Tuesday, August 28, 2018

Kuantan, Rusuhan Di MCKIP: 4 Warga China Cedera, 1 Patah Kaki..



Hasil carian imej untuk Rusuhan Di MCKIP: 4 Warga China Cedera, 1 Patah Kaki..
KUANTAN 12 Julai - Empat pengawal keselamatan warganegara China cedera dan seorang daripadanya patah kaki kiri ekoran rusuhan kira-kira 60 individu di Taman Perindustrian Kuantan Malaysia-China (MCKIP) di Gebeng, dekat sini malam tadi.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali berkata, kejadian tersebut berlaku pada pukul 10 malam di pintu satu pos pengawal MCKIP.

"Sekumpulan lelaki berkenaan ke pos pengawal itu dan menimbulkan kekecohan sehingga lapan pengawal di situ beredar kerana kumpulan berkenaan bertindak membaling objek, memecahkan cermin dan merosakkan pos pengawal berkenaan.

"Akibat rusuhan itu, empat pengawal keselamatan warganegara China cedera dan seorang daripadanya cedera dipukul dengan objek dipercayai besi. Mangsa yang patah kaki itu dirawat di sebuah hospital swasta di sini dan berada dalam keadaan stabil," katanya dalam sidang akhbar di Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), di sini hari ini.

Hasil carian imej untuk Rusuhan Di MCKIP: 4 Warga China Cedera, 1 Patah Kaki..
Hasil carian imej untuk Rusuhan Di MCKIP: 4 Warga China Cedera, 1 Patah Kaki..
Mohamad Noor berkata, punca kejadian ekoran maklumat tular di lamam media sosial pada 10 Julai lalu yang mendakwa seorang pemandu lori warganegara tempatan maut dipukul oleh pengawal keselamatan di MCKIP.

"Saya boleh sahkan bahawa maklumat ini tidak benar dan tidak ada kejadian sedemikian berlaku, ini merupakan perbuatan tidak bertanggungjawab," ujarnya.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan, Seksyen 148 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia. - UTUSAN ONLINE



Buktikan kebencian anda kepada PH di bawah Tun M dengan mengundi PAS dalam PRK ini..




7 comments:

Anonymous said...

Kerajaan PH Malaysia Baru!

JANGAN SAMPAI ` REFORMASI ` KEBEBASAN ANDA MEMAKAN DIRI!!!

ted manoff said...

Tuan ibnu..tgk astro sekarang ada acara lumba basikal wanita..wowww seksi gila tuan ibnu..sampai nmpak bentukk anunya..sms hadi sekarang suruh tgk..kikikiokkk

Anonymous said...

harap tontowi sedang rakam lumba basikal tu utk lobai2 yg tk sempat tgk. hanya utk ahli sahaja.

Anonymous said...

Bila harapan jadi no hope. Hancur negara kerana ikut maha firaun dan kulup tak sunat jadi imam.

Anonymous said...

Rusuhan ini adalah tip of the iceberg ketidakpuashatian rakyat Pahang terhadap sistem inklusif syarikat2 pelabur China yg dibawa masuk Najib Klepto ke Pahang.

Siap dgn sikap angkuh pengambilan pekerja hanya buroh2 murah dari penduduk tempatan pasang tembok tertutup alaIsrael menutup sempadan Gaza, tidak berinteraksi dgn masyarakat dan agensi 2 tempatan, semua komunikasi dlm bahasa China.

Pokoknya, satu jenis kolonialism baru seolah wajib wilayah China dlm negara kita.

Inilah yang dibanggakan Najib Klepto hasil tangan nya tidak menjual maruah negara.

Sentiment kemarahan penduduk2 tempatan sama macam sentiment kemarahan orang2 Asli Kelantan keatas dasar PAS Kelantan menceroboh tanah warisan mereka ambil balak dan galian.

Najib Klepto dibela Hadi sama2 membangsatkan penduduk2 tempat an.

Anonymous said...


Babi2 kerajaan pakatan/dap detected!!!!

wahai lebai2 kulup korang lebih teruk drpd kerajaan najid!!!

Korang lebih kapiaq drpd kapir LGE/LKS tok guru mahathir hang semua pigi..mampos!!!

Anonymous said...

Pual lobai kulup paling takut dengan pas pasal apa ada aja nak kaitkan dengan pas. Dah takut ke pas dan umno nak bersatu demi islam penyatuan pas dan umno demi islam wajib disokong sebab puak lobai kulup bersatu dengan lgbt libral dan puak2 anti islam demi untuk menjatuhkan islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails