Thursday, November 29, 2018

Pulih Hubungan Arab-Israel Adalah 'tikam belakang' Perjuangan Rakyat - Hamas

HAMAS
HAMAS menyifatkan usaha negara-negara Arab untuk memulihkan hubungan dengan Israel sebagai perbuatan tikam belakang terhadap perjuangan rakyat Palestin. - UTUSAN ONLINE

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Hamas menyifatkan usaha negara-negara Arab untuk memulihkan hubungan dengan Israel sebagai perbuatan tikam belakang terhadap perjuangan rakyat Palestin.
Jurucakapnya, Abdel-Latif Al-Qanou berkata, langkah itu juga membelakangkan negara-negara yang membantah pendudukan haram rejim Zionis Israel di Palestin.
Beliau menegaskan, rejim Zionis Israel tetap dianggap sebagai musuh nombor satu rakyat Palestin dan negara-negara Arab.

“Lawatan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu ke negara-negara Arab tidak akan mengubah perkara itu.
“Negara-negara Arab sepatutnya menghentikan sebarang usaha untuk memulihkan hubungan dengan rejim Zionis Israel, memencilkannya serta mendedahkan jenayah yang dilakukannya terhadap rakyat Palestin,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Abdel-Latif mengulas tentang laporan media antarabangsa baru-baru ini berhubung ura-ura lawatan rasmi Netanyahu ke Bahrain.
Netanyahu telah mengadakan lawatan ke Oman bulan lalu manakala menteri-menterinya pernah menghadiri persidangan dan acara antarabangsa di Emiriah Arab Bersatu. - UTUSAN ONLINE

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails