Monday, August 27, 2018

Lagi KERAjaan PH Dibidas Lambat Reformasi Negara.. -Prof Dr Mohd Agus.

Hasil carian imej untuk Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusoff

Bilakah 'pesalah' mahu dibawa ke pengadilan? Prof. Agus Yusoff bidas kerajaan PH


SHAH ALAM - Penganalisis politik menyifatkan kerajaan terlalu lambat bertindak dalam hal mereformasi institusi negara, selepas 100 hari pentadbiran mereka.


Menurut pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusoff, rakyat faham jika tol dan bayaran Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) belum dapat dihapuskan, harga minyak tidak dapat diturunkan, dan gaji belum boleh dinaikkan.


Katanya, ini kerana kesemua ini memerlukan wang, sedangkan negara kita dilanda beban hutang.


“Apa yang rakyat tidak faham ialah bila kerajaan lambat menyelesaikan janji dan harapan rakyat yang tidak melibatkan kos.

“Pertanyaan rakyat mudah. Bilakah penyangak, perasuah, pencuri dan penyeleweng kuasa hendak dibawa ke muka pengadilan. Mengapa begitu lambat?

“Bilakah reformasi institusi Parlimen, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), dan kehakiman hendak dilaksanakan? Janji dan laungan untuk merubahnya dah terlalu kerap didengar. Isunya, apakah yang akan diubah dan bilakah akan bermula? Mengapa begitu lambat?,” soalnya dalam satu kenyataan hari ini.


Mengulas lanjut, Agus menyatakan bilakah semakan semula terhadap undang-undang yang dikatakan drakonian dahulu seperti Akta Majlis Keselamatan Negara, Sosma dan lainnya hendak dipinda atau dimansuhkan.


“Di peringkat manakah proses semakan atau pemansuhan itu?
“Rakyat sebenarnya sudah jenuh menunggu untuk melihat reformasi institusi berlaku dalam negara. Harap sekali semuanya dapat dipercepatkan. Bertindaklah segera supaya negara kita boleh cepat melangkah ke depan,” katanya. (
http://gigitankerengga.blogspot.com/)

Lihat sebelum ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

10 comments:

Anonymous said...

kerana dr agus percaya pd ph maka ditanya dgn tk sabar2 nkkn najib dibicara. ini bagus tnda ph ada kredibiliti.

kerana tk caya dgn lobailah maka dr agus tk terfikir langsung nk tnya ruu355 walaupun ia dikatakn hukum islam yg blh jd kafir klu tksetuju.

sbb dr agus tau pas tkde kredibiliti nk bawa 355 dn dia sedar 355 hnyalah mainan politik puak penunggang agama.

so abaikn pas la. kosong mcm telur penyu. direbus sampai esok pun tk keras2.

Mohammad Azren said...

Alamak hai Prof Agus ni, macam tak sabar-sabar plak, kami pun hendak juga melihat Penyamun dan Lobai 90 juta dihadapkan kemuka pengadilan.
Hehehekikikihahahakahkahkah
# AnaTahu,EntaAuta.

Mohammad Azren said...

Husam x19VTwinTurboAudioaPower bakal membuat golongan Lobai lari berbogel sambil keluar fatwa baru. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Prof. Agus jangan lah ikut perangai macam lelabi.....opssss......lelebai pas yg bernafsu serakah tu! Tak kan tak boleh sabar dan jgn jatuhkan taraf profesor kamu jadi profesor kangkong pula!

Urusan pendakwaan bukan spt urusan lelabi pas tukar2........possssss........tambah2 bini! atau tukar2 jubah serban tu........

Prof ni nak kena jugak nampak gaya nye nih....!

Tapi tak pe......gua faham, admin blog ni kaki fitnah nombor wahid, tak heran langsong dgn sebaran berita FITNAH kamu nih admin......!

Anonymous said...

PASPISPUS

P A S = P(penghuni) A(ahlul) S(Sijjin) = NERAKA SIJJIN

Mari ramai2 / semua sahabat2 ku, kita TINGGALKAN P A S agar kita tidak terjerumus ke NERAKA SIJJIN!

Sijjin ini terdapat didalam firman Allah di Surat Al Muthaffifin :

كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ ﴿٧﴾
وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾

Artinya : “Sekali-kali jangan curang, Karena Sesungguhnya Kitab orang yang durhaka tersimpan dalam sijjin. Tahukah kamu apakah sijjin itu? Sijjin.” (QS. Al Muthaffifin : 7 – 8)

Ibnu katsir menyebutkan bahwa Allah swt telah berfirman : إِنَّ كِتَابَ الْفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ artinya bahwa tempat kembali mereka adalah di sijjin. Sijjin merupakan bentuk fiil dari as sajnu yang berarti sempit, sebagaimana perkataan : fissiiq, syirriib, khimmiir, sikkiir dan yang lainnya. Karena hal ini termasuk perkara besar maka Allah swt berfirman : وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ artinya ia adalah perkara besar, penjara tempatnya dan adzab yang pedih.

Lalu ada yang mengatakan bahwa ia berada di bawah bumi ketujuh. Didalam hadits Al Barroo’ bin ‘Azib yang panjang disebutkan bahwa Allah azza wa jalla berfirman terhadap ruh orang kafir,”Tulislah kitabnya di sijjin.”

Dan sijjiin berada dibawah bumi ketujuh. Ada yang mengatakan bahwa sijjiin adalah padang hijau yang berada di bawah (bumi) ketujuh. Ada pula yang mengatakan bahwa sijjiin adalah sumur di neraka jahanam

=================================

Pemimpin2 akan berlepas tangan di MAHSYAR kelak, sepertimana SYAITAN pasti berlepas tangan!

KECUALI

NABI JUNJUNGAN KU MUHAMMAD BIN ABDULLAH SAW. SALAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGANKU BAGINDA RASULULLAH SAW.

Anonymous said...

Sedangkan yang benar—menurut Ibnu Katsir—bahwa sijjiin berasal dari kata “as sajnu yang berarti sempit. Sesungguhnya setiap makhluk semakin ia dibawah maka ia akan semakin sempit dan semakin ke atas maka dia akan semakin luas. Sesungguhnya langit-langit ini ada tujuh dan setiap darinya lebih luas dan lebih tinggi dari yang lainnya. Demikian pula dengan bumi-buminya setiap darinya lebih luas dari yang lainnya hingga berakhir di bumi yang paling rendah dan paling sempit yang berada di tengah-tengah bumi ketujuh. Dan tempat kembali orang-orang yang curang adalah jahanam tempat yang paling bawah, sebagaimana firman Allah swt :

Artinya : “Kemudian kami kembalikan dia ke tempat yang serendah-rendahnya (neraka). Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh; Maka bagi mereka pahala yang tiada
putus-putusnya.” (QS. At Tiin : 5 – 6)

Allah berfirman didalam ayat diatas :

كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ ﴿٧﴾
وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾

Artinya : “Sekali-kali jangan curang, Karena Sesungguhnya Kitab orang yang durhaka tersimpan dalam sijjin. Tahukah kamu apakah sijjin itu?” (QS. Al Muthaffifin : 7 – 8)

Yaitu bahwa ia menggabungkan antara sempit dan rendah, sebagaimana firman-Nya :

وَإِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَكَانًا ضَيِّقًا مُقَرَّنِينَ دَعَوْا هُنَالِكَ ثُبُورًا

Artinya : “Dan apabila mereka dilemparkan ke tempat yang sempit di neraka itu dengan dibelenggu, mereka di sana mengharapkan kebinasaan.” (QS. Al Furqon : 13) – (Tafsir Al Qur’an Al Azhim juz VII hal 349)

==================================

P A S = Parti Ahli Sijjiin!!!

Astghfirullah, hamba bertaubat atas kesilapan menganggotainya Ya Allah!

Anonymous said...

Menjunjung undang2 pemilihan cara yahudi...sembah undi...tapi tipu ahli bawahan pas kata nak ikut alquran dan hadis utk tegakkan hukum allah.

Itulah tabiat monyet pas. Tipu manusia tipu allah.

Anonymous said...


Tak salah di sisi undang-undang apabila PAS menerima wang dari UMNO.

Yang salahnya ialah pada perjuangan parti dan pada ahli PAS yang di tipu kerana pemimpin PAS terima wang dari musuh.

Wang diberi atas nama parti tetapi di guna oleh pemimpin PAS untuk keuntungan peribadi.

Apabila peguam Hadi mengesahkan rakaman Abduh ada lah tulin dah boleh buat siasatan. Dari mana datangnya RM 90 juta itu... adakah dari parti UMNO atau dari sumber dana rakyat ?

Anonymous said...

Anon...August 27, 2018 at 9:06 PM

Kita cuba nak faham apa yg dikatakan ..tapi masyaAllah..tak boleh faham
Terima wang tak salah tapi menipu..siapa yg tipu siapa??? - terima duit dr musuh..adoi..
very subjective..tuan2 boleh faham ke??
Nik abduh terima duit - rakaman disah tulin oleh Hj Hadi..tuan2 faham ke,,,kalau tulin siasat lah!!!- atau yg kena tuduh kena siasat dan buktikan..
berapa 90 juta dr umno dr rakyat - editor surat khabar tu kata sumber dr ambiga -
Sebab tu mahkamah doket london tak terima perkara ni..so smpai kesudah..adoi..buang masa jadi manusia kalau mcm ni..to be continuous
mari kita sama2 tingkatkan ilmu pengetahuan islam kita masing2 drpd sibuk berpolitik
ilmu fekah/tauhid/hadish terutama Al Quran ,,sudah tentu kita akan faham politik insyaAllah

Anonymous said...

Betul. Tingkatkan kefahaman alquran dan ilmu islam. Maka anda akan jumpa perjuangan islam sebenarnya. Bukan melalui sistem yahudi yg menjadi junjungan dan pujaan parti politik yg kununya isle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails