Saturday, September 01, 2018

Pertahan Kemerdekaan Dengan Islam -MB T'ganu. Apa Kata PH?


Dr Ahmad Samsuri Mokhtar bersemangat melaungkan 'Merdeka' bersama rakyat.

KUALA TERENGGANU - Kemerdekaan yang dikecapi oleh generasi kini mestilah dipertahankan dan diisi dengan cara hidup Islam berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah di samping saban tahun mengenang pengorbanan pejuang terdahulu.

Menteri Besar Terengganu, Dr Ahmad Samsuri Mohktar berkata, merdeka yang dilaung-laungkan oleh semua tidak kira pemimpin mahupun rakyat mempunyai identiti sendiri dan sudah pasti Malaysia mengikut identiti Islam yang menjadi agama persekutuan.

"Inilah fasa untuk mengisi kemerdekaan dengan agenda Islam yang adil untuk semua.
"Malaysia hari ini dikenali sebagai negara umat Islam yang menjadi contoh kepada dunia.
"Justeru, wajar warganegara merdeka memperbaiki sahsiah dengan akhlak dan moral yang baik, serta menjauhi gaya hidup yang tidak sihat," ujarnya.


Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Perarakan dan Perbarisan Sambutan Hari Kebangsaan 2018 peringkat Negeri Terengganu yang diadakan di Dataran Batu Buruk, Kuala Terengganu, hari ini (31 Ogos).

Beliau turut mendoakan pahlawan kemerdekaan yang amat berjasa semoga mendapat ganjaran besar dari Allah.



Suasana majlis meriah apabila pelbagai peringkat lapisan masyarakat berkunjung bagi menyaksikan acara perbarisan penuh semangat patriotisme yang disertai oleh kakitangan kerajaan, agensi dan pelajar sekolah.

Majlis disempurnakan oleh Duli Yang Teramat Mulia Yang Di-Pertuan Muda Negeri Terengganu, Tengku Muhammad Ismail ibni Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin, yang berkenan menyampaikan hadiah kepada pemenang pertandingan perbarisan. (Teganukita)

Komen Weblog Ibnu HasyimPertahan kemerdekaan dengan Islam, kata MB Terengganu. Kalau tak dengan Islam dengan apa bagi negara Malaysia ni? Semasa sebelum merdeka ulama-ulama Islam dan bangsa Melayu bangun mempertahankan negara dengan Agama Islam bukan dengan fahaman komunis dan sosialis.

Bagi yang mengaku Islam, nak mati syahid bagaimana, kalau berjuang bukan atas nama Islam atau kerana Allah? Adakah PH mengakui dan bersetuju kita telah pertahan dan akan pertahankan kemerdekaan negara dengan Islam? Adakah Lim Kit Siang dan suku sakat komunisnya mengakui juga? Tun M pula...?

Lihat ini..

Buktikan kebencian anda kepada PH di bawah Tun M dengan mengundi PAS dalam PRK ini..



7 comments:

Anonymous said...

Kena ada Syurga Terengganu sbb rakyat Teganu paling ramai masuk syurga.....

Dah makan ubat.....

ted manoff said...

APA KATA PH?..

Tuan ibnu duduk gua agaknya..

Dah berbuih mulut asyik ulang benda sama..ryuu 335 apa crita..

Anonymous said...

ted manoff bongok sanggup bagi bini, tahniah Bung Mokhtar sihat &
Lebai Kulup cerdik.

Lihat ini..
[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha.

ted manoff said...

Lowbaii pas sebab nafsu bkn kerana kesihatan pun..dpt bini muda bini tua dicerai..xde kaitan dgn kesihatan pun..yg aku tahu lobai pas mmg guna viagra dn pil kuda utk ketahanan zakar..kikiki..😊🍆🍌🍌🌽💊

Enti PAS BODO said...

Pertahankan bikini dan topless disebalik pertahan cara islam...

Sehingga sekarang tak ade pon cara islam yg mb pas cakap...pertahan bikini mungkin cara islam pas...

Anonymous said...

ckp pertahan kemerdekaan dgn islam memang sedap.. ckp kosong syok sendiri. tp penyelewengan yg blh mngadai negara oleh kuasa besar kau diam semua ye.

klu kuasa besar mnguasai dgn aset dn hutang kau nk guna ajaran islam yg mana nk pertahan kemerdekaan? nk seru umat jihad pastu kau dok rumah sbb bini ramai? mcm syiah?

sebb kau yg langgar ajaran islam yg blh membuka ruang kita dijajah. iaitu kau sokong perbuatan mungkar najib mngadai negara. pertahan najib bermakna kau langgar ajaran islam... kau fhm tk walaun!

Anonymous said...

PAS pertahankan bikini separuh bogel dgn alasan2 sekular- menjaga keharmonian, hormati hak bukan Islam, mendidik bukan menghukum, sambong keputusan Kerajaan BN lepas yg benar kan bikini.

Dalam bahasa mudah, PAS amalkan politik menghalalkan cara takut industri pelancong terjejas, undi popular terjejas atau kantung hasil kewangan terjejas.

Sedangkan PAS punyai peluang terbaik utk kotakan laungan dan retorik politik dasar Islam dgn perkenalkan pakaian sopan kpd pelancong2 bukan Islam sbg menghormati Kerajaan dan masyarat Islam diTerengganu. Pertama dalam sejarah dunia.

Jadi tiap kali Ibnu atau MP2 PAS bersuara mengenai pakaian, kita rujuk sahaja kpd kebenaran bikini oleh Kerajaan PAS Islam Terengganu.

Halal bagi PAS, haram bagi PH termasuk gulai kawah Hadi yang dicampur ketul2 daging Babi dari parti2 yg dikafiri Amanat Hadi dulu utk PRK2 Seri Setia dan Balakong.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails