Saturday, December 01, 2018

Gempar! Lebih RM22J Dana Tabung Haji Untuk Politik

Hasil carian imej untuk tabung haji

SHAH ALAM - Lembaga Tabung Haji (TH) mendedahkan dana lebih RM22 juta digunakan untuk tujuan politik pada tahun lalu.
Difahamkan perkara ini timbul hasil siasatan dalaman pertama pengurusan baharu yang dilantik Julai 2018 terhadap transaksi lalu.
Dalam satu kenyataan, TH berkata pemegang amanah Program Yayasan Tabung Haji (YTH) ketika itu termasuk bekas Pengerusinya, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif, Tan Sri Ismee Ismail.
Sehubungan itu, TH telah membuat laporan polis hari ini.
Laporan pertama melibatkan YTH 2017 di mana dana lebih RM22 juta telah dikeluarkan untuk aktiviti yang mempunyai kecenderungan politik.
"Ia bertentangan dengan Memorandum dan Artikel Persatuan YTH," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Menurutnya, selain Azeez dan Ismee dua lagi individu turut bertindak sebagai pemegang amanah YTH iaitu bekas Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Seri Johan Abdullah; Ketua Pegawai Operasi, Datuk Adi Azuan dan Ketua Pegawai Kewangan, Datuk Rozaida Omar.
Menurut kenyataan itu, TH telah menyumbang RM7 juta kepada YTH yang ditubuhkan tahun 2016 untuk bantuan kemanusiaan dan golongan kurang berkemampuan serta miskin itu.
TH turut membuat laporan polis berhubung penjualan saham pada tahun 2012.
"Ini berhubung salah nyata dan menyembunyikan maklumat penting melibatkan penjualan salam TH sebanyak 95 peratus salam PT TH Indo Plantations yang dipegang oleh dua anak syarikat, TH Indopalms Sdn Bhd dan TH Indo Industries Sdn Bhd kepada PT Borneo Pacific dengan harga AS$910 juta.
"Laporan dibuat ke atas Ismee, Penasihat Undang-undang, Hazlina Mohd Khalid dan Pengurus Besar Kanan Perkhidmatan Korporat dan Harta Tanah, Rifina Md Ariff," katanya.(SH)

1 comment:

Anonymous said...

Dan utk. terus MENGALIH PERHATIAN dr. ROMPAKAN terbaru, ke atas IHH dlm. KHAZANAH NASIONAL kita, di mana termsk. 14 HOSPITAL2 kita dan 21 HOSPITAL2 di TURKI, diJUAL pd. PENJAJAH JEPUN bangkai ANJING (yg. juga akan MEMBAHAYAkan KESELAMATAN dan KEBAJIKAN Pengguna2 terutamanya umat ISLAM, serta DOKTOR2/JURURAWAT2/PEKERJA2 Islam/Bumiputera kita), serta juga lepas ni, TABUNG HAJI pula mungkin diJUAL pd. PENJAJAH ASING lagi – maka TUDUHAN2 PALSU pula di buat ke atas pemimpin2 AGUNG Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. TABUNG HAJI, terutamanya YAB DS Abdul Azeez Rahim, terCINTA kita!!

Dan ini BERITA yg. cuba diSEMBUNYIkan!! KEPARAT lu si BANGKAI2 BABI madey PARIA KERALA/DAPengganas ZIONIS oi!!!!

DAJALnya si rejim BANGKAI ANJING madey PAR*A PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS – SENYAP2 dah ROMPAK /MENGGADAI ASET antara TERBESAR dan TERPENTING dlm. KHAZANAH, IHH, kumpulan HOSPITAL MALAYSIA, yg. KEDUA terBESAR di DUNIA, yg. dianggarkan bernilai RM50 bilion dan memiliki kumpulan hospital terbesar di Malaysia dengan 14 buah hospital, 4 hospital di Singapura, 21 hospital di Turki dan 9 hospital di India, yg. menyebabkan aset Khazanah telah naik dari RM33.7 bilion pada akhir 2008 kepada RM115.7 bilion pada akhir tahun 2017 – pd. rejim PENJAJAH JEPUN BANGKAI ANJING dgn. harga SAHAM yg. RENDAH (patutlah harga SAHAM ASET2 NEGARA kita terutamanya dlm. KHAZANAH, spt. IHH, TM, TN dll, SENGAJA diJATUHkan– supaya dpt. diJUAL pd. PENJAJAH2 BANGKAI ANJING termsk. yg. ASING, mcm. JEPUN ni)! BINATANG betul PENIPUAN ni!!

Dan PENGARAH BUMIPUTERA Islam/Melayu IHH ni, mungkin akan diGANTIkan dgn. PENGARAH JEPUN BANGKAI BABI tak lama lagi, dan juga mengGANTIkan JURURAWAT/DOKTOR2/PEKERJA2 BUMIPUTERA/ISLAM kita dgn. Bukan Islam/ASING!!! TUMBANGkan si rejim BANGKAI ANJING PHomo ni semua!!!!!! UMNO-PAS-G3 mesti adakan DEMO besar2an – ini TAK boleh diBIAQKan!!!

Patutlah depa MENGERAHkan si si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis, utk. MERUSUH dgn. BUAS psl.isu KUIL tu, serta TAK habis2 memBANGKITkan isu2 TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Bumiputera kita terutamanya YAB DS Najib/DS Rosmah/DS Zahid/TS Musa Aman terCINTA kita, dan IMDB - utk. sebenaqnya MENGALIH PERHATIAN rakyat terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. ROMPAKAN/RASUAH terbesar ASET NEGARA/BUMIPUTERA kita ni!!

Lihat PENDEDAHAN mengGEMPARkan dr. YAB DS Najib terCINTA kita ni -

https://mykmu.net/2018/11/29/apa-lagi-aset-negara-yang-akan-dijual-najib/

Apa lagi aset negara yang akan dijual – Najib

November 29, 2018

(Tok Terkedu)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails