Thursday, November 29, 2018

5 Wanita 'hamba abdi' Diselamatkan. K'jaan PH Masih Ada Hamba?

Imej yang berkaitan


LIMA wanita warga Indonesia diselamatkan pihak berkuasa selepas dieksploitasi dan dijadikan pembantu rumah ‘hamba abdi’ sejak lebih dua tahun lalu.
Dalam kejadian 7.30 pagi semalam, semua wanita berusia antara 20 hingga 26 tahun yang dijadikan pembantu rumah harian itu diselamatkan ketika mereka dibawa menaiki van oleh sindiket didalangi pasangan warga tempatan berusia 37 dan 48 tahun.
Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Meor Hezbullah Meor Abd Malik berkata, mereka diselamatkan selepas pihaknya memintas kenderaan dinaiki suspek bersama mangsa sebelum menahan lelaki warga tempatan berusia 48 tahun di dalam kereta itu.
Beliau berkata, susulan penahanan itu, ia membawa kepada penahanan seorang wanita berusia 37 tahun di rumah di Sungai Petani, Kedah sebelum menjumpai dokumen serta barangan peribadi milik mangsa.
Katanya, semua wanita Indonesia itu dibawa masuk ke negara ini menggunakan ahli sindiket di Indonesia dengan dijanjikan bayaran gaji menarik dan lumayan.

“Namun sebaik tiba di Malaysia, mereka ditempatkan di sebuah rumah di Sungai Petani dan semua dokumen perjalanan dan peribadi seperti sijil akademik, perkahwinan dirampas dalang sindiket.
“Mereka diugut sindiket bahawa semua dokumen mereka itu akan dibakar sekiranya berusaha untuk melarikan diri atau melaporkan perkara itu kepada pihak berkuasa,” katanya pada sidang media di pejabatnya di Seberang Jaya, hari ini.

Beliau berkata, mereka tidak dibayar gaji sejak bekerja di situ dan hanya dibenarkan menggunakan telefon bimbit apabila diberi kebenaran daripada ahli sindiket.
Katanya, sindiket berkenaan dipercayai dapat mengaut keuntungan di antara RM10,000 sehingga RM15,000 sebulan hasil daripada upah diterima daripada pelanggan.
 Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Meor Hezbullah Meor Abd Malik, dua dari kiri..
“Mereka dijadikan orang gaji harian dan boleh diambil berdasarkan jam waktu bekerja diingini pelanggan.
“Kedua-dua suspek kini ditahan bagi tujuan siasatan selanjutnya,” katanya.

Beliau berkata, suspek dan mangsa akan disiasat mengikut Seksyen Akta Antipemerdagangan Orang dan Anti Penyeludupan Migran 2007 (ATIPSOM) dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 serta Perintah Perlindungan Interim (IPO) ke atas mangsa. (myMetro)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sampai bila Malaysia masih jadi pengantara 'hamba abdi'? Kan Islam itu mulia pembela makhluk tertindas? Unruk kejayaan dunia akhrat, mesti ikut Islam. 
Imej yang berkaitan

5 comments:

Anonymous said...

SINDIKET ni siapa DALANG dia! DEDAHkan, POLIS/IMMIGRESYEN oi!!! RAKYAT berhak tahu!!

Tok Terkedu.

I said...

Setuju...rasanya masih ada lagi yang terlibat di luar sana... tangkap pemerah ini dan jatuhkan hukuman berat... biar mereka rasa...

Anonymous said...

Dan ini berita yg. diSEMBUNYIKan! SEDAQlah umat ISLAM oi!!!

14 HOSPITAL2 kita telah diJUAL pd. JEPUN!!!! KEPARAT lu si BANGKAI2 ANJING madey PARIA KERALA/DAPengganas ZIONIS oi!!!!

DAJALnya si rejim BANGKAI PARASIT madey PAR*A PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS – SENYAP2 dah ROMPAK /MENGGADAI ASET antara TERBESAR dan TERPENTING dlm. KHAZANAH, IHH, kumpulan HOSPITAL MALAYSIA yg. dianggarkan bernilai RM50 bilion dan memiliki kumpulan hospital terbesar di Malaysia dengan 14 buah hospital, 4 hospital di Singapura, 21 hospital di Turki dan 9 hospital di India, yg. menyebabkan aset Khazanah telah naik dari RM33.7 bilion pada akhir 2008 kepada RM115.7 bilion pada akhir tahun 2017 – pd. rejim PENJAJAH JEPUN BANGKAI ANJING!!

Dan PENGARAH BUMIPUTERA IHH ni mungkin akan diGANTIkan dgn. PENGARAH JEPUN BANGKAI ANJING tak lama lagi, dan juga mengGANTIkan JURURAWAT/DOKTOR2/PEKERJA2 BUMIPUTERA/ISLAM kita dgn. Bukan BUMIPUTERA/BukanIslam/ASING!!! TUMBANGkan si rejim BANGKAI ANJING PHomo ni semua!!!!!! UMNO-PAS-G3 mesti adakan DEMO besar2an – ini TAK boleh diBIAQKan!!!

Patutlah depa MENGERAHkan si si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis, utk. MERUSUH dgn. BUAS psl. isu KUIL tu, serta asyik memBANGKITkan isu2 TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Bumiputera kita terutamanya YAB DS Najib/DS Rosmah/DS Zahid/TS Musa Aman terCINTA kita, dan IMDB - utk. sebenaqnya MENGALIH PERHATIAN rakyat terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. ROMPAKAN/RASUAH terbesar ASET NEGARA/BUMIPUTERA kita ni!!

Lihat PENDEDAHAN mengGEMPARkan dr. YAB DS Najib terCINTA kita ni - di

https://mykmu.net/2018/11/29/apa-lagi-aset-negara-yang-akan-dijual-najib/

Apa lagi aset negara yang akan dijual – Najib

November 29, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan oleh kerana JEPUN adalah SEKUTU KUAT IS(IS)rael/US-NATO - ini bermakna HOSPITAL2 kita telah diKUASAI skrg. puak ZIONIS Bangkai ANJING!!

Dan oleh kerana puak ZIONIS terutamanya di BARAT-IS(IS)rael/JEPUN ni, amat perlukan ORGAN2 terutamanya JANTUNG, HATI dan BUAH PINGGANG/TISU2/DARAH2/MAYAT2, utk. industri2 AWET MUDA, HIDUP LAMA ('IMMORTALITY', antara fahaman utama puak Zionis Freemason, di mana kalau dah mati pun, mayat depa mesti ditanam sempurna utk. hidup balik, kalau IBLIS berjaya menjadi 'tuhan' seluruh dunia ni melalui ZNWO), serta baiki KECEDARAAN para ASKAR2 dan puak PENGGANAS2 Barat-Zionis CIA/MOSSAD depa, cthnya IS/DAESH (tapi diPALSUkan, kononnya ORGAN2 dll ni semua diperlukan utk. bantu sembuhkan penyakit kronik), dll - maka melalui HOSPITAL2 yg. dah diKUASAI oleh puaka2 ZIONIS ni, ini lebih MEMUDAHkan depa utk. MO Iblis ni, termsk. MEMBUNUH, terhdp. umat ISLAM kita!!

Apalagi, kalau dah BUNUH umat ISLAM kita beramai2 kat HOSPITAL2 kita, mcm. mana nak BUKTIkan - apalagi dah MENCURI ORGAN2/TISU2/DARAH2/KULIT2 kita, dan apalagi bila JURURAWAT2/DOKTOR2 ASING digunakan, terutamanya PAR*A2 dr. INDIA tu, yg. mana INDIA yg. amat pro-ZIONIS, mcm. JEPUN ni, mmg. juga salah satu PUSAT UTAMA utk. industri pemerdagangan ORGAN2/TISU2/DARAH2/KULIT2/MAYAT2 ni mcm. IS(IS)rael!

SEDAQlah umat ISLAM - PENGANIAYAAN amat BAHAYA pd ISLAM/UMATnya ni!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tok Terkedu dak terkeduke Pemimpin2 Agung Bumiputera mcm Najib, Zahid, Rosmah, Tg Nan, Musa Aman selama ni memang perlu kpd macai2 bahalol mcm Tok Terkedu berguna utk wala' dan taksub menutup salahlaku mereka melanun dan merembat khazanah negara masyuk poket2 masing2.

Dah kalah PRU14 ditolak rakyat maseh tak sedar lagi nak memuja sakan OKT2 ni yg menunggu masa ke kediaman Sg. Buloh.

Bawak istigfar byk2 Tok Terkedu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails