Friday, August 31, 2018

Selamat Sambut Merdeka 31 Ogos 2018.. -Ibnu Hasyiim.

Perbarisan Hari Kebangsaan 2018 Di Putrajaya Satu Kejayaan
Selamat Sambut Merdeka 31 Ogos 2018

Manusia dilahirkan merdeka. Bersih bagai kain putih, yang belum dicorakkan. Kerana Islam 'agama fitrah'. Cuma suasana dan keadaan sekeliling yang mencorak, menjadikan fitrah manusia itu tidak bersih lagi.

Kerana itu Allah SWT mengirimkan agen-agen pelaksananya iaitu Nabi-nabi dan Rasul membawa obor atau 'Nur' penerangan untuk membebaskan manusia dari pemikiran yang berserabut kacau kepada pemikiran yang bersih, tenang dan Esa.

Bermula dari Nabi Adam AS, hingga ke Muhammad SAW. nabi akhir zaman. Muhammad menyambung 'agama yang hanif' itu, mempersembahkan hanya 'Islam, Agama Di Sisi Allah' sebagai panduan hidup berupa 'way of life'. Bukan faham sukalarisme yang memisahkan antara Hari Akhirat dengan kehidupan di dunia.


Contoh parti sekular itu yang ada didepan kita ini adalah PH yang bukan berdasarkan Islam. Bukan seperti PAS yang meletakkan Al-Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qias mendasari perlembagaan partinya.


Apa yang penting dalam menyambut merdeka, ialah pembebasan manusia dari pemikiran dan cara hidup yang sesat, berserabut, kacau, kepada cara hidup 'fikrah', tenang, up to date lagi benar!


Allahu Akbar. Merdeka!

21 comments:

Anonymous said...

Salah. Parti yg benar bnar perjuangkan islam ialah parti hamim dan berjasa.

Pengasas gagasan sejahtera. Pas pernah mlutut mintak parti ni bergabung masa pru14.

Skrg pas tinggalkan parti tu demi mca parti cina. Masak sekawah gulai babi.

Hamim dan berjasa tetap kosisten perjuangkn isle tanpa campur dgn parti babi.

Kihkihkih

Anonymous said...

Apakah erti kemerdekaan jika hak umat Islam sebagai rakyat majoriti dan hak agama Islam ditindas dan dinafikan dan hak puak liberal dan puak kafir dibela dan diutamakan oleh pakatan syiah-liberal-kafir harbi di dalam negara yang umat Islam menjadi rakyat majoriti?

Apakah erti kemerdekaan jika rakyat majoriti (umat Islam) ditindas oleh pemerintah syiah-liberal-kafir harbi Bukankah ini bererti negara sedang dijajah oleh proksi Zionis?

Hari ini kita sambut kemerdekaan dengan gembira. Esok kita boleh menangis puas-puas kerana bukan sahaja SST 10% kita kena. Kita kena pula cukai perkhidmatan 6% akan menjadikan 16%. Jangan terkejut jika anda dikenakan cukai makanan dan minuman dan ditambah pula dengan cukai perkhidmatan di restoran dll. Jika harga makanan dan minuman ialah RM100, maka anda perlu bayar RM100 + RM10 + RM RM6 = RM116 yang amat membebankan rakyat !

Barua-barua mangkuk ayun ternakan pandap masih menyokong dan menjilat pakatan syiah-liberal-kafir harbi menindas rakyat kerana barua-barua mangkuk ayun buta, pekak dan dungi dan tidak berperikemanusiaan ! Mereka dan pemimpin pakatan mereka lebih mementingkan perut mereka sendiri dari kebajikan rakyat.

Barua-barua mangkuk ayun dan pemimpin-pemimpin liberal dan kafir harbi mereka tidak peduli rakyat ditindas kaw-kaw oleh pakatun. Yang penting bagi mereka ialah bekalan dedak cap roket untuk mereka setiap bulan ! Dasar barua lintah darat menyokong kezaliman pemerintah ke atas rakyat!

Cik Minah said...

Jangan berlebihan dalam mencintai dan membenci
Posted by Tafsir Al-Qur'an on -
Posted in: Al-Hadist.
Syarah MUKHTAARUL AHAADIITS
* * *

45. Jangan berlebihan dalam mencintai dan membenci
احبب حبيبك هوناما، عسى ان يكون بغيضك يوماما وابغض بغيضك هونا ما، عسى ان يكون حبيبك يوماما
“ahbib habiibaka haunammaa, asa’an yakuuna baghidhaka yaumammaa wa abghidh baghidhaka haunammaa, asa’an yakuuna habiibaka yaumamma”

Terjemah : “Cintailah kekasihmu (secara) sedang-sedang saja, siapa tahu disuatu hari nanti dia akan menjadi musuhmu; dan bencilah orang yang engkau benci (secara) biasa-biasa saja, siapa tahu pada suatu hari nanti dia akan menjadi kecintaanmu” (Riwayat Turmidzi)

Penjelasan singkat : Jangan berlebihan mencintai orang yang dikasihi, sewajarnya sajalah, karena kemungkinan disuatu hari orang yang dicintai itu akan menjadi musuhmu. Demikian pula sebaliknya, jangan berlebihan dalam membenci orang yang tidak disukai, sedang-sedang saja karena kemungkinan ia kelak menjadi kekasihmu. makna hadits ini senada dengan firman-Nya yang artinya : ” (maka bersabarlah kalian) karena mungkin kalian tidak menyukai sesuatu, padahal Allah menjadikan padanya kebaikan yang banyak (QS: An nisa ; ayat 19).

Terkait
Mukhtaarul Ahaadiits (1118)
dalam "Al-Hadist"
5. Al-Ma'idah (Hidangan)
dalam "Pendidikan"
Hadist pilihan (mukhtaarul ahaadits)

Anonymous said...

Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (Jahaeik) Kelantan menyerbu 'sarang' pengikut Syiah di sebuah premis di Jalan Sri Cemerlang, Kota Bharu, malam tadi.

Menurut sumber, serbuan dengan pemantauan pihak polis itu dibuat sebelum tengah malam menjelang detik sambutan Hari Kebangsaan Ke-61.

"Ya ada tangkapan, kira-kira 10 orang terdiri daripada lelaki dan wanita ditahan dalam serbuan tersebut," kata sumber yang enggan dikenali itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Ismail Mat Sidik mengesahkan pihaknya sekadar membantu dalam operasi tersebut.


- kegagalan pemerintah negeri yg bila berdakwah maki2.

Hhahahaha

Anonymous said...

Sila belajar lagi..

Anonymous said...

bgus berita ni. pentadbiran pas kelantan tapi syiah masih ada disitu. jika disiasat latar mereka kita yakin mereka mungkin pnyokong pas kerana syiah mudah meresapi golongan yg nk berjuang agama tp cetek ilmu.

syiah lbh bahaya dpd atlet gymnastik.

Anonymous said...

Ibnu sambut merdeka?..dah merdeka 61 tahun yg lepas daaa...sekarang sambut ulangtahun merdeka...bidoooh ibnu hasyim...

Pas sokong umno panggil cina kominis jajah ekonomi malaysia...cina di jemput masuk melabor bina tembok tak kasi orng malaysia masuk...pas bodooh diam bisu....bila ibnu ni nak jadi cedik sikit..

Enti PAS BODO said...

Bodooh pasal cukai...nak menipu ato kena tipu?....cukai barang 5 dan 10% saja..6% cukai perkhidmatan...kenape campor cukai barang dan cukai perkhidmatan?...

5000 jenis barang tak kena cukai tapi gst hanye 500 jenis barang saje yg 0 cukai...

Pas sokong umno kutip gst sebab tu macai dan walaun tak.paham sst...

Anonymous said...

Cik minah ni cakapjer lebih...sokong tun madey berlebihan...

Anonymous said...

merdekakn diri anda fahaman syiah, khawarij, putar belit, takfiri, uturn dan menunggang agama demi politik sempit dan taksuban kpd pemimpin yg bernafsu utk berkuasa yg dilihat sgt suci murni tanpa debu.

merdekakan diri anda dpd mulut2 celupar yg mngalun zikir babi harbi munafik dll. jika belum bermakna mulut dn tulisan anda masih dijajah oleh negsra kuasa besar babi kingdom.

merdekakn diri anda dpd pemikiran kosong tetapi sombong dan bercita2 besar utk menumbangkn pemerintahan negara islam PH yg agung ini. isi kemerdekaan dgn mngisi pemikiran anda dgn ilmu pertadbiran islam yg lbh inklusif dn jauh dr kejumudan (punca sbb asyik ingat junub aje).

merdekakan diri anda dpd mnjadi kerbau tinggangan pemimpin anda yg mngikut hidung anda dgn gelang2 wala, patuh pewaris nabi dsb yg telah membodohkn anda sehingga mnyamakan pemimpin dgn agama.

mari merdekakan diri dan fikiran anda dpd wala yg mnyesatkn.

Anonymous said...

Melayu Syiah tak pangkah pas ker?

Kejora Bapuk Bodo said...

FMT News

Sudah tiba masanya MCA keluar BN, kata bekas menteri

By Nor Athirah Mohd Hanapiah - August 31, 2018

Ng Yen Yen berkata MCA memerlukan pemimpin ‘berdarah baru’ untuk memimpin parti itu ke arah yang lebih baik. (Bernama pic)
PUTRAJAYA: Seorang bekas timbalan menteri kerajaan Barisan Nasional (BN) beranggapan sudah tiba masanya MCA mengambil langkah berani dan keluar daripada gabungan itu.

Bekas timbalan menteri Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan Tan Sri Dr Ng Yen Yen berkata sudah tiba masa untuk MCA “pulihkan kembali” parti itu tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak termasuk BN.

“Ini pandangan peribadi saya.

Enti PAS BODO said...

Mca rasa malu dgn umno dan BN..Pas plak berbaik2 dgn mca dan umno...pas ni dah gila gaknye...

Ibnu Hasyim said...

T.Kasih Cik Minah.August 31, 2018 at 4:53 PM'

Saya setuju pandangan mu!

Anonymous said...

Ceyyy...nak try

Anonymous said...

PAS jugak yg belum merdeka . Jadi abdi HA

Anonymous said...

Cik Minah,

Kita pejuang Islam mengamalkan AMAR MA'RUF NAHI MUNKAR yang menjadi prinsip asas Islam iaitu:

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.
(A-li'Imraan 3:104)

Oleh sebab itu kita mesti bersikap tegas menyeru manusia kepada kebaikan dan menentang kemungkaran dan kesesatan. Maka kita bersikap tegas menentang pakatan syiah, liberal dan kafir harbi kerana mereka telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam walaupun Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) telah menyatakan dengan jelas bahawa Islam (bukan syiah, kristian, liberalisme, pluralisme, buddha, sekularisme, hindu dll) adalah agama bagi persekutuan.

Oleh sebab parti Islam PAS pimpinan ulama Islam adalah satu-satunya parti di negara kita yang menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan PAS untuk berjuang menegakkan Islam dan membela hak umat Islam dan rakyat, maka wajiblah kita umat Islam menyokong dan mengundi perjuangan PAS.

Kita tidak terkejut melihat barua-barua pakatan mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap PAS supaya rakyat membenci PAS tanpa sebarang alasan yang rasional kerana Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabat baginda juga telah difitnah, disiksa dan diperangi oleh musuh Islam.

Anonymous said...

Barua dedak roket 5:19 PM sedang mabuk todi daun ketum kerana dia mendakwa kononnya KERAJaan liberal-kafir harbi adalah kerajaan Islam walaupun kita semua mengetahui pemimpin-pemimpin kafir harbi dan khadam-khadam liberal mereka telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan pemimpin kafir harbi dan khadam dan pengikut mereka pernah menentang dan menghina pembinaan masjid Hudud, pakaian menutup aurat, mufti, fatwa, membela murtad, memperjuangkan atheis, sekularisme, liberalisme, pluralisme, LGBT dll.

Adakah ini yang kamu labelkan sebagai kerajaan Islam? You must be an insane, laughable and ridiculous joker!

Anonymous said...

Jawapan untuk mengkuk ayun 5:19 PM ternakan pandap:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

Sumber: https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Anonymous said...

selagi tun betul..wajib sokong lbh sikit tkpe.

Anonymous said...

syiah mesti sokong pas. sbb hj hadi geng syiah. syiah iran marah tun m sebb haramkn syiah.

syiah msia lg lah benci tun m. syiah iran minta syiah msia bersabar dn bergerak lbh sembunyi dn halus.

antaranya mnggunakn kes2 terpencil urk burukkn kerajaan kynub tk islamik seperti atlet seksi. adapun kes besar yg membawa padah kpd umat sunni malaysia cuba didiamkn.

tu sbb mereka cuba ambik kesempatan atas najib yg tidak bermzhab...sunni bkn syiah pun bukan...najib mazhab TAK TAU. senang syiah msia nk perkuda.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails