Thursday, August 30, 2018

RTM K'tan Diarah Batal ‘Seminar Islam Liberal’. Demokrasi PH Makin Teruk..


KOTA BHARU: Biarpun dicanangkan suasana Malaysia Baharu lebih terbuka, namun kerajaan Kelantan masih berhalangan bagi menyampaikan mesej kepada rakyat melalui RTM.
Pagi tadi sepatutnya berlangsung rancangan Tetamu Konti di RTM Kelantan dengan mengundangkan Pengarah Seminar Bahaya Islam Liberal, Dato' Dr Johari Mat namun dibatal saat akhir.
Segmen itu dijadual bersiaran secara langsung di Kelantan FM jam 9.30 pagi, dibatal arahan dari Kuala Lumpur.
Seminar Bahaya Islam Liberal anjuran kerajaan negeri akan diadakan 1 September ini di Dewan Konvensyen, Kelantan Trade Centre, Kota Bharu.
Ia akan bermula jam 8.30 pagi hingga 5.00 petang.
Seminar itu menghimpunkan 3 kertas kerja bertajuk ‘Bahaya Pemikiran Islam Liberal, ‘LGBT dan Feminisma’ serta ‘Bahaya Pluralisma Dalam Islam’ yang menampilkan pembentang dari Institute for the Study of Islamic Thought & Civilizations (INSISTS) dari Indonesia.
Setiap kertas kerja akan diulas pengulas tempatan dengan mengambil kira senario masa kini ancaman liberalisma di Malaysia termasuk anggota Exco Kerajaan Negeri, Dato’ Dr Mohamed Fadzli Hassan serta Pengerusi Multiracial Reverted Muslim (MRM), Firdaus Wong Wai Hung.
Seminar tersebut akan dirasmikan Menteri Besar Kelantan, Ustaz Dato' Bentara Kanan Ahmad Yakob. Penyertaan percuma dan terbuka kepada orang ramai.
Seminar terbabit diadakan dengan kerjasama Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan (UPKN) dan Institut Pemikiran Tok Guru (IPTG) serta Gabungan Ahli Sunnah Malaysia (GASMA).
Dr Johari yang juga Pengarah IPTG bagaimanapun berkata, pihak penganjur merakamkan setinggi penghargaan kepada RTM yang memberi kerjasama dan komitmen tinggi bagi menjayakan promosi program berkenaan.
“Bagaimanapun pembatalan siaran langsung yang sepatutnya diadakan hari ini dimaklumkan pihak pengurusan RTM Kelantan petang semalam tanpa dinyatakan alasan,” katanya di sini.
Difahamkan RTM Kelantan menerima arahan pembatalan dari pihak atasan di Kuala Lumpur.
Pada Ahad lepas program berkenaan disiarkan Manis FM melalui slot Manis Sokmo yang dikendalikan DJ Jun Hamid.
Bual bicara itu menampilkan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Serata, Dr Md Yusnan Yusof. -HARAKAHDAILY 29/8/2018
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Demokrasi PH makin teruk.. Rakyat perlu tolak dalam PRK N32 Seri Setia 8 Sept ini..
KUALA LUMPUR: Calon PAS Dun Seri Setia, Dr Halimah Ali telah siap siaga untuk menggalas tanggungjawab sebagai ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia mewakili suara undi rakyat di Dun tersebut jika dipilih sebagai wakil rakyat pada 8 September ini. Ujarnya, beliau akan menggunakan pengalaman sebagai Adun Selat Klang selama dua penggl dengan mempraktikkan pengalaman tersebut bagi menyumbang dan memperjuangkan hak rakyat di Dun Seri Setia.


10 comments:

Enti PAS BODO said...

Pas sendiri sudah amalkan iselam liberal...bikini boleh pakai...nyanyi atas pentas dengan lelaki wanita bercampor gaul...wanita melayu iselam pakai seluar ketat hingga tersembul bontot dan celah kangkang...panggong wayang masih dibuka..

Tak usah nak tonjolkan kununnye orang lain tak bagus tapi sendiri punye keburukan nak sorok..

Enti PAS BODO said...

Pas jemput seorang panel dari indonesia nak cakap pasal liberal...adekah pas bersetuju kawin bebas wanita islam dgn jantan kulup kapir yg diamalkan di indonesia?...adekah pas akan benarkan barang wanita iselam di cucuk oleh barang kulup jantan kapir di kelantan?...

Elok batalkan majlis pas yg bermuka2...

Enti PAS BODO said...

Calon pas menang dulu kerana sokongan PR...dah rasa kuat benor hingga mau bercerai dgn PR...

Tanpa PR pas kojol di selangor...tapi masih nak tunjuk lagak masih kuat kunun....pas termakan bodek umno prompak..

Anonymous said...

PR yg mana yang dikuburkan oleh DAP ke,

Anonymous said...

Siapa lebai kulup?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Geng2 anti Islam sanggup jadi 'babi tunggang' lebai kulup..
Ha ha ha

Anonymous said...

Seminar yang tidak menyelesaikan masalah.

PAS dah ujud bersama UMNO tapi sehingga sekarang masalah LGBT masih ujud.

Konon boleh selesai ikut Islam... apa selama ini PAS dan UMNO tak cukup Islam ?

Maka itu lah Allah melaknat kan UMNO dan PAS yang kalah pada PRU yang lalu.

Di beri kuasa pada yang lebih layak.

Apa salahnya tajuk yang lebih positif dan jemput wakil parti lain untuk mencari penyelesaian nya.

Anonymous said...

niat seminar yg jahat. kalau betul kenapa tk jemput panel dpd kerajaan islam PH?

kot dr mujahid masih di mekah, boleh ganti org lain.

nk buat sesama lobai di Kelantan utk niat kunun pas Kelantan sgt perihatin isu lgbt tp kerajaan pusat rpo lgbt.

ust azhar pelawak harus di kecam. dlm satu video ketika ditanya soalan yg menyindir kerajaan PH kunun pro lgbt, beliau terpaksa menjawab memihak kpd walaun yg bertanya. sebab malu alah dgn tganu negeri hj hadi dab penyokong walaun yg menonton ceramah itu. beliau tidak berlaku adil dan berckp benar.

namakan seorg lgbt yg ust pelawak dh pulihkn? haram tkde. mana sempat, bini byk tiap mlm busy lepas ceramah dok rumah.

utk berckp adil pun tk berani didepan penyokong, mcmana nk bercakap benar depan pemimpin yg zalim mcm najib dulu? sudah tentu melutut. klu ckp tk memihak nanti, terus dilabel walaun sebagai munafik jebon dan dibeli. so ceramah lah utk hiburkan penyokong yg sedia dungu dan taksub membabi... buta.

pi belajar lagi lah dgn ust ebit liew, seorang cina muslim.

Unknown said...

Org pas ke yang cakap gini. Kesian

Unknown said...

Pas nak jemput parti lain?? Gila ke apa. Tak tangok ke kat dewan parlimen. Pas bagi ruang kat umno. Umno bagi ruang kat pas.

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails