Wednesday, November 28, 2018

Insiden Kuil Di Subang Jaya, Ini Sikap PAS..



PAS mengikuti secara dekat perkembangan insiden yang berlaku di Kuil Sri Maha Mariamman Devasthanam, USJ Subang Jaya yang sudah berlarutan sejak beberapa hari yang lalu.

PAS menyeru semua pihak agar bertenang dan memahami isu sebenar di sebalik insiden yang tidak diingini ini, serta tidak mencetuskan sentimen agama dan perkauman yang tidak sihat di kalangan masyarakat awam.
PAS menegaskan bahawa perpaduan dan keharmonian rakyat perlu diutamakan, dan hak beragama perlu dihormati mengikut lunas undang-undang. Pihak pemaju perlu menjaga sensitiviti kaum dan agama. Sebarang unsur yang boleh menimbulkan sensitiviti di kalangan rakyat perlu ditangani dengan pantas oleh pihak berwajib, pemimpin masyarakat dan wakil rakyat yang telah dipilih.
PAS berkeyakinan bahawa pihak PDRM, Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Negeri Selangor mampu menangani isu ini dengan baik mengikut lunas undang-undang, demi mengembalikan ketenteraman awam di lokasi terbabit dan juga di seluruh negara amnya.
PAS menyarankan agar semua pihak yang terlibat dapat duduk semeja bagi meredakan keadaan dalam tempoh segera.
“Islam Memimpin”
ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS
Bertarikh: 19 Rabiul Awwal 1440 / 27 November 2018 - HARAKAHDAILY 27/11/2018

4 comments:

sayednoordin said...

Islam memimpin ke arah benar,adil dan bijaksana..terima kasih tuan guru HAH...

Anonymous said...


Skrg .si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis ni nak MENYALAHkan DYMM Sultan Selangor terCINTA kita pula dan POLIS - utk. MENGALIH PERHATIAN dr. JENAYAH2 TERORISMA/SAMSENG si PENGGANAS2 PAR*A HINDU amat BUAS ni, yg. MENYERANG POLIS dan BOMBA, termsk. MENCEDERA PARAHkan seorg. anggota BOMBA Islam/Melayu kita, dan MEMBAKAR KERETA2, MENYERANG KERETA2dan ORANG2 AWAM (termsk. artis YUNA kita yg. lalu kat situ mlm. tadi) dan PEJABAT PEMAJU, yg. dah bagi PAMPASAN $1.5 JUTA, yg. dah diCEKUP puak PENGGANAS PAR*A HINDU PENIPU ni!!

Lihat di – https://www.malaysia-today.net/2018/11/28/jawatankuasa-kuil-seafield-menyalahkan-sultan-selangor-kerana-berlakunya-konflik/

Jawatankuasa Kuil Seafield Menyalahkan Sultan Selangor kerana berlakunya konflik


Seafield temple committee blames Selangor Sultan for conflict

By MT Webmaster On Nov 28, 2018

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan tgklah si PENGGANAS2 PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis ni puna MENIPU, kononnya KUIL tu BERATUS thn., rupanya hanya dr. 1974 (juga TAK tau samada asalnya KUIL HARAM @ SAH), dan selain dr. $1.5 JUTA pampasan, juga dpt. DERMA $1 JUTA lagi (ataupun $2.5 JUTA ni sebenaqnya semua 'PAMPASAN'), selain TANAH lain, yg. juga dah ada KUIL lain pun kat kwsn itu juga!! Lihat di - https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/11/502788/penganut-hindu-diminta-akur-keputusan-mahkamah#cxrecs_s

Ya, inilah HAK 'KESAKSAMAAN' KEPARAT/PENIPU yg. SELAMAnya akan masih TAK cukup buat puak PENGGANAS PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri LANKA DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK ZIONIS ni!

Maka, akan terus MERUSUHlah depa dan BINA lagi berLAMBAK KUIL2 HINDU HARAM depa - utk. menDOMINASI dan MENAKUT2kan kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu di TANAH MELAYU pusaka kita sendiri ni!

Lihat ada 300, 000 KUIL HINDU HALAL dan HARAM kat NEGARA ISLAM kita ni - sdgkan MASJID2 dan SURAU2 hanya berJUMLAH 30,000! APA KEJADAHnya ROMPAKAN TANAH2 pusaka kita, diBIAQkan sewenangnya di TANAH MELAYU kita ni - dgn. BINA KUIL2 HINDU HARAM sesuka hati sini sana, sampaikan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita sendiri diTINDAS dan diDISKRIMINASI?!! Tgk. sajalah PUCHONG kejadah tu - bnyak SURAU2 dan MASJID2 BUROK dan SEMPIT, sementara TANAH2 LUAS utk. KUIL2 HINDU yg. makin BERLAMBAK!

Lepas tu, puak PENGGANAS2 HINDU ni akan MERUSUH dan nak PAMPASAN wang dan tanah lain yg. berJUTA pula, bila KUIL2 HINDU HARAM ni nak diROBOHkan!! PENIPUAN dan PENGANIAYAAN betul ke atas ISLAM/umatnya, yg. jelas MELANGGAR Undg2 Perlembagaan 3(1)!!

Lihat di - https://www.editormalaysia.com/5802/

RIDHUAN TEE: KUIL HINDU LEBIH BANYAK DARI MASJID

by Zulaika Yusuf

November 26, 2018.

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Kena ada pendedahan tentang lambakan kuil ni. Dah boleh start dah. Sebab depa yang cari masalah dulu. Puak minoriti ni pun dah melampau. Takkan nak purata jumlah depa tu sampai sorang satu kuil baru nak pemimpin nak sedar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails