Thursday, August 30, 2018

Demam Babi, Awas! Wabak Baru Menyerang M'sia?

Hasil carian imej untuk Wabak Baru Demam Babi Afrika Ancam China

BEIJING – Kementerian Pertanian China tidak menolak kemungkinan wabak demam babi Afrika baharu bakal tersebar lagi di negara itu tatkala kebimbangan meningkat susulan laporan mengenai penularan penyakit maut di negara pengeluar babi terbesar di dunia.

Menurut kenyataan kementerian di laman webnya, pihaknya belum tahu sejauh mana meluasnya penyakit itu menular selain ramai tidak pasti penyebarannya pada masa depan.
China melaporkan empat wabak deman babi Afrika menular di empat wilayahnya dalam tempoh kurang sebulan menyebabkan tindakan diambil dengan membunuh lebih 25,000 ekor babi, sekali gus menunjukkan bukan mudah unntuk menangani penyakit mudah berjangkit itu.
Kementerian itu juga menekankan, virus penyakit berkenaan dikesan merebak di negara jiran China untuk tempoh jangka masa lama dan risiko penularan sangat besar.
Tanda-tanda wabak penyakit itu di China adalah sama seperti yang melanda Russia, Georgia dan Estonia sejak sedekad lalu, menimbulkan kemungkinan ia merentasi sempadan dari Russia.
Walau bagaimanapun, Beijing sehingga ini belum lagi menyatakan bagaimana virus itu boleh sampai di China.
Beijing meminta pegawai tempatan menghentikan penghantaran babi hidup dari kawasan-kawasan berisiko tinggi selain mengetatkan pemantauan penghantaran babi itu, kata kementerian berkenaan. –Reuters/myMetro Online
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Oh, ada wabak baru, demam babi. Sebut begitu, terfikir kita, adakah penyakit itu mampu landa Malaysia? Seolah-olah tidak mungkin. Tetapi kalau virus 'jadi babi tunggang', ada banyak. Apalagi yang sanggup jadi babi tunggang 'lebai kulup'?

13 comments:

Anonymous said...

ooo kiranya yg komen byk guna perkataan babi tunggang dan kulop tu adalah tn ibnu sendirilah ye... hahaha kantoiii

Anonymous said...

Siapa lebai kulup?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Geng2 anti Islam sanggup jadi 'babi tunggang' lebai kulup..
Ha ha ha

Anonymous said...


Bila wabak babi... sedap hati nak pekena orang.. Bila LGBT pulak turun bala sebab undi ..

Yang lain tu ...

Kaabah di tiup angin sampai kelihatan dinding batu tu... satu petanda tu ?

Puaka Rimba said...

Astaghfirullahalazim. Betul seperti yg dikatakan oleh Sahabat?. Kalau benar bagai dikata. Ibnu kena bertaubat nasuha ni.Ini adalah ciri seorang Munafiq 2 level TEGAR. Taubat Ibnu, Sebelum Kamu diTaubatkan. Ibnu pilih MARUAH ke BARUAH. Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Inilah contoh sebenar Lobai Kulopp Taik Palat Bersememeh. Sendiri hidu, selet kat orang,kemudiannya tuduh orang bau taik palat. ' C class 'punya Lobai. Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Jangan hairan sahabat, kalau puak Lobai ni mejatuhkan hukum untuk kepentingan politik mereka. BABI pun boleh jadi HALAL sebab DHARURAT katanya. Hehehekikikihahahakahkahkah

Enti PAS BODO said...

Lobai kulop kicik lobai pas laah..tau nak idup mewah aje..rakyat dibiarkan miskin

Enti PAS BODO said...

Bagi lobai semua boleh...semua kena wala dgn lobai..walaun kena tipu dgn lobai kulop kicik..

Anonymous said...

Wah wabak demam babi telah menyerang barua-barua ternakan pandap seperti mat azrengay menyebabkan barua-barua pandap meroyan gila babi menulis pelbagai komen bodoh berganda-ganda menfitnah, memaki hamun dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana mereka dan abang besar roket dan khadam-khadamnya memusuhi Islam dan umat Islam.

Antara faktor yang menyebabkan barua-barua pandap mengidap demam babi ialah kerana kegemaran barua-barua pandap makan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi-babi ternakan abang besar roket !

Antara tanda penyakit demam babi ialah menjerit histeria Hehehekikikihahahakahkahkah (11:37AM).

Anonymous said...

penyakit kuku dan mulut babi.. menyerang walaun. cuba baca komen2 walaun, tk lekang dr perkataan babi. maka mungkin mereka dulu yg akan dijangkiti demam babi.

so walaun masih nk sokong mca ke nanti. tktakut ke jangkitan demam babi.

Anonymous said...

hadi kata mca tk menentang pas (walaupun menentang hudud) maka boleh berkawan dgn pas.

lgbt juga tidak menentang pas, maka blh kawan dgn pas.

babi juga tidak menentang pas, maka boleh berkawan dgn pas.

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



Anonymous said...

Ini babi2 macai dap bila pula nak dihapuskan. Mereka sangat bahaya kerana menjadi pembawa virus demam babi kat malaysia ni. Nanti habis rakyat malasia dijangkiti virus tersebut. Sebelum terjadi sesuatu yg buruk maka tindKan pencegahan perlu dilakukan dgn segera. Macai2 virus babi yg makan dedak dap ni perlu dibunuh dgn segera. Di cina telah dibunuh sebanyak 25 ribu ekor. Di blog ibnu hasyim banyak juga yg terlepas dan sedang meroyan dok buat fitnah. Mereka perlu ditangkap segera dan dimusnahkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails