Saturday, September 01, 2018

Marina Serang TPM Pula, Lanjutan Kemelut Anwar/Mahathir?


Marina tegur pendirian Wan Azizah tentang isu LGBT yang didakwa haram



PETALING JAYA: Aktivis sosial Marina Mahathir menegur kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengenai mereka yang menyokong komuniti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Anak sulung kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad membuat teguran itu melalui Twitter apabila Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata dalam satu temu bual bersama pihak stesen radio BFM bahawa dia tidak akan membiarkan gaya hidup masyarakat LGBT, sambil menambah bahawa ia adalah haram.

Marina menulis: "Kepada @drwanazizah, adakah anda memanggil ramai orang termasuk saya yang telah menunjukkan sokongan kepada mereka yang terpinggir oleh masyarakat itu haram?

Beliau turut berkongsi pautan di Twitter tentang artikel yang disiarkan Nikkei Asian Review yang memaparkan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai berkata: "Masyarakat Malaysia mesti hidup dengan kepercayaan dan cara hidup yang berbeza; dan harus menghormati mereka yang berbeza, termasuk golongan gay, biseksual dan transgender."
"Bagaimana sekarang @drwanazizah?" tanya Marina.

Marina sebelum ini turut menegur Dr Wan Azizah yang pernah mengeluarkan kenyataan bahawa tiadak tindakan akan diambil ke atas lelaki Kelantan berusia 41 tahun yang mengahwini gadis 11 tahun di Thailand. - The Star

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Marina Mahathir terus menyerang TPM isteri Anwar Ibrahim.. Adakah ini lanjutan dari 'kemelut dalam senyum' Anwar/Mahathir?

Lihat sebelum ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

12 comments:

ted manoff said...

PETALING JAYA: Pelakon Zizie Ezette mendedahkan dirinya sedang hamil anak kedua hanya selepas sembilan bulan melahirkan kembar lelaki pada Disember tahun lalu.

Zizie, 39, memberi bayangan kandungannya sudah memasuki usia tiga bulan termasuk gambar kit ujian kehamilan yang menunjukkan dua jalur merah menandakan dia hamil.

Isteri kepada Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Moktar Radin itu turut memuat naik gambar bersama anak-anaknya yang lain bagi mengumumkan berita gembira itu.




wowww..hebat bung mokhtar dah tua2 pun pelir masih kuat..boleh jadi idola puak2 walaunta..kalau bung boleh takkn tuan ibnu xboleh plk..kikkiiki..😊😊😊😊😊

Enti PAS BODO said...

Hormat golongan hak lgbt dari segi undang2 daa...tak boleh pukul lgbt sesuka hati...kalo mati jadi kes bunuh...bongok ibnu hasyim...anwar tak suruh puja lgbt..

Enti PAS BODO said...

Kalo marina marah wan azizah kerana lgbt bermakna kerajaan PH difitnahlah kununnye sokong lgbt..

Ape komen ibnu hasyim yg kuat tonjolkan kunun nye kerajaan sokong lgbt?...

Gerenti ibnu bodo takut nak komen...

Anonymous said...

Kalo marina marah adekah itu tandanye ade kemelut antara tun madey dan anwar?...pandai ibnu cipta persepsi dongeng..

Tun madey masih perlukan sokongan anwar untuk kukuhkan kerajaan..

Anonymous said...

ted manoff bongok sanggup bagi bini, tahniah Bung Mokhtar sihat &
Lebai Kulup cerdik.

Lihat ini..
[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha.

Anonymous said...

Kami akan tegur bila kamu buat salah, Marina beritahu PH

By Mohamad Fadli - August 31, 2018


KUALA LUMPUR: Aktivis masyarakat Datin Paduka Marina Mahathir berkata beliau sudah tentu akan menegur Pakatan Harapan (PH) sekiranya gabungan itu melakukan kesalahan.

Marina menjelaskan antara peranan kumpulan aktivis adalah memantau parti politik dan kerajaan kerana mereka mahukan kebertanggungjawaban.


“Saya hanya boleh bercakap bagi pihak kumpulan-kumpulan wanita lain. Kami mahu kerajaan ini berjaya kerana kita sudah berusaha keras untuk menukar kerajaan jadi kami harap teguran daripada kami diterima dengan baik,” katanya ketika ditemui di majlis sambutan “Harapan Malaysia Baru” sempena hari kebangsaan di Bukit Damansara hari ini.

Beliau mengulas seruan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad kepada gabungan itu agar bersikap terbuka menerima kritikan lantaran kesukaran menunaikan janji-janji manifesto pilihan rayanya.

Anonymous said...

Ibnu hasyim bagi tongkat ali selori pon tak guna daah...otak dah bengong tak boleh bezakan yg mana nahi mungkar amar makruf

Anonymous said...

Lobai kulup mcm ko laa...otak bengong...

I said...

Konflik kepercayaan...dalam hal ini marina silap kerana memandang tinggi hak puak yang keliru dan menidakkan hak yang majoriti...

Anonymous said...

Kejayaan seorang ketua negara bukan mnggalkan kemewahan tetapi mnggalkan modal insan yg baik sbg pengganti pemimpin, kejayaan seorang ketua keluarga bukan mnggalkan harta yg banya sebaliknya mnggalkan anak yg beriman, nmpaknya kedua2 gagal bg mahadey, mcmna rakyat yg buta masih mngagongkan pemimpin yg gagal ini mahadey adalah pemimpin yg gagal bukannya pemimpin hebat yg boleh dibanggakan

Anonymous said...

terbukti kot2 nk sokong lgbt pun hanyalah marina sebagai ngo individu. .bukan kerajaan islam ph.

so walaun nk hentam marina silakn lah..ph tk sokong marina.

Anonymous said...

kau nk kata nabi lut xtinggalkn modal insan yg baik...nabi nuh tk tinggal modal insan yg baik...nabi adam tk tinggalkn modal insan yg baik.

sbb waris dn kluarga mereka ada yg tk beriman?

kau hati2 sikit beri hujah. iman hidayah bkn ditgn kita. walaun pun byk yg tk beriman ikut islam yg betul. ikut khawarij syiah taksub melampau takfiri.. tu pun kesesatan dn mungkar yg besar yg bertopeng agama.

tp najib pun tk tinggal modal insan yg baik.. tp walaun sokoooong habis2an. munafik kan begitu?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails