Wednesday, August 29, 2018

Apa Jadi IKIM.fm Lepas Wawancara Isu Lesbian, Gay, Biseksual, LGBT..

Apa Sudah Jadi IKIM.fm?
Kempen Perangi LGBT Bukan Untuk Memusuhi Sesiapa

Apa sudah jadi dengan saluran radio Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM)?

Seorang netizen menggunakan akaun facebook Abdul Hayyi Idris menegur radio IKIM.fm berikutan satu wawancaranya berkenaan isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) baru-baru ini.


Beliau mendakwa mendengar wawancara IKIM.fm bersama seorang Timbalan Menteri kerajaan Pakatan Harapan (PH) membahaskan isu itu semasa memandu kereta.


“YB memberitahu, golongan LGBT perlu diberikan peruntukan program usahawan dan geran oleh kerajaan.
“Cadangan beliau seolahnya mengajak kita mengiktiraf maksiat yang jijik ini.
DJ pula dilihat mengampu YB Timbalan Menteri tersebut.
“Bertaqwalah Wahai Radio IKIM,” katanya.


Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) asalnya ditubuhkan untuk meningkatkan kefahaman Islam dari pelbagai sudut ilmu untuk orang Islam dan bukan Islam.
Netizen itu mengingatkan IKIM.fm dan Timbalan Menteri tersebut bahawa hak sebenar golongan LGBT adalah untuk taubat dan berubat daripada penyakit mental itu melalui program pemulihan.
Malangnya, kata beliau, Timbalan Menteri kerajaan PH mengajar umat Islam sepatutnya menghormati terhadap amalan kufur itu.
“Apakah YB tidak membaca surah al-Kafirun? Bagaimana mungkin seorang muslim boleh meredhai kekufuran? Aduh. Kejahilan apakah ini?
“IKIM perlu membuat slot jawapan balas terhadap penyelewengan ini. Jika tidak, apa guna umat Islam menjadikan radio IKIM sebagai pilihan utama,” ujarnya. – MYNEWSHUB.TV

16 comments:

Mohammad Azren said...

Saya sokong LGBT!. Lelaki Gagah Bangun Tahajjud. Semoga kita semua adalah LGBT. Amin. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mia khalifah masih dara?

Mohammad Azren said...

Dara amendenya. Lobang puki, keretapi boleh konar. Tak caya tanya Ibnu. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...


peruntukan program usahawan dan geran bukan diberikan begitu sahaja..

Mudah-mudahan dengan pendekatan tersebut mereka berubah kerana mempunyai kedudukan dalam masyarakat dan mampu mencipta kejayaan.

Apabila kerajaan BN beri rasuah BR1M semata-mata untuk dapatkan undi sahaja .. lagi memualkan dari memberi peluang kaum lgbt berubah..

Anonymous said...

sestengah pondan menggunakan kepondanan utk mencari makan.

dan juga lgbt yg lain yg menggunakan kelgbtan mereka utk mencari makan.

mereka ini perlu diberi alternatif utk mencari makan cara yg betul dan bukan menggunakan kelgbtan mereka. ini mungkin satu pendekatan, kita tk kata ia terbaik dan blh selesaikan masalah.

apapun menjawab soalan sebesar ini dr dalam kereta tentu tk memuaskan. puak walaun tk perlu lah melatah tp tkde idea utk menangani masalah ini.

sila bentangkan idea puak walaun di sini. jgn asyik komplen saja, cadangan nya mana? kecuali memang walaun sudah sain mati utk menjadi pembangkang selamanya. mudah2an makbul lah niat tu.

Mat Ozil said...

Tunggu jelah 5 tahun lagi. Suruh PAS jela buat tangkapan.. time ni sebar persepsi betul2.. dengan harapan dapat memerintah lepas PRU15.. kalau dpt la...

bankami.blogspot.com

Anonymous said...

orang yg selalu sebut LGBT sebenarnya orang yang minat dengan LGBT. Kalau benci , tak usah sebut perkataan itu. Haramkan perkataan itu sepertimana kamu mengelak menyebut babi....

Anonymous said...

USAH PENING-PENING MARI JOIN SAYA ADAM ZAINAL BUAT DUIT:

https://mesinsedutduit.com/?id=myadmin

Anonymous said...

tu masalahnya .. lobai rajin zikir lgbt n babi...tk lama nnti makbul mendapek duo tu.

Anonymous said...

Isu LGBT, Khalid Samadakan terus kan saman fitnah keatas Walauntit PAS exputeri UMNO sbg pengajaran kpd PAS guna fitnah utk menang kuasa politik.

Harakah juga mohon maaf mengenai article Dubky Latif bertajuk Seri Setia lawan Darul LGBT. Article itu yg memfitnahkan Kerajaan PH Selangor dan pendudok Selangor khususnya pengundi Seri Setia. Yang lebih parah, mengejek Tuanku Sultan dgn menglabel gelaran diraja Darul Ehsan dgn Darul LGBT.

Sama mcm doa munajat PAS sebelum PRU14 minta meruntuhkan Pakatan Bukan Islam yg menjajah Negeri Selangor juga mencabar kuasa Tuanku Sultan sbg Ketua Agama Islam Selangor.

Doa itu membelit leher sipendoa yg kalah DUN Anggerik walaupun beliau yalah Ahli Majlis MBSA lantikan Pakatan Rakyat dan menikmati elaun2 dan faedah2 lain walaupun kaki ponteng mcm Hadi.

Inilah sifat2 munafik besar. UMNO dilanda mabuk KoolAid yg tidak berani tegur President SiPenyamun. PAS dilanda trauma makan gulai kawah Hadi yg di campur ketul2 daging Babi dari parti2 ygditakfiri Amanat Hadi.

Buktikan kebencian anda kpd PAS dibawah Hadi kerana menghina Tuanku Sultan dgn mengundi PH diPRK2 ini.

Anonymous said...

AnonymousAugust 29, 2018 at 3:27 PM allah laknat kau iktiraf libral betul puak ph ni. Puak lgbt perlu dihukum atas kelakuannya yg menidakkan ciptaan allah. Allah dah cipta sebagai lelaki kenapa nak ubah begitu sebaliknya yg perempuan dan allah jadikan maknusia berpasang2 kenapa kau pilih sejenis ini menunjukkan puak lgbt cabar kekuasaan allah maka sebagai pemerintah perlu hukum mereka baru usaha ubah mereka bukan iktiraf beri peruntukan bagi guna tandas wanitalah tandas okulah. Perkara dah diberi panduan dlm al quran kenapa berdolak dalih. Moga islam terus bersinar dimalaysia. Bila dah ada hukuman baru ada yg takut dan terbuka hati nak berubah ni macam nak bela dan biar mereka terus terpesong. Ingat akhirat nanti sapa2 pemerintah akan dipersoalkan dahulu. Sapa2 yg sokong akan bersama sapa yg kamu sokong.

Anonymous said...

AnonymousAugust 29, 2018 at 3:43 PM kamu ni komen macam pandai tapi ziro. Al quran dah beri panduan kenapa tolak. Bukan pasal nak jadi pembangkang selama2nya tapi ni soal hukum bukan soal pembangkang. Sebab tu berpolitik jangan buang agama. Sekarang menteri agama nak buang agama dalam politik. Ingat tu jangan buang agama dari kehidupan tak kira politik ke ekonomi ke apa saja sebab kita hamba allah. Mesti kamu akan kaitkan umno pun tolak agama jawapannya umno dan ph tiada beza sebab pm yg sama.

Anonymous said...

Benda mungkar perlu ditegah lgbt dilaknat allah bukan main2 kamu sokong yg tak nak ambik tahu gejala puak songsang lgbt kami tentang dan akan terus berdakwah pada kamu dan puak2 kamu sehingga terhapusnya gejala lgbt. Kamu kata tak payah sebut dalam al quran ada disebut jadi ianya perlu disebarkan yg lgbt ni dilaknat allah dan wajib disebarkan supaya umat islam ingat akan laknat allah pada kaum nabi lut.

Anonymous said...

AnonymousAugust 29, 2018 at 4:35 PM kamu nak rahmat allah ke nak laknat allah.

Anonymous said...

AnonymousAugust 29, 2018 at 11:35 PM kamu nak rahmat allah ke laknat allah. Kes kalid samat tak akan matikan perjuangan pejuang islam untuk tentang golongan lgbt yg dilaknat allah. Didunia ini puak kafir berkuasa tapi allah berjanji islam tidak akan kalah jadi sebagai hamba allah kita perlu terus berjuang dan percaya janji2 allah. Bergembiralah kamu atas apa yg kamu kata menang didunia biarlah kami tetap berjuang menolak puak lgbt yg kini semakin berani. Bagi pemimpin diakhirat allah akan menyoal kamu dahulu dan bagi penyokong kamu akan bangkit bersama puak2 yg kamu sokong. Moga kita semua dibangkitkan bersama nabi muhammad saw.

Anonymous said...

Adakah slogan undi PAS masuk syurga maseh terpakai lagi diBalakong bila PAS seru undi MCA yakni gulai kawah dah dicampur ketul2 daging babi parti2 yang fitakfiri Amanat Hadi?

MCA antiIslam, antiRUU355, antiHudud, proLBGT, proLiberal, proEvangelista dan proOctoberfest tak sangka PAS begitu rendah martabat diri boleh mengadaikan perjuangan Islam kerana undi politik sekular.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails