Friday, August 31, 2018

Seksi, Ketat Beraksi, Gimnas Ini Ditegur Rakyat.. Tapi Pemimpin Pekak!


SUKAN

Kelmarin rakyat Malaysia berang dengan ketidakadilan juri sehingga memaksa jaguh pencak silat negara, Mohd Al Jufferi Jamari menarik diri daripada meneruskan aksi final saingan Kelas E Putra ketika menentang pesilat tuan rumah, Komang Harik Adi Putra.
Belum pun habis isu tersebut, timbul pula isu melibatkan gimnas muda negara, Izzah Amzan selepas videonya dimuat naik Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq ke laman Twitter miliknya.
Antara isu yang dibangkitkan oleh netizen di media sosial adalah cara pemakaian atlet berusia 17 tahun itu ketika membuat persembahan dikatakan tidak sesuai dipakai oleh orang Islam kerana terlalu seksi dan ketat.
 
Antara isu yang dibangkitkan oleh netizen di media sosial adalah cara pemakaian atlet berusia 17 tahun itu ketika membuat persembahan dikatakan tidak sesuai dipakai oleh orang Islam kerana terlalu seksi dan ketat.







Walau bagaimanapun, ada yang cuba membidas netizen yang mengkritik cara pemakaian Izzah ketika beraksi dengan memerli mereka.


Antara isu yang dibangkitkan oleh netizen di media sosial adalah cara pemakaian atlet berusia 17 tahun itu ketika membuat persembahan dikatakan tidak sesuai dipakai oleh orang Islam kerana terlalu seksi dan ketat.
Walau bagaimanapun, ada yang cuba membidas netizen yang mengkritik cara pemakaian Izzah ketika beraksi dengan memerli mereka.
sumber: wowberita

Pandelela Tarik Diri 10 Meter Platform Individu

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Berpakaian seksi, dan ketat ketika beraksi, gimnas ini ditegur oleh rakyat prihatin.. Tapi pemimpin, penganjur orang Islam sendiri, terutama dari negara umat Islam seperti Malaysia, tetap bersikap tuli, pekak dan bisu. Samada BN dulu atau PH sekarang, 2X5 saja.


Pandelela tarik diri aksi final

JAKARTA: Ratu terjun negara dan sandaran pingat pada Sukan Asia Jakarta-Palembang 2018, Pandelela Rinong menarik diri daripada beraksi dalam final acara 10 meter (m) platform individu wanita yang dijadual berlangsung malam Khamis.

20 comments:

Mohammad Azren said...

Apa saranan yg alquran buat lelaki yg mata keranjang macam ibnu?. Allah suruh tundukkan pandangan kita, bukan mata terbuntang terjojol melihat nya dengan tangan mengentel biji tasbih sambil beristighfar. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Jika golongan Lobai melihat aksi atlet tersebut menyebabkan Lobai-Lobai terangsang, itu tandanya Lobai lemah IMAN dan GILA SEKS. Lobai nak pilih tengok aksi atlet atau dengar RADIO IKIM fm. Terserah... Tiada paksaan untuk memilih. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

amno paktan ynag ketuanya islam depa tak peduli bab ni

pemimpin islam wajib jaga ahli kelurganay rakyatnya
dari jadi bahan bakar api neraka

pru15 humabn amnaopakatan

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



ted manoff said...

Pungkoq nepall punya lowbaii..acara blm mula tapi puak2 lobaii dh tertunggu dpn tv tgk aksi gimnas tersebut..tuan ibnu jgn kata xtengok plk..entah2 tuan ibnu lancap dpn tv..kikiiki..

Mat Ozil said...

Tiba masanya pas terengganu menyekat minah salleh di pulau perhentian daripada berbikini.

Ke salah saranan aku?

bankami.blogspot.com

Anonymous said...

Klu mcm tu azren boleh la suruh mak atau atau bini ke atau adik atau akak perempuan ko gi jalan bogel atas jln raya. Maka semua orang akan tundukkan pandangan. Boleh gitu?

Anonymous said...

Pemimpin pekak? Pemimpin pas isle apa buat? Ada tegur? Ada suarakan di parlimen pasal pakaian sukan?
Hadi ckp apa?
Tambah helikopter, syiah tu mazhb dlm isle je dia tau la

Kihkihkihkuhkang

Anonymous said...

Bikini di Terengganu boleh.. Yang itu kerajaan terbeliak biji mata

Zali Mohd said...

Memang ibnu suka lancap lain dimulut lain dihati

Anonymous said...

Atas nama isle takpe. Boleh..
Terangguk angguk ahli2 pas bljr tak abis

Anonymous said...

selama 10 tahun pas jadi exco agama dlm kerajaan negeri Selangor yg dikatakan sbg ahzab; tiada isu ini senyap aje wlpn exco pas sekat ustaz ahmad awang dr memberi kuliah dimasjid Selangor.

la ni… baru 3 bulan kena tendand keluar; sibuk puak2 pas pasal aurat. padahal ramai ahli pas masih makan gaji dgn kerajaan negeri Selangor.


ding ayam, tontowi masih diperangsang ke?

Kejora Bapuk Bodo said...

Herannye acara sukan seksi telah ada zaman najib dan pas lagi...tapi tak ade orng pas yg bising pon...sekarang baru orng pas sedar sejak kalah pru?...

Kejora Bapuk Bodo said...

Orng pas munafik..

Anonymous said...

bab aurat kita semua fhm xperlu pertikai. tp apakah niat ibnu siar berita ni? utk memburkkkn ph semata2. apa bukti. hujung tulisan tu kt kerajaan pekak. tu niat sebenar.

tp diparlimen semasa najib, pas pekak buta dn tuli. semua ok puashati. syukur ph menang..pas blh lah bangun dr tidor selepas kenyang bersama najib. sekarang musim lapar mula bangun.

perkara aurat tidak melibatkn akidah...ia adalah dosa. malangnya doktrin khawarij blh melibatkn akidah. takfiri blh mnyebabkn sendiri jd kafir. fahaman syiah lg hancur akidah dn syariahnya.

semua racun2 diatas berlaku dlm puak yg merasa mereka berjuang utk agama. luarannya sgt hebat tp akidahnya hancur.

contoh mudah syiah iran. tutup auratnya memang hebat tp mutaahnya(pelacuran dlm agama)diamalkn. kitab sesat mereka mngatakn at least tiap org mesti mutaah sekali seumur hidup. bg kita ia bermaksud mesti berzina sekali seumur hidup. akidahnya hancur. dan ia melanda ramai umat termasuk sebuah parti agama di Swaziland..bukan seorg dua mcm atlit.

mngatakn syiah adalah mazhab bukan perkara main2. ia satu yg blh merosakkn akidah kerana merestui satu fahaman yg blh merosakkn akdah. rukun islam syiah saja pun dh lain. syahadah pun dh lain. buatlah hj 10x pun tp klu akidah dh lain.. apa maknanya.

klu aurat kita nmpk. tp klu rosak akidah dn taksub.,mereka xperasan malah merasa mereka yg paling betul dgn agama. klu ditegur mereka kata ini puak munafik menentang islam.

ini lbh besar bahaya. taksub takfiri syiah terbukti blh mnyebabkn pertumpahan darah umat islam. klu foto atlet tu takat blh menumpahkn 'air' tn blog saja.

Kejora Bapuk Bodo said...

Memang salah bila komen pasal lobai kerana lobai pas ade dalilnye bila halalkan yg haram..

Anonymous said...

Ibnu hasyim blogger pas bodoo..

Anonymous said...

Pendakwah pas paling bodoo...yg pas buat ibnu bisu..

Anonymous said...

Tontowi tengok gimnas dlm bilik..serban tak buang ambik sunat..

Anonymous said...

Jgn marah blogger ni. Pastikan dia kekal dgn stupid agar rkyt kekal makin menjauhi pas. Kalau boley puji2 melambong.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails