Saturday, September 01, 2018

Kisah Cinta Manusia, Tapi Lembu Sebagai Pengantara..

Seorang Pria di Skotlandia Ungkapkan Ajakan Menikah Kepada Pacarnya Lewat Seekor Sapi Inilah kalimat lamaran yang dituliskan petani asal Aberdeen, Scotland , Chris Gospel kepada tunangannya, Eilidh Fraser.(cascadenews.co.uk via Daily Mirror) 

JOM KREATIF

ABERDEEN - Seorang   petani di Aberdeenshire, Scotland , melamar kekasihnya dengan menggunakan seekor lembu.

Daily Mirror memberitakan Khamis (30/8/2018), lelaki itu, Chris Gospel itu menuliskan kalimat ajakan berkahwin di badan seekor sapi.

Gospel berkata kekasihnya, Eilidh Fraser, sangat menyukai lembu bernama Curlytop itu dan melewatkan setiap malam dengannya.

Fakta itu membuat lelaki 30 tahun tersebut mempunyai idea untuk menulis kalimat lamaran tersebut dengan tinta warna biru di badan Curlytop.

Gospel kemudian meminta si pacar untuk menuju ladang selepas pulang.



Ketika itulah, Fraser melihat kalimat "Maukah Kau Menikah Denganku?" di badan Curlytop.


"Eilidh   terkejut dan bertanya 'apa yang kau lakukan?'. Ketika dia berbalik, saya langsung berlutut dan memberikan cincin kepada dia," ujar Gospel.

Fraser menuturkan, dia sangat menyukai Curlytop kerana memberi makan lembu itu sejak kecil.



"Jujur saya sangat terkejut dengan cara lamaran ini," tuturnya.



Pasangan itu mengatakan, mereka merancang membawa Curlytop jika menemukan lokasi bangunan perkahwinan yang mengizinkan. 



Gospel dan Fraser bukan satu-satunya pasangan di dunia yang melakukan lamaran dengan cara yang luar biasa. (Tribunnews)

Lihat sebelum ini..
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 4
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik:  1 Hingga 3 E-Buku IH-10: Siri 1
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 3 E-Buku IH-53: Siri 2
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 3 E-Buku IH-68: Siri 3
E-Buku IH-103: Kisah-kisah Jom Kreatif (4)  E-Buku IH-103: Siri 4

20 comments:

Anonymous said...

Bila ibnu hasim nk melamar vida nanti suruh saja nasarudin tontowi jadi lembu.

Anonymous said...

Dr M musykil orang K'tan tak menyumbang kepada pembangunan negeri sendiri

1 Sep 2018, 1:43 tengahari (Dikemaskini 1 Sep 2018, 1:49 tengahari)


A A
Tun Dr Mahathir Mohamad melahirkan rasa musykilnya mengenai kemampuan rakyat dari Kelantan yang boleh berjaya dalam pelbagai bidang terutama perusahaan dan perniagaan di tempat lain, namun tidak dapat melakukannya atau menyumbang kepada pembangunan negeri asal mereka.

Perdana Menteri berkata beliau sendiri tidak tahu bagaimana keadaan itu berlaku dan menimbulkan persoalan sama ada ‘persekitaran’ di Kelantan yang menyebabkan rakyatnya tidak dapat membangunkan negeri mereka.

“Sebenarnya orang Kelantan ini bijak-bijak belaka, kalau kita perhatikan di mana negeri pun yang ada perusahaan dan perniagaan adalah orang Kelantan, kenapa mereka tidak boleh buat perkara itu di Kelantan adalah soalnya.

“Pekerja-pekerja kita di Singapura juga ramai orang Kelantan yang tinggal di Johor, mereka cekap, mereka boleh, tetapi persekitaran barangkali tidak kena di Kelantan. Sama-samalah kita kaji persekitaran itu untuk tentukan kenapa ia jadi demikian,” kata perdana menteri dalam sesi dialog pada Kongres Masa Depan Bumiputera dan Negara 2018 hari.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan daripada seorang peserta yang bertanya mengenai langkah kerajaan untuk menyediakan kemudahan infrastruktur untuk Kelantan termasuk projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang akan memberi manfaat besar kepada negeri itu.

Dr Mahathir berkata ramai rakyat Kelantan juga memegang jawatan penting dalam kerajaan termasuk salah seorang yang kini menjadi setiausahanya dan ia membuktikan kemampuan mereka.

Perdana menteri seterusnya mendedahkan bahawa tanpa bantuan daripada kerajaan pusat, kerajaan Kelantan sebenarnya tidak mampu untuk menguruskan negeri dan pentadbiran negeri itu.

Katanya pendapatan negeri itu termasuk menerusi kutipan cukai tidak mencukupi kerana ia disifatkan sebagai sebuah negeri yang miskin.

“Saya yakin kalau orang Kelantan dapat betulkan sesuatu maka mereka dapat membantu membangunkan Kelantan lebih pesat lagi berbanding tempat lain,” katanya.

Enti PAS BODO said...

Selagi orang kelantan tidak mao berubah kelantan akan kekal miskin dan mundur dibawah Pas...

Lobai pas kuno tak reti bidang ekonomi dan bagaimana nak majukan negeri...lobai hanyetahu gondolkan hutan nak sapu balak..

Anak kelantan terpaksa lari kenegeri PH cari makan...

Negeri terengganu jugak akan mengalami nasib yg sama walopon mb nye bukan lobai tapi blm berpengalaman dan masih dibayangi oleh lobai2 kuno..

Anonymous said...

Sangat molek .. Dua2 sama 2 tak berotak

Anonymous said...

AKU TAK SUKA ORG KELANTAN,SERIUS AKU MMG BENCI DGN ORG KELANTAN.MENGAPA TAK KERJA DINEGERI SENDIRI? KATA MENBANGUN BERSAMA ISLAM TAPI NEGERI MUNDUR.DAH LAH DTG TEMPAT ORG BERLAGAK NK MAMPOS.PERANGAI MCM BERUK,CKP PUN ENTAH APA2 TAH.AKU HARAP LPS NI KERAJAAN JGN AMBIL LAGI ORG KELANTAN KERJA,AMBIL ORG UTARA,ORG UTARA SEDIKIT SGT KERJA GOMEN.BERILAH BELIA2 DARI UTARA KERJA DGN KERAJAAN.ORG KELANTAN DPT KERJA GOMEN PASAL ADA KABEL.

Enti PAS BODO said...

Orang kelantan cedik tapi mudah kena tipu dgn lobai pas licik topengkan islam...lobai pas pon manusia biasa jugak yg nakkan kemewahan....

Nanti ade plak barua ternakan lobai bidooh akan kata ini fitnah....hihihihi..

Anonymous said...

Orng kelantan patut sedar era tuan guru nik aziz sudah habis..ini era lobai2 nak idup mewah...nak kete mewah...

Anonymous said...

ada seekor lembu berlegar2 di seri setia di kawasan penduduk cina mca.. tertulis dibadan lembu itu dgn cat putih latar hijau.. WILL YOU MARRY ME.

akhirnya lembu itu diperambat penduduk sekitar sbb berak dn kencing merata2.. manyak modoh punya lumbu.

Anonymous said...

PPBM jamin khidmat guru agama tidak akan ditamatkan
By Bernama - August 31, 2018


PASIR PUTEH: Perkhidmatan guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) tidak akan ditamatkan kerana mereka penting untuk memberikan pendidikan agama Islam kepada pelajar sekolah rendah, kata Ketua Penerangan PPBM Datuk Kamaruddin Mohd Noor.

Beliau berkata partinya akan mempertahankan jika ada mana-mana pihak yang cuba untuk menamatkan perkhidmatan mereka.


“Khidmat mereka penting untuk memberikan pendidikan agama peringkat awal kepada murid-murid sekolah rendah termasuk untuk mengenali bacaan Al-Quran,” katanya kepada pemberita pada majlis ramah mesra dengan lebih 300 guru KAFA hari ini.

Kamaruddin berkata dakwaan sesetengah pihak mengatakan perkhidmatan guru KAFA akan ditamatkan oleh kerajaan Pakatan Harapan hanya andaian bagi memburukkan kerajaan persekutuan.

Bagaimana pun beliau berkata prestasi perkhidmatan setiap guru KAFA akan dinilai bagi membolehkan kontrak perkhidmatan mereka disambung.

Anonymous said...

Nak harapkan pas didik orang islam?...sembang pasal islam aje lebih...tapi tak mampu nak buat...

Anonymous said...

org kelantan luarannya nampak kuat islam tp hasad dengki dendam kesumat ajaran sesat berbomoh tahyul masih jg kuat. lihat saja bagaimana husam diperlakukan selepas ketiadaan tgna.

nik abduh pernah menuduh husam sebagai pejuang dunia kerana membawa byk idea mmbangun ekonomi.

Anonymous said...

Tembak lagi Pak Asim.

Kisah lembu pun boleh jadi meroyan.. Memang geng2 anti Islam lebai kulup dah gelong tak tentu arah. Mulut pun dah macam juboq lenbu sewaktu tahi jatuh. Yang keluar semua busuk!

Ha ha ha. Panggil lagi geng bodoh lu.
Ha ha ha lembu lagi cerdik dari lu

Ha ha ha

Anonymous said...

Jangan lupa makan ubat....

Pak asim said...

Aku nk tembak ph tapi pas pula kena,ha haha.berdesing telinga kena ceramah dgn anon atas tu, Peng!!peng!! Kebahhbooommm!!

Kejora Bapuk Bodo said...

Cina mca tahu lembu lobai cari makan....

Enti PAS BODO said...

Hahaha...puak bodoh memang tembak bodoooh...peluru balik ke muka sendiri...tak de beza dah lembu umno dgn lembu pas...

Anonymous said...

Inilah nasib orang lidah bercabang, pakar munafik suka mengtakfiri orang lain dgn label2 haiwan, semua yg dipelopori dari Presideng ke bawah. Semua yang disentuh terpelanting balik kemuka sendiri.

Kerja Presideng mencari alasan bahasa Arab utk menghalalkan lidah bercabang.

Termasuk blog ini, semua posting makan diri kena sindir balik. Dahlah takda modal sangat nak berkempen PRK, cuba buat posting lucu pasal lembu diScotland pun dikaitkan dgn lembu bangang terdesak kejar jodoh dgn kafir MCA diPRK2 ini kerana undi dan kuasa.

Cakap pasal Islam berbakul2, uji dengan bikini separuh bogel sikit terus mengalah!

Kejora Bapuk Bodo said...

PAS pertimbang hantar wakil ke PAU 2018

Anne Muhammad
1 Sep 2018, 4:14 petang (Dikemaskini 1 Sep 2018, 4:25 petang)

A A
PAS dan Umno dilihat semakin terbuka dalam menyatakan sokongan, khususnya pada Pilihan Raya Kecil Sungai Kandis lalu dan Seri Setia yang akan datang.

Malah PAS juga pertimbang akan menghantar wakilnya selaku pemerhati pada Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2018 hujung bulan ini.

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, meskipun belum menerima sebarang jemputan daripada Umno berhubung perkara itu, pihaknya akan pertimbang menghantar wakil menghadiri perhimpunan parti itu.

“Hingga setakat ni kita tak terima surat jemputan lagi. Kalau dijemput, parti akan buat mesyuarat, kita akan pertimbang (untuk menghantar wakil PAS).

"Untuk kita, kemungkinan PAS akan hantar wakil untuk hadir perhimpunan Agung Umno,” katanya kepada pemberita selepas majlis perbincangan antara PAS dan paderi Kristian di Hotel De Palma, Ampang, hari ini.

Enti PAS BODO said...

Kenape pas masih malu nak masuk BN?....baru jadi barisan pembangkang yg kuat...setakat kerjasama tak jadi ape pon...

Ato pas takut umno rebut kelantan dan terengganu pru 15 nanti?....ini kerjasama cap gila babi namanye...

Anonymous said...

Kahkahkah... tembak lagi Pak Hasyim.... biar barua mengelupor meroyan... baru meriah.

Tiada barua2 ni... sunyi rasanya blog Pak Hasyim.

Kalau siar berita cerita lembu kencing tepi jalan pun... barua2 ni akan kaitkan dgn PAS... sebab Pak Hasyim guna ayat lembu kencing kerana ayat tu sinomin dgn perangai barua2 ni... suka kencing merata rata...kahkahkah... contoh terbaik komen2 barua dlm blog ini.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails