Tuesday, August 28, 2018

Forest City: Kenyataan Dr M Makin Teruk.. Bercanggah..

forest-city-681x341


KUALA LUMPPUR – Pemaju Forest City, Country Garden Pacificview Sdn Bhd. akan mendapatkan penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri berhubung kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Malaysia tidak akan membenarkan warga asing membeli kediaman di kawasan projek itu.
Ini kerana kenyataan Dr Mahathir itu tidak sama dengan perbincangan antara Perdana Menteri itu dengan Pengerusi Country Garden Holdings, Yeung Kwok Keung.
Syarikat itu dalam kenyataannya percaya, kemungkinan kenyataan Dr Mahathir telah dilaporkan di luar konteks oleh sesetengah media.
“Mereka mengadakan pertemuan tertutup selama 40 minit dengan Dr Mahathir pada 16 Ogos, 2018, sebelum lawatannya ke Beijing,” katanya.
“Pada pertemuan itu, Dr Mahathir mengalu-alukan pelaburan asing kerana dapat mewujudkan peluang pekerjaan, menggalakkan pemindahan teknologi dan inovasi yang dapat memberi manfaat kepada pertumbuhan ekonomi Malaysia,” kata Country Garden.
Syarikat itu menambah, ia telah mematuhi semua undang-undang dan peraturan dengan kelulusan yang diperlukan untuk menjual unit kediaman dan komersialnya kepada warga asing.
Ia mengikut Seksyen 433B Kanun Tanah Negara, yang mana individu bukan warga negara dan syarikat asing boleh memperoleh tanah di Malaysia hanya dengan kelulusan Pihak Berkuasa Negeri.
Katanya, syarikat itu tidak mengeluarkan Penduduk Tetap (PR) kepada pembeli projek Forest City.
Semalam, Dr Mahathir berkata, Malaysia tidak akan membenarkan warga asing untuk membeli unit kediaman dalam projek Forest City di Johor. – MalaysiaGazette.
Kenyataan PM makin teruk, bercanggah pula?

35 comments:

Mohammad Azren said...

TUN M mengajar rakyat negara malaysia erti MARUAH, jangan jadi BARUA. Ibnu pilih MARUAH ke atau BARUA?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Barua-barua dedak cap roket seperti Mat Azrengay dan pemimpin pakatun mereka mana ada maruah sebab mereka sibuk siang dan malam mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana mereka benci perjuangan Islam.

Sikap dan mentaliti dan komen mereka membuktikan mereka adalah puak munafik.

Anonymous said...



TEPUUUK ! PENGUNDI PAKATUN KENA KENCING LAGI !

Setelah KERAjaan pakatun memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatun, pengundi pakatun kena kencing lagi ! Lebih hancing !

Tayar, minyak hitam kereta dan alat ganti naik harga - Syarikat minyak pelincir, komponen kereta keluarkan surat pemberitahuan SST !!!


TEPUUUK !!! Pengundi pakatun kena KENCING HANCING !!!

PADAN MUKA !

Anonymous said...

walaun 11.31....

parti islam tk perlu diburuk2kan sebb perangai dh memang buruk.

dengar sendirilah kata2 busuk dr mulut hadi seorang ulamak bidang penternakan yg sangat suka menghina haiwan2 liar yg tidak bersalah seperti babi dll.

jika perkara itu didapati bersalah melanggar akta hidupan liar, maka hadi boleh dikenakan tindakan.

Anonymous said...

sebagai PM tun berhak membuat dasar dan mengubah dasar.

dasar dulu kalau difikirkan tidak lagi sesuai sekarang, ia boleh diubah.
takde apa yg pelik dalam perkara ini.

yg penting kepentingan rakyat dan negara diutamakan.

masa tun ckp dulu mungkin keadaannya lain dan sekarang mungkin ada sebb2 lain yg rakyat tak tau yg sulit.

bukankah semakin hari semakin byk jenayah dan kebejatan kerajaan terdahulu terbongkar dan diluar jangkaan?

sedangkan pas guna agama pun berubah pendirian.. dulu haram sokong kafir sekarang wajib pulak. klu makruh tkpe juga.. ini terus diwajibkan hadi.

kalau babi dalam bukit tau tu, senyum je mereka. siap bgtau kawan2 ... helo geng don't worry tk lama lagi kita akan suci murni seharum mawar putih. yahuuuu.

Anonymous said...

Woi barua 11:48 AM ternakan pandap, komen kamu adalah 100% fitnah kerana semua dakwaan karut marut kamu tidak disokong oleh sebarang bukti ! Menagap kamu berdiam diri setiap pemimpin-pemimpin biaDAP menghina Islam?

Ini bererti kamu adalah penjilat abang besar biaDAP yang memusuhi Islam dan umat Islam. Kamu menegakkan kebatilan dan kepalsuan kerana kamu lebih mementingkan seguni dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan sehinggakan kamu berani menentang kebenaran.

Anonymous said...

Mengapa kamu barua 11:48 AM ternakan pandap berdiam diri setiap kali pemimpin-pemimpin biaDAP menghina Islam? Bahkan kamu pula yang menghina perjuangan Islam. Orang Islam tulen tidak akan menghina dan menfitnah perjuangan Islam.

Mungkin kamu ini adalah barua kafir harbi yang menyamar sebagai orang Melayu untuk menghina Islam dan menipu umat Islam.

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 11:53 AM, sila cermin muka kamu sendiri sebelum kamu menfitnah parti Islam PAS. Kamu adalah penjilat parti kafir harbi biaDAP yang telah menghina ajaran Islam, dan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam maka kamu adalah musuh Islam.

Semua dakwaan karut marut ciptaan kamu tidak disokong oleh sebarang bukti maka kamu adalah penjaja fitnah yang tidak tahu malu.

Anonymous said...

12.01.. cuba hurai menentang perjuangan islam tu yg mana? rakyat nk tau sgt sbb asyik ulang2 menentang perjuangan islam. siapa pula kafir harbi dn huraikan ciri2 harbi tu. tulis tk lbh 200 perkataan. klu lbh markah anda akan dipotong.

Anonymous said...

Wah barua-barua ternakan pandap seperti barua 12:06 PM tidak memahami definisi 'perjuangan Islam' dan 'kafir harbi' maka kita tidak merasa terkejut melihat mereka menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan perjuangan Islam dan menjilat dan mendewa-dewakan pemimpin-pemimpin kafir harbi yang telah menghina Islam.

Maklumlah barua-barua pandap menyembah dewa banglo terlajak diskaun !

Anonymous said...

aku tnya nk tgk kefahaman kau.. bkn tnya sebb bodoh. sila hurai.. klu huraian kau fail kau tkkn dapt masuk sekolah asrama penuh.. mula sekaraaaaang

Anonymous said...

Woi barua-barua ternakan pakatan munafik liberal-kafir harbi, mana semua janji bulan dan bintang dalam manifesto pakatan? Mana? Sudah ke lautkah? atau ke tong sampahkah?

Manifesto 100 hari pakatan adalah satu pembohongan besar kepada rakyat di mana rakyat termasuk pengundi pakatan telah dikencing oleh pakatan dengan pelbagai putar belit, alasan karut marut dan u-turn !

Anonymous said...

Kita tidak layan soalan bodoh dari seorang barua pandap 12:14 PM yang masih belajar di tadika abang besar biaDAP.

Umat Islam mengetahui definisi perjuangan Islam dan kafir harbi. Sebaliknya puak kafir termasuk abang besar biaDAP tidak memahami istilah-istilah tersebut.

Anonymous said...

sah tk layak masuk sekolah asrama penuh.. ke sekolah tamil kau pergi ok. unggelegek

Anonymous said...

Wah barua-barua pandap seperti barua 12:20 PM adalah puak rasis yang telah menghina sekolah Tamil ! Orang-orang India sila beri perhatian kepada komen perkauman 12:20 PM. Ingat jangan undi pakatan !

Selepas ini barua pandap akan menulis komen putar belit dan u-turn seperti bos pakatan dia untuk menipu kaum India pula selepas dia menulis komen perkauman terhadap sekolah Tamil !

Anonymous said...

"Cit porrah!" kepada barua pandap 12:20 PM

Anonymous said...

bgtau perkataan mana mnghina sekolah tamil?

nk masuk asrama penuh mesti cergas dn pandai mnghurai persoalan.

klu tidak ke sekolah tamil sebb mereka tk diajar bab kafir harbi dn perjuangan islam. sesuai urk kau. kt sana kau blh dakwah dn mnjelaskn kefahaman kau tu. mereka pasti sokong.

disekolah tamil jg pas blh hantar komrad2 utk lebarkn sayap sebagai persediaan utk tahaluf siasi dgn mic.

otak kau yg anggap sekolah tamil hina.

Anonymous said...

Wah barua pandap 12:32 PM masih menghina kaum India dengan konon nk masuk asrama penuh mesti cergas dn pandai mnghurai persoalan ( 12:32 PM) dan sah tk layak masuk sekolah asrama penuh.. ke sekolah tamil kau pergi ok. unggelegek (12:20 PM)

Wah barua-barua pandap seperti barua 12:20 PM dll adalah puak rasis yang telah menghina sekolah Tamil ! Orang-orang India sila beri perhatian kepada komen perkauman 12:20 PM dll. Ingat jangan undi pakatan !

Selepas ini barua pandap akan menulis komen putar belit dan u-turn seperti bos pakatan dia untuk menipu kaum India pula selepas dia menulis komen perkauman terhadap sekolah Tamil !

Anonymous said...

Woi barua pandap, terlajak perahu boleh diundur. Terlajak tulis komen, kau jilatlah kahak kau sendiri !

Anonymous said...

PAS telah diliwat UMNO dan yang terkini PAS diliwat MCA. bilakah pula PAS akan diliwat MIC?

Anonymous said...

eeeee takutnyaaaa

Anonymous said...

selepas kader2 pas menyusup dlm sekolah2 tamil mcm anon 12.35

Anonymous said...

bukan habis disitu saja... sebb hindraf pun tgh sengeh2 kt belakang mic tu tunggu giliran. meleleh je airliur hindraf.

pas? ok rela je. kat tahaluf siasi

Anonymous said...

Dulu PAS diliwat UMNO, sekarang PAS diliwat MCA, nanti PAS akan diliwat MIC...berjerobos pungkog PAS dan berak tak payah kemut!

Anonymous said...

Orang PAS sekarang tahan pungkog untuk diliwat MCA ha aha ha ha esok lusa india MIC akan liwat orang PAS pula ha ha ha

Anonymous said...

PAs sekarang mana ada maruah...PAS dah jadi pelacur

Anonymous said...

Ha ha ha ha ha ha ha barua-barua pandap ternakan abang besar biaDAP sedang meroyan gila babi memaki hamun dan menfitnah parti Islam PAS pimpinan kerana barua-barua dedak roket ini amat bencikan perjuangan Islam.

Kita yakin puak barua dedak roket ini belum makan ubat penenang yang mereka ambil dari hospital mental. Sebab itulah mereka merepek, merapu dan meroyan. Kasihan !

Babi ternakan towkay dedak roket pun merasa sangat marah sebab barua-barua pandap makan dedak mereka !

Ha ha ha ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Woi barua-barua ternakan pakatan munafik liberal-kafir harbi, mana semua janji bulan dan bintang dalam manifesto pakatan? Mana? Sudah ke lautkah? atau ke tong sampahkah? Pemimpin nyanyuk sudah lupa janji kah kah kah kah kah !

Manifesto 100 hari pakatan adalah satu pembohongan besar kepada rakyat di mana rakyat termasuk pengundi pakatan telah dikencing oleh pakatan dengan pelbagai putar belit, alasan karut marut dan u-turn !

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 12:58 PM

Ha ha ha ha ha ha ha barua-barua pandap ternakan abang besar biaDAP sedang meroyan gila babi memaki hamun dan menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana barua-barua dedak roket ini amat bencikan perjuangan Islam.

Anonymous said...

Pakatan liberal-kafir harbi mempunyai lidah biawak @ lidah bercabang dan tidak boleh dipercayai !

Anonymous said...

Ya, hanya PAS yang boleh dipercayai walaupun dengan rela diliwat UMNO dan MCA. India MIC menunggu masa sahaja unuk meliwat PAS.

Mohammad Azren said...

Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

tk suruh caya pun. takat geng 18 kerusi parlimen ciput..terus kekal sokong pas pun xjadi apa kt kerajaan islam ph.

kami pun tkmau org tktau hujah sebb nnti memalukn ph. harap kamu kekal sokong pas supaya undi pas makin merosot.

ni nk tnya.. dh isi borang sekolah tamil ke blum. cepat isi. kt nk tahaluf siasi dgn mic.

Anonymous said...

Manusia pembangkang ni sibuk dgn 100 hari janji Kerajaan tapi masa PRU lepas ada undi kerajaan?? kalu tak undi sila duduk diam2 dan mohon janji2 parti hang tu.mana janji2 PAS dan BN ? kenapa tak minta?nampaknya yg paling sibuk pasal janji 100 hari ni dari pihak pembangkang je.Aku yg undi kerajaan ni takde lah desperate sangat dgn janji tu.

Anonymous said...

Mereka pas dan bn keliru.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails