Friday, August 31, 2018

Delima 'Maknyah': Salah Dilahirkan Lembut? -Faiz Roslan.


Faiz Roslan sebelum ini memang terkenal dan viral dengan video-video parodinya dan salah satu yang paling mendapat perhatian adalah parodi Pematah Hati nyanyian Nabila Razali. Disebabkan selalu memakai pakaian wanita dan mengenakan solekan, dia juga pernah ditegur oleh pendakwah, Da’i Wan yang menyatakan perbuatan tersebut adalah haram dan dilarang sama sekali.

Baru-baru ini salah seorang netizen memuat naik status menyatakan yang Faiz Roslan yang sekarang adalah sangat berbeza dengan yang dahulu. Perubahan Faiz ini tidak disenangi memandangkan dahulu dia adalah seorang yang lucu dan bukan melebih-lebih seperti sekarang ini.


Tidak mahu berdiam diri, Faiz Roslan membidas kenyataan tersebut kerana sudah letih berdiam diri dikecam netizen. Menurut Faiz dia sememangnya dilahirkan lembut. Tak minat nak berubah katanya! “Salah ke lelaki lembut wujud?”

Rata-rata netizen bersetuju yang Faiz Roslan semakin berani bersuara walaupun terang-terangan ianya salah di sisi Islam. Ramai marah dengan kenyataan Faiz yang tegas tidak mahu memperbaiki diri untuk menjadi yang lebih baik.




Da’i Wan yang dulu pernah menegurnya menegaskan supaya memberi Faiz Roslan masa dan jika nak menegur perlu ada cara yang betul.
Doakan jela Faiz Roslan ini berubah dan doakan yang baik-baik untuk dia. -CARI
Penjelasan:

[PDF]Manual Islam dan Mak Nyah - Jakim

www.islam.gov.my/images/ePenerbitan/Manual_Islam_dan_Mak_Nyah-2.pdf

artikal, illustrasi dan isi kandungan buku ini dalam apa jua bentuk dengan cara apa jua sama ada ... Penerbitan Manual Islam dan Mak Nyah ini telah membuka.

Hukum Ditakdirkan Sebagai Pondan – Mufti Wilayah | - ...

https://penyusakti.wordpress.com/.../hukum-ditakdirkan-sebagai-pondan-mufti-wilaya...

18 Jan 2018 - Manakala di dalam Bahasa Arab, perkataan 'tasyabbuh' secara ... seksual seperti lelaki dan lelaki menyerupai wanita (mak nyah atau pondan) ...

10 comments:

Anonymous said...

admin ibnu, kes Faiz ni salah PAKATAN HARAPAN PH jugak kan!

Takdak pekataan PH pon dlm teks tu! Kenapa? bodo la ko......hentam la PH lagi.......

Anonymous said...

Nasib baik ada da'i tegur berhemah. Nak arapkan nasaruddin altontowi tegur?? Kena suruh bogel lg ada la...

Sedap dia menonton

Anonymous said...

Jenis pencuri,(2 Komen di atas sekali) orang tak sebut dia pencuri pun dia berasa. Memang PH pencuri laknat!

Ha ha ha

Anonymous said...

Faiz Roslan ni sah tak dapat tarbiah dari PAS dan jauh lagi dari parti UMNO iaitu parti songlap duit rakyat. kah...kah....kah.......

Anonymous said...

Tepat sekali non 11:16,

Kita PAS, kita tak guna tarbiyah, kita Pas berdakyah cukup2 pd ahli2 yg jahil murakab mcm admin / kamu ni , wala` kamu je dah ok utk kami pemimpin2 atas nih utk bodohkan kamu2 sume, kamu takyah fikir2, takyah fikir2, amalkan takhiah tu, jangan lupa ok!

Anonymous said...

Wah pondan kaki kencing pun pandai mengamalkan taqiya (pembohongan) dengan mendakwa kononnya mereka menjadi pondan sejak dari lahir lagi ! Ini jelas membuktikan pondan-pondan seperti ini adalah pembohong yang tidak mempunyai maruah dan tidak tahu malu.

Semua bayi dilahirkan sama iaitu sama ada lelaki atau perempuan dan jarang sekali khunsa dan tiada pula kategori pondan atau bapuk atau makyah yang dilahirkan mengikut sains perubatan dan psikologi.

Manusia sesat menjadi pondan@ bapuk @ mak nyah kerana sama ada ibubapa atau penjaga mereka mendidik mereka menjadi pondan @ lembut atau si pondan tersebut terpengaruh dengan propaganda mak nyah dari barat atau si pondan itu sendiri memilih jalan sesat dengan menjadi pondan @ wanita palsu.

Puak pondan tahu dengan menjadi pondan, mereka boleh menjana pendapatan dengan menjadi pelacur. Malangnya mereka jugalah yang menyebarkan pelbagai penyakit berbahaya seperti AIDs, HIV dll kepada masyarakat !

Nampaknya pakatan syiah-liberal-kafir harbi dan barua-barua mereka menyokong dan membela LGBT yang membela puak LGBT telah dikutuk di seluruh negara kerana menyokong amalan tidak bermoral. Padan muka ! Ptuiii !

Anonymous said...

ini semua salah sistem sekular. klu hari ni ganti sistem sekular dgn sistem walaun...esok pg raiz bgn tidor terus jd macho ada muscle lg. terus minat pompuan.. mcm ibnu.

Anonymous said...

tekanan jiwa trauma kalah pru14 mnyebabkn walaun mnjadikan lgbt tempat lepas geram. tktau lah klu jd tempat lepas air juga.

jgn ingat walaun benci lgbt. tu luaran saja. sebb syiah yg disokong hj hadi mmbenarkn hubungan lgbt. kan syiah tu satu mazhab.. bila terdesak nk merasa lgbt walaun blh guna fatwa syiah.

jgn caya apapun walaun tulis pembohong aje tu.

Anonymous said...

pencuri? gila ke org walgbtun ni.

Anonymous said...

2 Ketua Polis Daerah dan 1 Inspektor di Melaka digari dan ditahan reman. RM76 ribu dirampas di rumah, lebih rm650 ribu dlm account book.

Datuk Hasanah Abd Hamid, Ketua Jabatan Perisikan Malaysia digari dan ditahan reman utk siasatan penyelewengan dana PRU14 berjumlah USD12 juta!

Inilah rupa Penjawat Awam UMNOBN sokongan PAS ( PARTI AHLUL SIJJIIIN ) sekarang ini! Anak didik Najib MO1 lanon bugis pukimak perompak duit rakyat!!! Najib kencing berdiri, kakitangan awam kencing berlari siram atas serban lebai2 parti ahlul Sijjiiin (PAS) basah kuyup, hanching pering, meloya lagi memualkan........muntah......huweeeeeekkkkkkk ek ek ek...,....

Ayuh!!!MERDEKA,MERDEKA,MERDEKA!......

MERDEKAKAN DIRI KITA SEMUA DARI PENJAJAHAN PAS UMNO BN

TUMPASKAN KALAHKAN TUMBANGKAN KUBURRRKAN TALKINKAN PAS sekongkolan MCA UMNO BN di Seri Setia dan Balakong minggu depan!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails