Friday, August 31, 2018

Sambut Merdeka 31 Ogos. Tapi 2 Acara Batal, Agong Sindir PH?


ISTANA negara membatalkan dua acara rasmi bersempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V yang dijadual pada 9 Sept depan iaitu istiadat hari keputeraan rasmi dan jamuan teh diraja. 

Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Datuk Wan Ahmad Dahlan Ab Aziz, mengumumkan perkara itu dalam satu kenyataan malam ini. 

Menurutnya, Sultan Muhammad V juga menitahkan agar peruntukan perbelanjaan untuk kedua-dua acara berkenaan dikembalikan semula kepada kerajaan untuk disalurkan kepada Tabung Harapan Malaysia. 

"Manakala acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun keputeraan rasmi baginda yang lain tetap diteruskan seperti mana yang telah dirancang. 

"Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong XV Sultan Muhammad V menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan melalui Jabatan Perdana Menteri yang telah merancang acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi baginda bagi tahun 2018," katanya.

MR : Itu sebab kot tiba-tiba Mahathir tutup Tabung Harapan kononnya ada syarikat manipulasi.... 

MINDARAKYAT

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Manusia dilahirkan merdeka. Bersih bagai kain putih, yang belum dicorakkan. Kerana Islam 'agama fitrah'. Cuma suasana dan keadaan sekeliling yang mencorak, menjadikan fitrah manusia itu tidak bersih lagi.

Kerana itu Allah SWT mengirimkan agen-agen pelaksananya iaitu Nabi-nabi dan Rasul membawa obor atau 'Nur' penerangan untuk membebaskan manusia dari pemikiran yang berserabut kacau kepada pemikiran yang bersih, tenang dan Esa.

Bermula dari Nabi Adam AS, hingga ke Muhammad SAW. nabi akhir zaman. Muhammad menyambung 'agama yang hanif' itu, mempersembahkan hanya 'Islam, Agama Di Sisi Allah' sebagai panduan hidup berupa 'way of life'. Bukan faham sukalarisme yang memisahkan antara Hari Akhirat dengan kehidupan di dunia.

Contoh parti sekular itu yang ada didepan kita ini adalah PH yang bukan berdasarkan Islam. Bukan seperti PAS yang meletakkan Al-Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qias mendasari perlembagaan partinya.

Apa yang penting dalam menyambut merdeka, ialah pembebasan manusia dari pemikiran dan cara hidup yang sesat, berserabut, kacau, kepada cara hidup 'fikrah', tenang, up to date lagi benar!

Allahu Akbar, merdeka!

46 comments:

Anonymous said...

Wah KERAjaan syiah-liberal-kafir harbi telah menjadi KERAjaan tin biskut yang memohon derma dari rakyat yang sedang hidup tertindas sedangkan pemimpin-pemimpin KERAjaan syiah-liberal-kafir harbi hidup mewah kaya raya termasuklah abang besar banglo terlajak diskaun, Maha Qarun & Sons & daughters dll!

KENCING JANGAN TAK KENCING ! Dari masa ke masa KERAjaan pakatun mempersembahkan wayang opera baru untuk kencing rakyat supaya rakyat melupakan semua janji pakatun dan membenci parti lawan pakatun.

Anonymous said...

Bagus,bagus,bagus selamat duit rakyat.Kalau YDPA nak meriah untuk sambutan hari keputeraan lebih baik pakai duit sendiri , jadi takadalah yang mengata membazir duit rakyat.Ataupun minta sponsor dari negeri sendiri iaitu Kelantan negeri pasir berdengong.

Anonymous said...

PAS pis pus dan UMNO itu UMNGOK kedua parti ini adalah umpama parasit yang telah berlomba2 dalam acara songlap duit negara dan rakyat.

Anonymous said...

ydp agong pun tau nk berjimat... yg patut malu ialah najib bkn ph.

Anonymous said...

Wah barua-barua ternakan pakatan syiah-liberal-kafir harbi sedang meroyan histeria menfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana barua-barua mangkuk ayun ini dan pemimpin-pemimpin pakatun mereka amat bencikan perjuangan Islam dan umat Islam.

Semua komen bodoh berganda tulisan barua-barua mangkuk ayun pakatun tidak disokong oleh sebarang bukti maka terbuktilah barua-barua mangkuk ayun adalah penjaja fitnah @ tentera dajal laknatullah !

Anonymous said...

Tembak lagi Pak Asim, dah meroyan, nak jawab takde point!
Lu panggil kawan lu tolong..

Ha ha ha

Anonymous said...

Pak asim, dah makan ubat dah ke?

Anonymous said...

YDP Agung pun sama2 berkorban utk tabung harapan. walaun hnya tau meminta2 meratah dedak sebb mereka rasa mereka warga Mozambique.

pastu jerit manifesto manifesto. buruk betul akhlak walaun. masih nk perasan pejuang islam. depan cermin sorang2 kt rumah blh lah.

Anonymous said...

pendedahan peruntukan YDP Agung dibuat kadir jasin tanpa restu kerajaan ph.

tp tkpela bglah walaun gembira sikit sebb kes itu..sebb trauma kalah pru walaun masih berat dn tkdpt dipulihkn. dh tgk byk foto lucahpun masih ada trauma kalah pru tu.

kesiaaaann

Anonymous said...

Woi barua-barua mangkuk ayun ternakan pakatan syiah-liberal-kafir harbi, mana semua janji dalam manipesto pakatan? Sudah ke lautkah? Atau ke tong sampah? Penipu rakyat ! Ptuii !

Anonymous said...

Sape yg mintak derma dari ko?...bodooh sangat..

Anonymous said...

Gaji dan elaun Agong dah lumayan...petani dan nelayan dapat berape ringgit sangat sebulan..

Anonymous said...

Lobai pas pon patut malu jugak bersekongkol dgn prompak yg pegang rekod dunia...

Anonymous said...

Wah wah barua ternakam lobai pas bodooh tetap bodoh...

Anonymous said...

Setuju dengan komen barua dedak roket 12:09 PM , semua gaji mantri pakatun sudah lumayan maka semua gaji mereka perlu dipotong 50% supaya mereka boleh memahami penderitaan rakyat. Sekarang mereka masih belum sedar tentang kesusahan dan penderitaan rakyat ! Dasar pakatun kencing rakyat !

Anonymous said...

Anon 21.25 am...
Kamu nk sindir dan menghina DYMM Seri paduka Baginda Yang DiPertuan Agong. Kamu jangan komen sebarangan terhadap DYMM SPB YDPA. Org lain boleh kmu tulis komen sebarangan.
Saya sebagai rakyat yg bernaung di YDPA dgn ini mendesak pihak berkuasa memantau komen2 blog spt ini termasuk menyiasat anon
11.25 am ini dgn segera dan joka didapati bersabit hendaklah didakwa.... rakyat yg perihatin kpd perlembagaan.

Enti Barua BODO said...

Woot barua bodooh ko tertinggal bas ke?...ko beli minyak 2.59 ker?...gula dah turun ko r
Tak sedar ker?...ko masih bayar gst ker?...makin hari makin bodooh...ko pangkah ph ker?....bongok..

Anonymous said...

Sorry bukan anon 21.25 am tetapi anon 11.25 am.

Anonymous said...

Wah barua-barua mangkuk ayun ternakan pandap sedang meroyan gila babi menfitnah dan memaki hamun parti Islam kerana parti Islam tidak mahu menjadi barua abang besar biaDAP ! Hanya makhluk kaki empat sahaja yang sanggup menjadi barua abang besar biaDAP menfitnah dan menghina perjuangan Islam.

Anonymous said...

Anjing kurap bangsat ternakan biaDAP 11:25 AM telah menghina Agong ! Woi anjing kurap sila berambus keluar dari Msia !

Enti Orang BODO said...

Gaji mb dan exco umno dan pas dah di potong ker?...gaji dan elaun menteri mb dan exco ph semua dah dipotong..

Selepas pru hidup aku selesa.. Harga minyak kekal....gst 0... Harga barang tak melambong2 seperti pru yg lepas2 bila bn menang..

Aku dah boleh round satu malaysia...hihihi...tinggal macai dan walaun masih menderrita kekalahan...cian ko bodoooh..

Anonymous said...

Ko anjing kurap bodooh...ko fitnah plak hina agong...pandai2 buat tafsiran bodooh..

Anonymous said...

dgn makhluk kaki empat pun walaun kalah pru dn trauma sampai gila dh... apa punya pejuang islam lemah syahwat.

elok fokus bidang penternakan lah.

Anonymous said...

Ko dan lobai pas bodooh dah sukarela jadi barua mca ...

Anonymous said...

Woi Enti Barua BODO dungu ternakan pandap , mana minyak RM1.50? Mengapa rakyat masih dipaksa membayar tol dll? Mengapa beban rakyat bertambah berat bukan diringankan? Bolehkan penurunan harga gula 10sen menjadikan rakyat kaya raya ? Ini membuktikan barua pandap bodoh berganda !

Nampaknya barua-barua ternakan pandap bodoh, pekak dan buta kerana mereka suka makan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan abang besar roket!

Anonymous said...

Barua Enti Orang BODO ternakan pandap 12:20 PM hidup 'selesa' kerana dia diupah dedak cap roket setiap kali dia menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS. Malangnya barua mangkuk ayun ini lupa tentang siksaan neraka kerana masih khayal dengan dedak cap roket!!!

Woi barua bodoh , kita orang makan nasi bukan dedak !

Anonymous said...

Contoh parti sekular itu yang ada didepan kita ini adalah PH yang bukan berdasarkan Islam. Bukan seperti PAS yang meletakkan Al-Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan Qias mendasari perlembagaan partinya.


- kena tipu lagi umat islam. Pelembagaan parti pas brdasarkan alqurn hadis qias ijmak ulamak tapi menyembah undi ciptaan zionis dptkan kuasa?

Sama je la pas dgn mca dap dll

Moktar senik yg hanya dpt pendidikan bertaraf sijil bahasa kat pakistan boleh la hadi awg kencing

Anonymous said...

Sesat itu neraka!

Kahkahkahkah mp bodo

Anonymous said...

2 Ketua Polis Daerah dan 1 Inspektor di Melaka digari dan ditahan reman. RM76 ribu dirampas di rumah, lebih rm650 ribu dlm account book.

Datuk Hasanah Abd Hamid, Ketua Jabatan Perisikan Malaysia digari dan ditahan reman utk siasatan penyelewengan dana PRU14 berjumlah USD12 juta!

Inilah rupa Penjawat Awam UMNOBN sokongan PAS ( PARTI AHLUL SIJJIIIN ) sekarang ini! Anak didik Najib MO1 lanon bugis pukimak perompak duit rakyat!!! Najib kencing berdiri, kakitangan awam kencing berlari siram atas serban lebai2 parti ahlul Sijjiiin (PAS) basah kuyup, hanching pering, meloya lagi memualkan........muntah......huweeeeeekkkkkkk ek ek ek...,....

Ayuh!!!MERDEKA,MERDEKA,MERDEKA!......

MERDEKAKAN DIRI KITA SEMUA DARI PENJAJAHAN PAS UMNO BN

TUMPASKAN KALAHKAN TUMBANGKAN KUBURRRKAN TALKINKAN PAS sekongkolan MCA UMNO BN di Seri Setia dan Balakong minggu depan!!!

Anonymous said...

Jangan lupa makan ubat.......

I said...

PAS tak bersalah apa2 sebab semasa Arwah TGNA disanjung tinggi. Tetapi dibawah pimpinan baru....dah menjadi kelam kelibut dan mata duitan. Salah driver PAS ni....

I said...

Agaknya yang Islam kat dunia ni cuma ahli pas aje...orang lain kapir harbi belaka...Kesan tarbiah sapa agaknya... Saya kenal sangat beberapa kawan2 ahli PAS yang tak sebagus mana pun akhlaknya...

I said...

Itulah pasal ahli2 PAS selalu bertelagah dengan orang lain. Dorang tak faham apa yang aorang lain kata atau tulis. Baca tapi tak faham...jenis bebal
..

I said...

Saya tak kisah pasal tol..saya tak guna jalan ada tol. Kalau harga turun 10 sen bukan bermakna nk kaya raya. Bebal punta statement..cakaplah alhamdullillah. Harga minyak petrol dan tak kena gst pun perlu bersyukur. Bukan minta yg bukan2 seperti orang tamak.. ahli pas cawangan mana agaknya dia ni....

Mohammad Azren said...

Alhamdulillah. Walau kos sara hidup tidak berubah atau semakin teruk, saya bersyukur UMNO TERSUNGKUR. LOBAI pun tak lama lagi ikut gak. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

nasi yg digaul dedak..walaun makan tepi kandang khinzir..kena biasa2kn sebb nk peluk mca nnti.

Anonymous said...

Sama seperti barua-barua ternakan pandap, barua 'I' tidak pernah bersimpati dengan penderitaan rakyat. Bahkan barua-barua mangkuk ayun ini menyokong penuh KERAjaan pakatun kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Kerana upah dedak cap roket, barua-barua ternakan pandap ini sudah hilang nilai kemanusiaan dan prinsip moral kerana mereka menyokong kebatilan semata-mata kerana dedak.

Bahkan barua-barua mangkuk ayun ini sanggup mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnat untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS. Lihatlah komen-komen yang ditulis oleh mangkuk ayun pandap mengandungi pelbagai fitnah dan pembohongan terhadap PAS. Malangnya semua komen mangkuk ayun tersebut tidak disokong oleh sebaran bukti. Contoh:

(1) PAS tak bersalah apa2 sebab semasa Arwah TGNA disanjung tinggi. Tetapi dibawah pimpinan baru....dah menjadi kelam kelibut dan mata duitan.

Jawapan kita: Mana bukti? Tiada bukti. Barua mangkuk ayun penjaja fitnah !

(2) Agaknya yang Islam kat dunia ni cuma ahli pas aje...orang lain kapir harbi belaka

Jawapan kita: Mana bukti? Tiada bukti. Barua mangkuk ayun penjaja fitnah !

Pemimpin PAS tidak pernah membuat dakwaan tersebut. Semua dakwaan tersebut dicipta oleh mangkuk ayun pandap sendiri !

(3) ahli2 PAS selalu bertelagah dengan orang lain

Jawapan kita: Mana bukti? Tiada bukti. Barua mangkuk ayun penjaja fitnah !

Sebaliknya mangkuk ayun ternakan pandap yang sentiasa menyerang, memburuk-burukkan dan menghina PAS dengan pelbagai fitnah dan dakwaan karut merut !

(4) Saya tak kisah pasal tol..saya tak guna jalan ada tol.... bla ... bla ... bla

Jawapan kita: Ini jelas membuktikan barua-barua mangkuk ayun pandap sentiasa menyokong pakatan syiah-liberal-kafir harbi kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, alasan bodoh, fitnah dan u-turn. Nampaknya mangkuk ayun berjuang menegakkan kebatilan kerana upah dedak cap roket !

Anonymous said...

betul.. bn dn parti lobai lingkup adalah nikmat terbesar dari segala nikmat yg ada kat malaysia...

nyanyi sikit..

alhamdulillah syukur nikmat
walaun dn bn sudaah merempat

yahoo yahoo yahoo

Anonymous said...

malas bc walaun buang masa.

kita pakat2 jgn baca tulisan merafuu begini. ngantukla nk tidor dgn tenang malaysia sudah merdeka dpd penyamun dan puak lobai dungu. aaamiin

abu bakar said...

Apa nak disindirkan, baru 30 Hari perintah Tak patut bagi bintang apa apa, kalau 20 tahun perintah Dan berbakti nama baik patut dikemukakan pada Agong,pas patut kemukakan calonnya
Untuk diberikan bintang

Anonymous said...




Hari ini kita sambut kemerdekaan dengan gembira. Esok kita boleh menangis puas-puas kerana bukan sahaja SST 10% kita kena. Kita kena pula cukai perkhidmatan 6% akan menjadikan 16%.

Barua-barua mangkuk ayun ternakan pandap masih menyokong dan menjilat pakatan syiah-liberal-kafir harbi menindas rakyat kerana barua-barua mangkuk ayun buta, pekak dan dungi dan tidak berperikemanusiaan !

Mereka tidak peduli rakyat ditindas kaw-kaw oleh pakatun. Yang penting bagi mereka ialah bekalan dedak cap roket untuk mereka setiap bulan ! Dasar barua lintah darat !

Anonymous said...


2 Ketua Polis Daerah dan 1 Inspektor di Melaka digari dan ditahan reman. RM76 ribu dirampas di rumah, lebih rm650 ribu dlm account book.

Datuk Hasanah Abd Hamid, Ketua Jabatan Perisikan Malaysia digari dan ditahan reman utk siasatan penyelewengan dana PRU14 berjumlah USD12 juta!

Kes orang yang dapat sikit tak puas hati bagi pecah lobang.

Patut ikut macam lobai Pas. Puas hati.

Dapat RM90 juta tutup rapat-rapat. Pandai makan pandai simpan. Biar pecah diperut, jangan pecah di bontot.

Anonymous said...

Pas parti babi

Anonymous said...

Pecat agong?

Anonymous said...

Kesimpulannya..pas parti babi..ulama pas hadi awang=babi

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...
Kesimpulannya..pas parti babi..ulama pas hadi awang=babi

August 31, 2018 at 4:28 PM

Apa masalah engkau munafik orang cakap poltik hang pun nak komen .baca alfatihah belum tentu betul/salah . mulut maki ulamak..mu pi belajaq agama kalau islam lebih baik,,setakat hang ni tapak kaki ulamak pun belum tentu sepadang dgn fail buruk mu ni bak hang..astarfirlah alazim
harap hang ni non muslim..semoga rahmat Allah bersama kita semua muslim tak kira walau apa haluannya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails