Wednesday, November 28, 2018

Zailah Tuntut Waytha Mohon Maaf, Tarik Kenyataan.

Hasil carian imej untuk zailah di parlimen
KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Waytha Moorthy Ponnusamy dituntut meminta maaf dan menarik balik kenyataan beliau yang memburukkan maruah Malaysia di mata dunia, demikian gesa Ustazah Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS – Rantau Panjang).
Menurutnya, sejak video klip Menteri itu tersebar hingga ke hari ini, Waytha belum lagi mengemukakan permohonan maaf secara rasmi di Dewan Rakyat kepada rakyat dan Kerajaan Malaysia.
“Saya inginkan Menteri berkenaan minta maaf dan tarik balik di atas kenyataan beliau memburukkan Malaysia dalam isu kemanusiaan dengan menuduh tuduhan yang bohong dan yang tidak betul. Ini menjatuhkan maruah Malaysia di mata dunia.
“Jadi setakat ini tidak ada lagi permohonan maaf secara rasmi di dalam Dewan ini kepada rakyat Malaysia dan Kerajaan Malaysia. Jadi saya harap Menteri berkenaan hendaklah menarik balik dan memohon maaf tidak cukup dengan Perdana Menteri mengatakan dia sudah berubah,” tegas beliau.
Siti Zailah dalam perbahasannya itu turut menyatakan ketidakyakinannya terhadap isu ICERD berikutan tiada penjelasan dan penegasan yang benar-benar menjamin dan meyakinkan daripada pihak Kerajaan PH.
Kerana bidasnya, janji Manifesto PH pun boleh dijawab sebagai bukan kitab suci, apatah lagi janji untuk tidak menandatangani konvensyen tersebut mungkin boleh berubah selepas ini, sedangkan perkara itu akan beri kesan sangat besar.
Kebimbangan disuarakan beliau ketika perbahasan itu turut cuba 'diganggu' dengan celahan daripada Wong Shu Qi (PH – Kluang), Wong Kah Woh (PH - Ipoh Timur), Maria Chin Abdullah (PH - Petaling Jaya) dan Kasthuriraani Patto (PH - Batu Kawan). - HARAKAHDAILY 27/11/2018

5 comments:

Anonymous said...

PECAT aja si BANGKAI ANJING PENGGANAS PAR*A waythamoorti hindrafHOMO ni! Tgk. si puak DAPbangkai ANJING punya dok SOKONG dia kat PARLIMEN tu!

Tgk. JABATAN PERPADUAN si PENGGANAS Par*a waythamoortiHOMO BANGKAI ANJING tu - patut di namakan JABATAN PENGGANAS PAR*A2 Hindu HindrafHOMO/Tamil Eelam DAPbangkai ANJING, yg. dah MENGUASAI si PENAKUT madey PAR*A dan PUTRAJAYA!! Konon nak MENGAJAQ bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita ttg. PERPADUAN - tapi boleh pula TUBUHkan JABATAN PERPADUAN par*a Hindu hindrafHOMO/Tamil Eelam RASIS PEMBUNUH ni kat PUTRAJAYA! JILAKA betul!!!!!! Si madey PAR*A tu mmg. PENGKHIANAT - dasar DNA Kerala jilaka!!

Dan juga amat memBIMBANGkan - si PENGGANAS waythamoorti PAR*A hindrafHOMO/Tamil Eelam DAPbangkai ANJING ni asyik pi LANGKAWI - dahlah ada KUIL BESAQ amat terPENCIL kat atas BUKIT tertinggi kat KUAH, maka lebih TINGGI dr. mana2 MASJID kat LANGKAWI keramat kita tu (ini SENGAJA), sdgkan bangsa PENDATANG Par*a kat situ MINORITI! Esok jadi mcm. BATU CAVE pula - mcm. seluruh BATU CAVE tu kepunyaan PENDATANG PAR*A sj!! PULAU PANGKOR dan LUMUT pun nak dijadikan mcm. SARANG Pengganas PAR*A hindrafHOMO/Tamil Eelam ni, amat memBIMBANGkan sbb. PENGKALAN TENTERA LAUT Lumut kita yg. BESAQ kat situ!

Jadi apa MOTIF si waythamoorti PAR*A hindrafHOMO/Tamil Eelam ni asyik ke LANGKAWI - SEDAQlah bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di LANGKAWI sblm. TERLAMBAT; sebelum PULAU LANGKAWI keramat kita dijadikan SARANG PENGGANAS par*a hindrafHOMO dan puak PENGGANAS Tamil Eeelam Sri Lanka, yg. berpusat di KEPULAUAN ANDAMAN (diJAJAH rejim PENGGANAS/PEMBUNUH Hindu modi/MOSSAD) dekat TELUK DATAI tu! Takut depa dok jadikan juga PULAU LANGKAWI ni sbg. SARANG mengedar DADAH/PELACURAN/SENJATA, dr. KEPULAUAN ANDAMAN tu!!

Lihat di - Lihat di – http://politikputramerdeka.blogspot.com/2018/11/perpaduan-paria-hindraf.html

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Ye pecat saja. Sejak hindraf lagi timbulkan masalah. Apa madey dan bersatu teloq dah kena picit.

Anonymous said...

Dan JANGAN harap si PENGGANAS PN PAR*A ANJING DAPenjajah ZIONIS tu akan ambil apa2 TINDAKAN terhdp. waythamoorti GENG PENGGANAS PAR*A hindrafHOMO dia ni! Sbb. UNDG2 NEGARA kita makin nak dijadikan 'UNDG2' KEPARAT DAPbangkai ANJING Zionis!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

kedu...bygkn klu negara dimonopoli kuasa besar china hari tu dgn sbb kebodohan pemimpin.. jgn harap kamu kamu nk lawan kuasa besar. semngat saja ti cukup. mujur yg buat hal sekarang rakyat sendiri..blh lah kamu tunjuk semangat berapi2.

Anonymous said...

TAK payah MENYAMAQlah si anon 911 HOMO DAPbangkai ANJING oi!! PI BERAMBOS lu dr. TANAH MELAYU pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!

Tok Terkedu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails