlah dicari alasan nak seribu daya xnak seribu dalih.

Anonymous said...

Setakat kalau cina itu samseng, biasanya dia dari DAPig. Boss dapig memang ajak ahli jadi samseng. Kalau cina itu islam dia very nice, bantu rakyat dan pertahankan perlembagaan.

Anonymous said...

Macam nampak hantu. Kesian khadam rba dap.

Anonymous said...

Tahniah pas. Makin sakit hati khadam2.

Anonymous said...

RBA mangkuk 4:07 ternakan parti kafir harbi biaDAP cukup-cukuplah membodohkan diri kamu yg bahlol dengan membuat permintaan bodoh berlapis-lapis sedangkan kamu sendiri mengetahui link sulit RBA.Simpan sedikit kebodohan kamu untuk keturunan kamu.

Anonymous said...

RBA 4:18 sedang menyalak histeria kerana kejahatan parti kafir harbi biaDAP dan khadam RBA sedang terbongkar sekarang.

Anonymous said...

BiaDAP, RBA, Bintang Tiga dan PKM berpisah tiada kerana mereka adalah kembar Siam.

Anonymous said...

Aku plk nak jadi hud hud memusuhi lebai lahabau...kah kha kah

Anonymous said...

RBA X SERANG ISLAM. TP SERANG BABI2 YG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM

Anonymous said...

RBA 9:30 berpura-pura 'suci' sambil menjilat gonna end kepala bapak kafir harbi roket yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Unknown said...

Melayu dihambakan melayu.....boneka belaka....hahaha cina kaya dan bijak

Guhj said...

Saya buat kj sukarela pntau RBA..org yg sama saya follow..Betul.RBA ni memang akan sokong PH je DAP..Bn pas dia lagakan..Cina ramai fake account..Boleh detect klu terer..Cine Menghasut Melayu utk bnci raja melayu.. malangnya Melayu Upahan RBA pun turut menghina Raja..Geng Bendera Hitam adalah Geng yg sama PH:Bersih..sebab tu dasar dia nk jtuhkn gov..anak cina bsepah dlm tu..dan mghasut org mlayu..Byk ank muda melayu dipengaruhi..jaga jaga

Guhj said...

Sorry..RBA komen dah faham sgt..jrang kmi nk bca hbis..sampah...Harap x murtad lagila kmu ye

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails