Thursday, November 29, 2018

Tuduh Umat Islam Serang Kuil, Exco DAP S'gor Mohon Maaf.




BANGI, 20 Rabiulawal 1440H, Rabu – Ahli Exco Selangor, V Ganabatirau membuat permohonan maaf secara terbuka hari ini kerana mencetuskan kemarahan pelbagai pihak, berhubung kenyataan yang menuduh umat Islam terbabit menyerang Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya, Isnin lalu.
Permohonan maaf itu dibuat ketika berucap pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini.
Adun Kota Kemuning itu mendakwa, kenyataan berkenaan dibuat berdasarkan beberapa video kejadian, apabila ada laungan bahasa Arab daripada kumpulan yang memasuki kuil dengan membawa senjata.
“Walaupun saya tidak sebut dalam Dewan ini, saya sebut dalam laman web (Facebook) saya berdasarkan apa yang dilaporkan dan video-video kejadian yang berlaku awal pagi Isnin lalu, ada laungan bahasa Arab dari kumpulan yang memasuki kawasan kuil itu dengan membawa senjata.
“Berdasarkan itu saya telah menyatakan mereka sebagai kumpulan muslim,” katanya.
Ganabatirau mengakui tindakannya menyebut kumpulan muslim sebagai perusuh dalam kekecohan kelmarin, telah menyinggung perasaan orang ramai.
Katanya, dia telah mendapatkan nasihat daripada rakan dalam kerajaan serta pembangkang berhubung isu itu.
“Saya telah menukar kumpulan itu kepada kumpulan samseng. Segala keganasan ini berpunca daripada kumpulan tersebut.
“Jadi saya memohon maaf kepada mana-mana pihak yang tersinggung,” katanya.
Terdahulu, Ismaweb.net melaporkan Ganabatirau memuatnaik status dalam Facebooknya menuduh sekumpulan orang Islam menyerang kuil itu.
Tanpa mengemukakan bukti, Adun daripada parti tamak haloba dan anti-Islam DAP itu berkata, serangan sekumpulan muslim menunjukkan terdapat cubaan untuk mewujudkan ketidakharmonian di kalangan kaum yang hidup aman damai selama ini.
Ganabatirau bagaimanapun, menukar kenyataannya dengan menuduh kumpulan gangster yang berbuat demikian selepas Ketua Polis Selangor, Datuk Mazlan Mansor menegaskan, tiada unsur perkauman dalam kejadian rusuhan, dan hanya membabitkan perselisihan faham antara dua kumpulan saja. (ismaweb.net)

3 comments:

Unknown said...

Dalam dunia ni bukan semua perkara boleh selesai dan tiada hukuman selepas yang bersalah melafazkan perkataan "saya mohon maaf"...kalau semua boleh settle dengan maaf tutup je penjara

Anonymous said...

PI MAMPOSlah lu si PENJAJAH PAR*A PENIPU DAPbangkai ANJING oi!!

Patutnya dah panggil ATM! Asyik MERUSUH puak PENGGANAS PAR*A Hindu makin BUAS ni! Bahkan aku syak - ini MO DAJAL si DAPbangkai yg. SENGAJA nak MENAKUTkan dan MENGHALANG bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. PAS/UMNO/G3 - utk. berHIMPUN dan BERSATU pd. 08/12 ni! Sbb. TAK logik seluruh cerita ni!

TANAH MELAYU pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita dan NEGARA ISLAM kita ni mcm. dah diKUASAI dan diJAJAH si PENGGANAS2 PENDATANG2 HINDU PAR*A hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka - yg. diTAJA si BANGKAI Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, terutamanya waythamoorti/ramasamy/rayer JILAKA2 tu! Dah ambil $2.5 JUTA dr. PEMAJU, tapi TAK nak PINDAH - dan KUIL HINDU tu sebenaqnya dibina pd. thn. 1974!! PENIPU betul puak PENGGANAS DAPbangkai ANJING ni!

Lihat FOTO2 RUSUHAN PAR*A2 HINDU amat BUAS ni di - https://bankami.blogspot.com/2018/11/gambar-perusuh-merosakkan-bangunan-one.html

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

urusan bisnes 2 pihak nama nk tarik sentimen agama. dosa desar cemarkn nama islam dgn takbir yg tiada kaitan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails