Monday, August 27, 2018

Pelari Pecut Wanita Negara.. PH Saperti BN Juga, Aurat Perkara Kecil?


PELARI pecut wanita negara, Zaidatul Husniah Zulkifli. - Foto fail NSTP
SUKAN 
JAKARTA: Pelari pecut wanita negara, Zaidatul Husniah Zulkifli menamatkan saingan final 100 meter Sukan Asia di Stadium Utama Gelora Bung Karno di tempat kelapan sebentar tadi.

Zaidatul melakukan catatan 11.61 saat untuk tempat terakhir dengan emas diraih pelari Bahrain, Edidiong Odiong yang mencipta kepantasan 11.30s. Zaidatul berkata, dia sudah melakukan yang terbaik buat negara dalam penyertaan Sukan Asia pertamanya.

"Semuanya berjalan dengan lancar malah sebelum larian juga saya amat yakin mampu memecut lebih pantas," katanya yang mencatat 11.70s pada separuh akhir.

Katanya, dapat beraksi dalam saingan akhir bersama bintang-bintang 100m Asia menjadi pengalaman paling indah buat dirinya. Ini adalah kali pertama pelari kelahiran Kedah yang meraih perak masing-masing dalam acara 100m dan 200m di Sukan SEA Kuala Lumpur itu menyertai Sukan Asia.

"Selepas ini saya akan fokus untuk memastikan rentak larian saya sentiasa berada di tahap tertinggi," katanya.

Sementara itu, dua pelari pecut lelaki, Khairul Hafiz Jantan dan Jonathan Nyepa masing-masing gagal melayakkan diri ke final acara 100m. Catatan 10.45 saat yang dilakukan Khairul Hafiz dan 10.46s oleh Jonathan dalam aksi separuh akhir menyebabkan mereka gagal menempatkan diri dalam kalangan lapan terbaik.

Khairul Hafiz berkata, biarpun tidak melangkah ke saingan akhir, dia tetap gembira dengan pengalaman baharu beraksi buat kali pertama di Sukan Asia.


"Saya berpuas hati dengan larian hari ini dan tiada tekanan buat saya.
"Jurulatih juga tidak meletakkan sasaran ke atas saya," katanya.

Jelasnya, dalam penampilan pertama ini dia hanya cuba melakukan yang terbaik dan bergembira. Berlari dengan ramai pakar pecut Asia di pentas tertinggi itu katanya, memberikannya serba sedikit panduan bagi memperbaiki lariannya.

"Manalah tahu selepas ini saya boleh layak ke final dan menang pingat pula," katanya. 

Selain acara 100m, pemegang rekod kebangsaan itu turut akan beraksi dalam acara 4x100m pada Selasa.

Info. Rekod kebangsaan
100m lelaki: -10.18s - Khairul Hafiz Jantan - Sukan Malaysia 2016 di Sarawak.
100m wanita: -11.50s - G Shanti - Kejohanan Pra-Sukan SEA pada 1993

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nampaknya dalam menghayati kehidupan beragama, Islam terutamanya, PH dan BN sama saja. Terlepas dari mulut harimau masuk mulut buaya. Sama-sama anggap kecil aurat wanita,walaupun hingga ke peringkat antarabangsa?


Buktikan kebencian anda kepada PH di bawah Tun M dengan mengundi PAS dalam PRK ini..



27 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu ckp jerr lebihh..setiap hari ternanti2 acara gimnastik dan renang..buat cuci mata pak lobaii..kikiki..

Anonymous said...

ted manoff August 27, 2018 at 10:53 AM

Bila otak mereka dijajah, begitulah cara fikirnya. Jauh dari menjaga kepentingan Islam. Yang berkait dengan Islam semuanya tidak baik. Itu cara berfikir kafir anjing tunggang lebai kulup.

Anonymous said...

harap kerjaan kelantan dan terengganu dapat memastikan peserta dari negeri masing2 mematuhi syariah contoh bolasepak, hoki dll

Anonymous said...

ted manoff, Mahathir yang patut dipijak secara jamaah. Orang tua nak mampos. Termasuk babi tunggang kuluplebai.nya.

lihat ini

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(ada yang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi perkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Itulah babi tunggang lebau kulup yang otaknya dijajah.

Mohammad Azren said...

Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Kalau Ibnu terangsang nafsu bila melihat atlit yg dikategorikan separuh bogel, Ibnu dengar je radio IKIM fm. Buat bekalan di akhirat.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAS benarkan bikini separuh bogel diTerengganu kerana ingin mendidik bukan menghukum, menjaga harmonic dan menghormati hak bukan Islam.

Dalam kes hukuman salah lesbian perempuan diTerengganu, PAS mencipta rekod dunia dgn hukuman sebatan.

Mengapa PAS tidak perkenalkan pakaian sopan sbg alternatif kpd bikini separuh bogel kpd bukan Islam sbg isyarat menghormati dasar, madyarakat dan Kerajaan Islam Terengganu dan mencipta rekod dunia Negeri Islam pertama yg mengenakan panduan kpd pelancong bukan Islam?

Sama keras dgn sebatan lesbian perempuan Islam tapi PAS mengotakan laungan Parti Islam sejati.
Tanpa perlu mengenakan alasan muwazanah pilihan mudharat ringan atau pun harmoni dgn dasar BN dulu atau pun alasan komersil tak nak hilang hasil ekonomi pelanconganstau pun hilang populis undi dsb.

Halal bagi PAS, haram bagi PH.

Anonymous said...

Lebai kulup + kelentit panjang Tejelir = LKKPT = PAS

Anonymous said...

PASPISPUS

P A S = P(penghuni) A(ahlul) S(Sijjin) = NERAKA SIJJIN

Mari ramai2 / semua sahabat2 ku, kita TINGGALKAN P A S agar kita tidak terjerumus ke NERAKA SIJJIN!

Sijjin ini terdapat didalam firman Allah di Surat Al Muthaffifin :

كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ ﴿٧﴾
وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾

Artinya : “Sekali-kali jangan curang, Karena Sesungguhnya Kitab orang yang durhaka tersimpan dalam sijjin. Tahukah kamu apakah sijjin itu? Sijjin.” (QS. Al Muthaffifin : 7 – 8)

Ibnu katsir menyebutkan bahwa Allah swt telah berfirman : إِنَّ كِتَابَ الْفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ artinya bahwa tempat kembali mereka adalah di sijjin. Sijjin merupakan bentuk fiil dari as sajnu yang berarti sempit, sebagaimana perkataan : fissiiq, syirriib, khimmiir, sikkiir dan yang lainnya. Karena hal ini termasuk perkara besar maka Allah swt berfirman : وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ artinya ia adalah perkara besar, penjara tempatnya dan adzab yang pedih.

Lalu ada yang mengatakan bahwa ia berada di bawah bumi ketujuh. Didalam hadits Al Barroo’ bin ‘Azib yang panjang disebutkan bahwa Allah azza wa jalla berfirman terhadap ruh orang kafir,”Tulislah kitabnya di sijjin.”

Dan sijjiin berada dibawah bumi ketujuh. Ada yang mengatakan bahwa sijjiin adalah padang hijau yang berada di bawah (bumi) ketujuh. Ada pula yang mengatakan bahwa sijjiin adalah sumur di neraka jahanam

=================================

Pemimpin2 akan berlepas tangan di MAHSYAR kelak, sepertimana SYAITAN pasti berlepas tangan!

KECUALI

NABI JUNJUNGAN KU MUHAMMAD BIN ABDULLAH SAW. SALAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGANKU BAGINDA RASULULLAH SAW.

Anonymous said...

jangan jadi Islam baka, kalau Allah kata HARAM dia tetap HARAM. ulasaan yg diberikan macam bukan orang ISLAM kalau org ISLAM dia tak akan mempersendakan HUKUM ALLAH. bila tak ada hujah macam-macam mefitnah orang lain pulak. Belajarlah jadi cerdik, takkan dari dulu hingga dewasa tak cerdik2 lagi

Anonymous said...

jika BAKA yg baik akan melahirkan anak yang baik, kalau baka dr keturunan Pak Kadok maka anaknya pun macam Pak Kadok, jika bakanya suka mencarut maka lahirlah anak yg sukamencarut.......Lu fikirlah sendiri lu dari baka (mak/bapak) yg mana.

Anonymous said...

Oiii mangkuk...pas sama je,bikini kat terengganu

Anonymous said...

Hai Nabi katakanlah kepada istri-istrimu, anak-anak perempuanmu dan istri-istri orang mukmin: Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha pengampun lagi Maha penyayang.

Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

ketua keluarga jaga diri n ahli keluarga dari azab neraka
pemimpin negara/negeri Islam bimbing rakyat nya dari azab neraka

tak kira pas amano paktan
ada paham ka

Anonymous said...

bila dah tak ada isu, bab remeh temeh ni aje yg dpt diluahkan.

bila arul kanda thambi beri penerangan, terus berpuashati, padahal berbilyun2 duit rakyat kena songlap.

carilah isu2 yg besar2 ekonomi yg terlalu banyak. kalau ekonomi porak peranda, korang ingat org kesah pasal aurat ke?

carilah fdi utk Kelantan tu. dgn ura2 nak dpt royalty, terus mencongak mcm mana nak perabih duit tu.

pastu sibuk nak hantar bantuan kemanusiaan ke Lombok walhal ramai rakyat Kelantan tak ada rumah sempurna akibat banjir besar dulu. boleh pula terima duit rm200k dr dap yg dia fitnah nak Kristian negara, nak angkat lim kit siang jadi Perdana Menteri...

bila bab duit bagi lobai2 semua halal.

spt yg YAB MENHAN kata, tunggu ajelah perbicaraan saman pas di London. akan terlondehlah bantuan kewangan umno kpd pas... rakaman ana tahu pun lobai tak berani nak bantah...

Anonymous said...

Anon 4.09 Syabas tuan, tuan orang muslim (???) yg terhebat, isu Hukum Allah pun tuan kira remeh temeh spt Anon 2.40 tanya tn dr baka yg mana?
Tuan tahu ke rukun Islam dan Iman ada berapa? dan tuan orang Islam ke? cakap macam orang DAPigs aje tak tahu apa itu Islam.

Anonymous said...

Depa Islam, tp makan gaji dengan dap, utk hentam Islam.

Anonymous said...

hukum tuhan tu banyak. dari hal yang besar ke hal yang kecil.

setakat ini pas sentuh isu kecil. dosa aurat pada individu di tanggung oleh setelah dia sedar yang dia melanggar hukum. bukan dia tak tahu. nak ikut, pelancong pun tak boleh berbikini. hukum kena buat pada semua pada masa yang sama.. tak boleh di tangguh dengan apa-apa alasan.

Tapi dosa salahguna kuasa samun duit rakyat... dosa besar.. dosa seorang pemimpin bukan merosak kan keluarganya sahaja malah merosakkan sebuah masyarakat dan membuat Islam di cemuh.

Apabila pelari tersebut tidak terlibat dengan sukan lagi dan memilih memakai tudung, orang lain akan terima dengan baik.

tetapi apabila seseorang orang pemimpin terutama yang berserban memperbetulkan diri nya orang susah terima sebab mungkin kerosakan dan kesan buruk di tanggung oleh satu generasi..

Anonymous said...

memerangi pemikiran khawarij..takfiri makiri jg perjuangan islam. penyakit ini lbh ramai dijangkiti dpd beberapa atlet seluar pendek.

Anonymous said...

agama ditunggang utk politik lobai je. diberi jenama islam ada dlm politik... sebenarnya politikkn islam utk nafsu lobai kalah pru. masih xkebah2 lg traumanya.

Anonymous said...

jgn juga jadi islam penghukum. hujung nyawa blum tentu selamat.

Anonymous said...

baka takfiri suka mncarut

Anonymous said...

???Pening! sekarang kita berbicara tentang HUKUM bkn hal PARTI. tak kira tuan dr parti mana PAS, UMNO, Amanah PKR atau DAP jika tuan penganut Islam hukum Allah wajib dipatuhi samaada kecil atau besar. Teruknya mentaliti tuan-tuan sampai mencarut dan maki hamun.
Kesian pada mak-ayah tuan mendidik tuan sebegini.

Anonymous said...

ye bimbing lah rakyat klntan tganu semuga semua masuk syurga.

tunjukkn model kerajaan mndidik rakyat. jgn suruh org lain je.

Anonymous said...

kluar satu isu kutuk org islam lain. kau sendiri tk buat apa pun. kau guna isu begini utk salahkn pemerintah.

org bukan komen hukum tp komen perangai kau. bersandar isu begitu supaya kau dpt tunjuk kau sgt islam.

pejuang islam dlm ni jela. dh buat surat menegur kem. sukan ke?

dulu masa najib ada buat ke. ada ckp najib wajib mndidik rakyat?

ni semua menunggang agama demi dendam kalah pru..tkde sbb lain pun.

Anonymous said...

ni satu lg...tktau beza hentam islam dgn hentam walaun.

ada sesapa ckp tutup aurat tk wajib? klu ada tu br hentam islam. klu hentam walaun yg ckp lain buat lain. itu hentam walaun. itu wajib

Anonymous said...

mkayah tk tanggung dosa ank dh baligh pun. hal aurat dh jelas tkde pertikaian. tp nk nyalahkn sepenuhnya prmerintah tu salah. walaun xbuat apa pun.

buktinya zmn najib senua ni tk dijadik isu pun. itulah kemunafikan.. dosa yg lbh besar dr tk tutup aurat

Anonymous said...

Mat Sabu menyertai majlis korban di markas syiah di selatan Thailand jadi viral
Seorang menteri dikaitkan dengan Syiah
Seorang menteri dikaitkan dengan fahaman Syiah yang difatwakan sesat di negara ini.

Walaupun kontroversi sedemikian bukan baru bagi menteri itu, ia bagaimanapun dibangkitkan semula oleh kumpulan pendesak Melayu Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails