Wednesday, August 29, 2018

"Saya Pancut Luar Je Cikgu.' Dasar Didik Gagal Lahirkan 'Taqwa'..



Kisah ini paling seram. Seorang pelajar perempuan tingkatan 4, belajar di kelas paling depan. Rupanya cantik, berkulit putih, pandai dan aktif sukan. Pelajar lelaki yang jugak di tingkatan 4, belajar di kelas paling belakang, sangat lemah dalam pelajaran, rupa boleh tahan dan merupakan seorang olahragawan sekolah.

Heboh satu sekolah apabila pasangan ini ditangkap sedang berdua-duaan di rumah pelajar perempuan, di dalam bilik tidurnya dalam keadaan pelajar lelaki hanya memakai seluar dalam sahaja. Mereka ditangkap dalam lingkungan pukul 2.30 pagi. Itu pun hanya disedari setelah ibu kepada pelajar perempuan tersebut mahu ke tandas dan rasa pelik bila terdengar suara manja budak lelaki datang dari dalam bilik anak daranya.

Merah muka si emak bila buka-buka saja pintu, nampak anak perempuannya berkemban sahaja dan seorang budak lelaki berseluar dalam tanpa baju. Kes ini terpaksa melibatkan pihak sekolah sebab ramai pelajar lain buat laporan, mereka berdua sudah berada dalam kawasan sekolah seawal 6.30 pagi. Si emak yang faham situasi anaknya yang berada di kelas hadapan dengan banyaknya kelas tambahan, langsung tidak pernah berasa curiga apabila si anak keluar seawal 6.15 pagi dari rumah dengan alasan ada kelas tambahan pada sebelah pagi.

Bila si pelajar lelaki dipanggil berjumpa dengan guru disiplin, banyak alasan yang diberikan oleh pelajar ini. Antaranya, tidak tahan mahu kencing, jadi dia tumpang buang air kecil dalam rumah kekasihnya pada malam mereka ditangkap.

Bila didesak oleh guru disiplin, akhirnya pelajar lelaki ini mengaku dia telah ‘bersama’ dengan pelajar perempuan tersebut dan sudah empat kali mereka bersama. Astagfirullah! Rasa mahu menjerit saja bila pelajar lelaki ni tanpa segan silu mengaku tidak menggunakan kondom sewaktu bersama.

“Saya pancut luar je cikgu,” kata pelajar lelaki ini dengan muka lurus bendul dia.

Menggigil tangan guru disiplin ini menahan perasaan marah yang amat. Baru berusia 16 tahun sudah pandai pergi sejauh itu. Bila bercakap pula dengan pelajar perempuan, guru disiplin ini banyak kali bertegas tentang masa depan. Kalau mengandung, kalau terpaksa berhenti belajar, kalau budak lelaki itu tidak mahu bertanggungjawab dan banyak lagi ‘kalau’, supaya pelajar perempuan ini boleh berfikir tentang masa depan dia.

Jawapan pelajar perempuan ini sangat menyakitkan hati. “Saya dah kira waktu subur saya, cikgu. Saya takkan mengandung.” Rupanya, topik pembiakan tu memang dia kaji sungguh-sungguh. Bila waktu subur, bila waktu tak subur. Kitar haid sentiasa dipantau.


Akhirnya, pihak sekolah terpaksa pindahkan mereka ke sekolah yang berlainan. Demi menjaga aib kedua-dua belah pihak. Mujurlah pelajar perempuan itu tidak mengandung. Ibu bapa sekalian, inilah penangan telefon. Anak gadis kita tidak lagi selamat walaupun berada di depan mata kita, di dalam rumah kita. Bila-bila masa dan dekat mana pun dia, selagi ada telefon sendiri di tangannya, tersangat mudah untuk mana-mana lelaki mendekatinya.


Biar anak kita berkongsi telefon dengan kita. Senang untuk kita pantau dengan siapa dia ber-Whatsapp dengan siapa dia ber-WeChat. Apa Instagram Story dia, apa Facebook dia, apa yang dia muatnaik dalam Youtube dia. Baik menyibuk dengan semua hal yang anak buat daripada kita menyesal kemudian hari. Budak-budak makin advance. Jadilah ibu bapa yg peduli.
Sumber: Sri A’jilah Samsir

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dasar pelajaran dan penddikan di Malaysia sejak merdeka 1957 hingga sekarang tidak mampu melahirkan manusia bermaruah, berakhlak mulia, dan bertaqwa kepada Allah SWT, bagi yang Islam.

Semua agama mengarahkan ke arah kebaikan. Cuma masalahnya kehidupan agama ini dipaksakan duduk dalam kerangka pemikiran yang menolak hari akhirat. Itulah 'sekularisme' Itulah sebabnya berlaku peristiwa yang diceritakan di atas.

24 comments:

Anonymous said...

Sekolah didaerah mana Pak Ibnu? Kelantan ke Terengganu?

Inilah sindrom keruntuhan akhlak dan akibat sistem tarbiyah menyeluroh tidak berfungsi hingga nilai2 Islam diabaikan.

Seks bebas remaja, seks bebas orang dewasa yg berulang alik keGolok dari Rantau Panjang, orang ramai Islam teruja dgn bukan Islam berbikini separuh bogel diPantai dan Pusat Pelancongan Terengganu, menyamun harta negara, rasuah, memfitnah, politik menghalalkan cara, orang dewasa yg suka trol laman2 web lucah - semua gejala moral2 yg rosak.

Siapa dan apa yang patut disalahkan?

Anonymous said...

MASALAHNYA NAJIB MASIH LAGI BERSAMA UMNO.....


Dalam cubaan untuk mewajarkan hubungan Pas dengan UMNO dan Najib Razak, Hadi Awang berkata, parti itu juga pernah menerima Tun Mahathir Mohamad sebelum ini.



Beliau mengimbas tindakan Pas menerima Tun Mahathir dan memberinya ruang berceramah atas pentas parti itu selepas dipecat daripada UMNO pada tahun 1969 dahulu.



"Kita menerima dan tidak bersikap negatif dengan sesiapa," tambah Presiden Pas itu lagi.



Sebenarnya tindakan Pas bersabahat dan bekerjasama dengan pemimpin yang pernah dipecat atau keluar daripada UMNO bukanlah sesuatu yang menghairankan.



Ini kerana selama bertahun-tahun perjuangan Pas ialah untuk mengalahkan UMNO, malah di suatu ketika mahu menggantikan parti itu sebagai pemerintah dan wadah perjuangan bagi orang-orang Melayu.



Selain dengan Tun Mahathir, Pas juga pernah bekerjasama dengan Tengku Razaleigh Hamzah dan Anwar Ibrahim ketika kedua-dua pemimpin tersebut terpelanting kedudukannya daripada UMNO.



Soalnya, kenapa bekerjasama dengan UMNO setelah parti itu hilang kuasa?



Mengapa juga sedia menerima Najib ketika bekas Perdana Menteri itu masih lagi bersama dengan UMNO?



Apakah perjuangan Pas sekarang untuk menyelamatkan UMNO dan bukan lagi untuk menggantikan UMNO?



Dalam konteks yang lain, Pas juga seharusnya ada fokus lain yang lebih baik daripada berbaik-baik, bekerjasama dan dilihat seperti mahu menyelamatkan UMNO.



Berbanding UMNO yang hanya ada Pahang dan Perlis untuk ditadbir, Pas sebaliknya mempunyai Kelantan dan Terengganu yang lebih baik kedudukannya untuk dibangun dan diberi perhatian sesuai dengan perjuangannya.



Bukankah sebenarnya lebih menguntungkan jika Pas menjalin kerjasama lebih erat dengan Pakatan Harapan dan dalam masa yang sama dapat membangunkan Kelantan serta Terengganu dengan lebih berkesan lagi?



Untuk apa berbaik-baik dengan UMNO yang sudah hilang kuasa dan Najib yang bakal ke penjara serta merisikokan Kelantan dan Terengganu yang mungkin nantinya terbiar tanpa pembangunan yang sewajarnya?



Dalam jangka panjang pula, tidakkah juga Pas akan lebih baik masa depannya jika UMNO dibiarkan 'mati' begitu saja?



Apa muslihat Pas yang seperti bersungguh-sungguh mahu memberi nyawa dan menghidupkan kembali UMNO ketika ini?



Apakah ia kerana dendam Hadi Awang kepada Amanah? (ShahbudinHusin 26/08/2018)

Mohammad Azren said...

Kelentong aje Ibnu, jalan cerita tu sebijik macam dalam novel berjudul " Lobai Gersang Mati Terkangkang ". Bagus ceritanya..Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Ibnu lah yg patut dipersalahkan kerana sering meng upload cerita yg meransang syahwat.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

foto nombor 3 dari atas tu.. pinggan kertas tu tertulis KITARAN HADI.

apa maksud tu eek? kitaran menyandat selang seli dgn ke parlimen ke.

Anonymous said...

pancut luar?

hahahahhaa

dah macam satu parti tu yg beromen dgn parti lain tapi masih nak nafi.

dah 4 kali dah. kira mcm pancut luar jugalah.

sekarang dh nk buat lagi dah dgn parti lain yg belum bersunat.




Anonymous said...

Lobai selalunya pancut dalam

Anonymous said...

tn ibnu,

bab seks ni jgn asyik salahkan sistem pendidikan dan jgn bergantung hnya pada system pendidikan. nk kata pendidikan agama jamin tiada gejala seks, pun tk boleh juga. banyak kes dh melibatkan institusi pendidikan agama samada tahfiz dll. jadinya takkan sekolah tahfiz yg salah?

yg belajar di barat pun ramai yg balik lebih islamik dpd sebelum mereka pergi. ramai yg dapat kesedaran islam walaupun belajar di barat.

yg remaja mencuba praktikal.. yg tua dpt baca berita mereka pun jadilah.. lepas gian.. sambil marah2 manja kunun sistem sekular tidak islamik punca semua itu.. sambil eeerrrk alhamdulillah.

Anonymous said...

niat lobai nk pancut dalam2. taknak condom nya. tk best.

tapi apakan daya tak sompek. copek terghayor. puncanya; pendidikan sekular mendorong copek terghayor.

Anonymous said...

MAAF EN/TN IBNU, APA BEZA KEMALUAN WANITA YG BERSUNAT DGN TIDAK BERSUNAT.ADA PERBEZAAN TAK? INI BKN NIAT UTK MELUCAH TAPI DH TERLANJUR IBNU BUAT POST TENTANG 18SX.

Anonymous said...

Berbalik kpd kejatuhan moral. Siapa kah ahli2 Parlimen yg paling mengelak utk datang keParlimen sekarang?

Perangai pecah amanah diundi rakyat, dapat gaji dan elaun tapi ponteng mcm makan duit haram.

Tepat sekali jawapan2 anda. Twin terror, Najib Klepto dan Hadi. Sebabnya berlainan tapi dua2 moral rosak.

Selepas YA Speaker mengterbalikkan keputusan Speaker kroni Najib Klepto dulu SiPendek mengenai bahas salahlaku 1MDB diParlimen, Klepto telah menghilang diri, terus lesap.

Jelas mengambil sikap sama dgn rakan yg mencuri khazanah Negara yaitu Cina Apek Gemuk Jho Low. Sikapnya yalah takut kerana terang2 bersalah. Klepto ketakutan utk jawab soalan pedas mengenai semua pembohongan beliau mencuri duit. Contoh soalan diParlimen, siapa Arab yg derma duit? Beri nama AlSaud mana? Mana bukti resort banking deposit dari Arab Saudi? Bole terkencing Klepto.

Jho Low juga berkokok melalui kenyataan PR tetapi tidak berani balik keMalaysia atau buat legal challenge jika sekiranya tidak bersalah.

Hadi pulak semenjak sandiwara diParlimen dulu bila jadi Badut Umno baca tajuk usul, tangguh1, tangguh2 dan tangguh3 terus caboot malu dari Parlimen. Lebih malang, Hadi berlakon cantik dibawah arahan Azalina, Menteri Laki/Puan UMNO. Yg ironisnya, kali ini PAS begitu bersemangat mengenai LGBT.

Apa2 pun, kecut Hadi takut ditanya soalan2 berani mati spt lakonan RUU355 atau apa nasib Amanat Hadi bila gulai kawan dah campur kerul2 daging Babi?

Diluar Parlimen, Klepto Najib hanya tahu tak tahu isu 1MDB tapi beria2 dan galas main facebook ala Abodoh kalu bukan isu2 1MDB. Hadi pulak hanya berani memberi pelbagai alasan bahasa Arab dimajlis2 tertutup tin milo.

Berani kerana benar hanya terpakai kpd TDM, takut kerana salah sebiji terkena kpd Mamak twin terror ni.

Anonymous said...

dendam tk sudah hadi.

umpama bila ditinggal kekasih mulalah gila byg.

maka dicarilah dr satu jantan ke jantan yg lain.

seolah nk kata kt bf lama.. padan muka u. i pun blh dapat jantan lainlah.

hakikatnya padan muka sendiri.

Anonymous said...

Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

pengakuan daripada penzina
mesti disebat

Mokhtar senik said...

SHAH ALAM – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), yang diperkenalkan Barisan Nasional (BN) sejak tahun lalu, bukan satu perkara baru kerana sejarah telah menunjukkan bahawa ia pernah dipelopori kerajaan Firaun.

"Cerita BR1M bukan cerita baru, sejak zaman Firaun pernah bagi BR1M, Firaun jadikan rakyat ringan akal (diperbodohkan).

"... tanggungjawab kita (pemimpin) untuk bijakkan rakyat bukan diajar menjadi pengemis, mereka (Umno) bukan nak bela rakyat pun,” kata beliau dalam ucapannya pada Konvensyen Pakatan Rakyat Keempat di sini semalam.

Kata Hadi, menerusi manifesto Pakatan Rakyat yang dilancarkan semalam, banyak masalah rakyat yang gagal ditangani oleh BN sepanjang lima dekad lalu dapat diatasi.

“Buktikan dahulu kerajaan itu bersih, kita (Pas) perintah Kelantan lebih 20 tahun, walaupun banyak sekatan peruntukan, banyak cabaran tapi kita mampu bersabar.

“... jauh sekali untuk khianat hasil bumi negeri, malah mampu tadbir negeri dengan bersih dan bebas rausah serta salah guna kuasa,” kata beliau sambil memberi amaran kepada Umno-BN bahawa masalah penggangguran yang kian meningkat di negara ini tidak mungkin diselesaikan dengan pemberian insentif terbabit.

Hadi turut menyindir slogan perdana menteri yang dilaungkan ‘Janji Ditepati’ yang tidak bersungguh-sungguh kerana peluang yang diberikan kepada mereka sejak 50 tahun lalu tidak dimanfaatkan sepenuhnya demi rakyat.

“Janji akan ditepati bukan janji 50 tahun, kita tak nak rakyat dihina dan diperkudakan lagi, Buku Jingga selesaikan masalah yang ditinggalkan Kerajaan BN,” tegasnya.

Pada ucaptamanya, Hadi menggariskan lima dasar utama dalam Manifesto PR kali ini yang bertemakan “Pakatan Rakyat Harapan Rakyat”, antaranya perpaduan masyarakat majmuk, adil terhadap semua, demokrasi hak rakyat sebenar, kehebatan undang-undang yang adil dan kerajaan yang bersih.

Anonymous said...

7:10, teks tu dah tak valid, expierd dah, pakatan rakyat dah mampos.......pas yang memposkan! jangan buat2 tak tau!

Ko gila talak ke? nak rujok kat Pakatan Harapan?

Muka tak malu ko!

Muko tampal kulit babi memang begitu.........kan lebai!

Anonymous said...

Pancut luar tak best laaaaa, i frust bila husben i buat macam tu......frust sangat u.......

Anonymous said...

gini je, kalu u frust, u nonggeng je, nnt husben u tengok dia stim lagi, dia up u sekali lagi, buat ber ulang2.......sampai u puas, gerenti u puas n x frust.......

Anonymous said...

noni 7:41PM, te prob is, he`s lebai! can`t do like that! but he like licking, confuse i ~!@#$%^&*()(*&^%$#@!~

Anonymous said...

Ibnu Hasyim kenapalah tulis cerita separti jalan cerita lucah,kata mengaji tinggi2 tetapi setahu aku tiada pun ajaran dalam agama Islam yang membenarkan penganutnya membuat cerita lucah.Mungkinkah dah banyak makan dedak percuma dari Najib sehingga otak jadi bengang dan bodoh.

Ibnu hasyim said...

T.kasih anon 9:15pm,

Saya cuba hindar utk buat cerita lucah dan fitnah terhadap PH. Tapi kalau satu hari tak tgk filem porno dan fitnah ph bada saya akn panas. Saya janji tak buat lagi. Hadi ckp fitnah musuh pas wajib.

Anonymous said...

RAKYAT ISLAM PAS KELANTAN PENGAMAL `SYIRIK`

Mengulas tempoh dua bulan berada di Machang, beliau berkata, terdapat pelbagai kes yang berlaku dan kadang-kadang dilihat tidak masuk akal bagi manusia normal.

“Dalam kes sihir contohnya, secara kebiasaannya sekiranya mereka yang menghantar sihir menggunakan bomoh dari negara jiran, kita akan dapat menyaksikan pelbagai barangan yang dihantar dan baru-baru ini kita keluarkan lebih dari 10 pisau dari perut pesakit dan sihir itu dihantar oleh abang ipar sendiri.

“Orang ramai dapat menyaksikan sendiri di depan mata bagaimana pisau itu dikeluarkan dan bagi pandangan mata kasar ia tidak lojik, maka tidak pelik sekiranya orang ramai yang tidak percaya,” katanya yang mewarisi rawatan rukyah melalui keluarga.

Norazman yang dibantu oleh keluarganya sepanjang melakukan perawatan menasihatkan orang ramai agar menjauhi perkara-perkara yang boleh menyebabkan merosakkan iman seperti menggunakan tangkal bagi tujuan perubatan.

“Sepanjang berada di Machang, tidak kurang empat kilogram tangkal yang kita peroleh, ini perkara yang sangat serius, kita lihat masih ramai yang percaya perkara khurafat yang boleh merosakkan nilai agama dalam diri seseorang.

“Tangkal ini datang daripada pelbagai bentuk, ada yang kelihatan bertujuan baik tetapi sebenarnya tidak, kerana setiap tangkal ada ‘tuannya’, saya nasihatkan , jangan sesekali menerima apa jual tangkal pemberian mana-mana pihak,” katanya.

===================================

Di Pulau Melaka pun ramai bomoh syirik ajaran lebai2 pas

Anonymous said...

Kebolehan begitu lah yang digunakan untuk memperdaya tujuan mempengaruhi pengikut... di selit satu dua ayat..

Siapa pengikut Lobai harap bagi penjelasan kenapa ?

Anonymous said...

Tapi budak ni mmg terer wa ckp lu, blh dia kontrol pancut luar . Kalu gua mmg x mmpu beb. Kalu dh nk pancut mana sempat tarik keluar lagi .Lagi tekan ada laaaa

Anonymous said...

Tuan Ibnu,
Kami penyokong tegar PAS membantah cerita2 seks begini.
Apa yang kami mahu ialah gambar2 seks.

Ada tak gambar seks? Janda pun boleh....

Thanks

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails