Thursday, August 30, 2018

“Menyesal jadi pengkid dulu, buang masa…” - Pengakuan Jujur ‘tomboi jelita’

 Foto perubahan Atyn mencuri tumpuan netizen sejak ia mula tular pada Selasa. FOTO: Twitter @atynjunaid
PETALING JAYA: Foto transformasi seorang wanita yang dimuat naik ke laman Twitter ternyata menarik perhatian ramai. Manakan tidak, dia yang dahulunya berperwatakan seperti lelaki kini tampil dengan gaya baharu yang lebih feminin.


"Ok. Menyesal gak dulu pilih untuk jadi pengkid. Kahkahkah buang masa h**at," tulisnya pada kapsyen foto tersebut yang mula tular sejak Selasa.

Bercerita lanjut kepada mStar Online, Atyn Junaidi, 26, mengakui mula berperwatakan seperti itu sejak di bangku sekolah lagi.

"Saya memang pernah jadi pengkid dulu, tapi tak lama. Mula dari tomboy masa sekolah dan lepas sekolah saya ambil keputusan jadi pengkid.
"Mula umur 15 tomboy, habis sekolah umur 18 tu dah jadi pengkid sampai sambung pengajian.
"Tapi saya berubah sebab kawan-kawan baik tegur dan saya fikir sampai bila nak jadi macam ni, bila orang sekeliling pandang," ujarnya ketika dihubungi, Rabu.

Mengulas mengenai penerimaan keluarganya, Atyn berkata, mereka begitu gembira dengan perubahan dirinya. Malah, dia juga sudah mendirikan rumah tangga bersama jejaka pilihannya. Biarpun kini sudah berpakaian seperti wanita biasa, Atyn berkata sukar untuk dia mengubah personaliti semulajadinya yang agak kasar. 

"Dulu keluarga pun bising tapi mereka memang tahu saya ramai kawan lelaki, saya tak ada kawan perempuan. Jadi lama-lama mereka pun faham.
"Bila berubah jadi perempuan balik, mereka gembira. Perangai kasar saya masih macam dulu cuma pemakaian saya perlahan-lahan ubah," ujarnya lagi.

Tweet tersebut menerima lebih 12,000 ulang kicau (retweet) dan menerima lebih 8,000 tanda suka. Menurut Atyn lagi, dia sama sekali tidak menyangka perkongsian itu bakal mendapat perhatian ramai sehingga ia tular di laman Twitter. Idea untuk membuat perkongsian mengenai transformasi itu juga timbul sewaktu dia membelek gambar lamanya yang jauh berbeza dengan dirinya sekarang.

"Bila scroll gambar-gambar lama, end up saya dah kahwin, macam tak percaya pula saya boleh berubah dengan drastik," ujar Atyn.

Dalam pada itu, rata-rata pengguna Twitter turut memuji transformasi tersebut dan ramai yang mengagumi kejelitaan Atyn menerusi fotonya dalam busana perkahwinan berona putih yang dimuat naik menerusi Tweet tersebut.
"Pengkid ni kalau dah berubah jadi ayu balik aduh dua kali cantik dari perempuan yang acah-acah cantik ni," tulis @lxxxco.
"You're so beautiful babe, by the way baju kahwin you cantik, congrats," tulis @Hajar_Arfah.
"Jadi pengkid handsome, jadi perempuan cantik pulak tu. Haishhh untung siapa dapat," tulis seorang lagi netizen. (mStar)

 MARANG: Usaha mendapat mandat rakyat pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di Dewan Undangan Negeri (Dun) Seri Setia, 8 September ini banyak memberi kesan positif terhadap PAS berdasarkan perkembangan politik semasa.

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata... LAPORAN PENUH DALAM AKHBAR HARAKAH EDISI JUMAAT

11 comments:

Mohammad Azren said...

Lepas ini ,kalau boleh Ibnu up load kan pula cerita pengakuan Lobai Malang Sesat ... kembali kepangkal jalan Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

MARANG: Usaha mendapat sotong candat pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di Dewan Undangan Negeri (Dun) Seri Setia oleh pas-mca, 8 September ini banyak memberi kesan positif terhadap kerajaan islam PH berdasarkan perkembangan politik semasa.

Anonymous said...

Kerajaan Islam PH? Naik muntah aku dengar. Ha ha ha

Babi tunggang lebaikulup ada..

[[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha

Anonymous said...

Dah tak pakai nama Ted Manoff, pakai nama Mohammad Azren..
tapi sebenarnya kafir. Menyamar nama Islam..

Ha ha ha kita dah tahu lama..

Anonymous said...

dulu walaun jg fatwa kt haram jatuhkn kerajaan islam najib walaun najib masih sekular dn dh merompak masa tu. najib dh mcm khalifah bg walaun sekrng najib mcm sampahla.. itulah dia fatwa syiah takiyyah walaun. bertukar ikut nafsu hj hadi.

Anonymous said...

ibnu dh mula terbuka selera dgn lgbt. tahniahlah

takut lpas ni ph pula dikecam kerana berkeras dn tk prihatin dgn lgbt. zaman hadi semua blh tukar dn lg dn lg.

Anonymous said...

klu mohd azreen tk kafir.. tau ke apa akn jd pd kamu.. pi tnya hj hadi

Anonymous said...

Ibnu tak cakap pasal tutup aurat rambut...

Anonymous said...

lupa manyak syok tgk ibnu lupa daratan.

Enti PAS BODO said...

Seblm prk lobai2 pas semua kata ade perkembangan positif....lepas prk lobai reka alasan kenape kalah...

Sayful Jaelani said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails