Wednesday, August 29, 2018

Ia Berita Palsu - JPA



KUALA LUMPUR: Satu sebaran tajuk berita ‘Tiada Pembayaran Pencen Selepas Persaraan 2021’ yang viral hari ini adalah palsu.
Bahagian Pasca Perkhidmatan (Pencen) Jabatan Perkhidmatan Awam dalam satu kenyataan berkata tajuk berita terbabit dimanipulasi daripada berita asal.
“Pihak kami ingin mengesahkan bahawa berita adalah palsu!
 Berita palsu (kiri) dan berita asal yang benar (kanan) oleh Astro Awani.
“Gambar dan kenyataan sebenar atau asal yang dikeluarkan oleh Astro Awani adalah bertajuk ‘BR1M Polisi Malas Kerajaan Terdahulu’ oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertarikh 27 Ogos 2018.
“Mohon disebarkan untuk makluman semua bakal pesara, pesara, waris dan tanggungan pesara kerajaan,” katanya.
Sejak pagi tadi, pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan tajuk berita yang memaparkan wajah Dr Mahathir dengan kononnya menyatakan tiada pembayaran pencen selepas 2021.
Ini tidak palsu..
Buktikan kebencian anda kepada PH di bawah Tun M dengan mengundi PAS dalam PRK ini..




4 comments:

ted manoff said...

Nmpaknya puak2 walaunta cuba fitna tun m..ajaran pas?..

Perlu kerr halimah senaraikan nama ank2 beliau..rasa mcm riak plk..halimah nii janda kerr tuan ibnu..patut bersungguh2 puak walaun dekati beliau..

Memijak hadi walaun wajb buat rakyat malaysia...

Pijakkk..


Pijakkkk..


Pijakkkkk hadi...



Pijakkkkk hadi bewang...puiiii..


Kikkkiki..😊😊😊😊😊😚😚😚

Anonymous said...

Anonymous said...
Ted manoff PrOoTttttt muka mahathir..
anjing tunggang lebai kulup..

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Baca tulisan A/Hadi tak faham, jenis jahil murakkab.

ted manoff said...

**2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.**



Bab2 kawin 5 dikatakn lobaii sihat seksnya..siapa kata?..itu nafsu kuda namanya..dpt bini muda,bini tua diceraii itu dinamakn sihat seksnya..? Tuan ibnu bkn tak tahu 99 peratus lobaii pas telan pilkuda utk tahan lama..kahkahh..

Anonymous said...

hari tu ada berita palsu juga guna nama malaysiakini bertajuk tun m akan umum kerja hari sabtu utk jabatan kerajaan.

ini semua permainan puak kaciwa kalah pru demam tk kebah utk 5 tahun ini.

ubatnya.. makan lah pil kuda cop haji hadi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails