Thursday, August 30, 2018

‘Nak Darah Jangan Derma, Jual 1 Beg RM1,000. Skim Baru PH..



Skim Perlindungan Insurans B40 iaitu skim insuran untuk rakyat berpendapatan rendah yang akan dilaksanakan bermula Januari tahun depan telah mencetuskan pendebatan di kalangan rakyat.
Seorang wanita yang tidak berpuas hati dengan cadangan tersebut mahu orang ramai supaya tidak lagi menderma darah kepada pihak hospital kerana mendakwa Kementerian Kesihatan (KKM) di bawah pemerintahan kerajaan Malaysia Baru ini hanya tahu mengambil wang dari rakyat sahaja tanpa ada niat untuk membantu. 
Walaupun jelas di situ mahu memperli pihak kerajaan, tindakan wanita itu mendapat kecaman netizen yang lain kerana mereka beranggapan soal nyawa bukan untuk dibuat main atau jadi bahan lawak.
Ada netizen yang mengaku menderma darah dengan niat untuk membantu mereka yang berada dalam kesusahan tanpa mengharapkan apa-apa ganjaran dari pihak lain.
Sementara itu, pihak KKM telah tampil memberi penjelasan berhubung isu tersebut.
Menurut KKM, skim berkenaan akan diberikan secara percuma dengan subsidi sepenuhnya oleh kerajaan. Dalam bebenang Twitter rasmi Kementerian Kesihatan, KKMPutrajaya pelaksanaan skim tersebut masih dalam peringkat perbincangan antara Kementerian Kewangan dan Bank Negara Malaysia untuk menentukan mekanisme pelaksanaan.
Cerita pendek Skim Perlindungan Insurans B40

Untuk siapa?
Rakyat berpendapatan rendah (B40)

Kena bayar?
Tidak. Ia percuma

Bagaimana?
Kerajaan beri subsidi sepenuhnya!

Bila mula?
Sasaran awal tahun 2019

Ikuti bebenang

Buktikan kebencian anda kepada PH di bawah Tun M dengan mengundi PAS dalam PRK ini..



3 comments:

Puaka Rimba said...

Alhamdulillah. Nampaknya posting ibnu kali ini nampak kewarasannya. Tak menjadi masalah untuk ibnu kembali ke landasan yg haq.biarlah walaunta dan walauntit yg lain-lain tu didalam kesesatan yg nyata. Kalau Tuhan tak beri hidayah ,kita tak dapat nak selamatkan golongan Sesat. Tobat betul-betul, jgn main-main ye Ibnu. Hehehekikikihahahakahkahkah

Enti PAS BODO said...

Pas kelantan patut mulakan dulu khidmat kesihatan percuma untuk rakyat miskin..

Takkan rakyat kelantan nak harapkan kerajaan PH yg dibenci oleh penyokong pas..

Kerajaan PH lebih baik dari pas...gula pon dah diturunkan harga..

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails