Thursday, July 12, 2018

Siasat T/KM P/Pinang II, Pengganas Harimau Tamil? -Mufti Perlis.

Kecoh MAZA Kata Ramasamy ‘Pengganas’

KECOH MAZA KATA RAMASAMY ‘PENGGANAS’

ALAHAI… Tindakan pelbagai pihak anti-Islam mahu kerajaan Pakatan Harapan (PH) segera usir pendakwah ternama, Dr. Zakir Naik balik ke India bukan sahaja dibantah keras masyarakat Islam.

Malah Mufti Perlis Datuk Mohd. Asri Zainul Abidin yang diketahui penyokong kuat ulama antarabangsa itu turut kritik pihak terbabit kerana dianggap takut ramai bukan Islam tertarik dan memeluk Islam selepas ceramahnya.
Terbaharu, mungkin marah dengan desakan gerakan anti-Islam tertentu, beliau yang mesra disapai sebagai MAZA tanpa diduga berkongsi kiriman menerusi akaun sosial Facebook yang seru pihak berkuasa siasat P. Ramasamy.
Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II itu didakwa Mohd. Asri ada kaitan dengan kumpulan pemisah Harimau Pembebasan Tamil Elam (LTTE) di Sri Lanka yang juga menuntut pulau tersebut dijadikan sebagai negara Hindu.
Untuk rekod, LTTE diklasifikasi sebagai organisasi pengganas oleh lebih 30 buah negara termasuk Amerika Syarikat (AS), Kesatuan Eropah (EU) dan Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) kerana aktif bunuh minoriti Islam Sri Lanka.
“Satu siasatan perlu dibuat berkaitan dakwaan ini. Ia sangat serius. Rakyat negara ini menolak terorisme dan golongan pelampau yang boleh cetus kekacauan dalam negara ini,” tulis Mohd. Asri dalam laman itu pada 9 Julai.
Beliau turut berkongsi pautan seorang netizen iaitu Presiden Angkatan Skuad Mubaligh Malaysia, Zamri Vinoth yang mendakwa Ramasamy merupakan pejuang LTTE dan pernah pegang jawatan dalam kumpulan pelampau itu.
“Pengganas sebenar tuduh orang lain sebagai pengganas. Saya bangkang keputusan DAP dalam isu ini,” tulisnya melalui Facebook merujuk ADUN Perai itu dilantik Kerajaan Pulau Pinang jadi orang penting di negeri tersebut.
Gempar dengan tular berita panas itu, sebuah portal tempatan pro-PH melaporkan konon Ramasamy nafi terlibat dalam LTTE tetapi berdalih gambar tersebut hanya dirakam pada tahun 2004 sebelum beliau menjadi wakil rakyat.
Pemimpin DAP itu; yang lantang persoal keputusan kerajaan PH enggan usir Zakir, bahkan mendakwa beliau cuma terbabit dalam Jawatankuasa Hal Ehwal Perlembagaan LTTE untuk proses damai dengan pemerintah Sri Lanka.
Ketika dihubungi FMT, Ramasamy berkata jawatankuasa itu bukan sebahagian daripada kumpulan pemberontak, yang menjadi dalang perang saudara puluhan tahun di Sri Lanka dan menyebabkan ratusan ribu orang terbunuh.
Sebaliknya beliau mendakwa jawatankuasa itu ditubuhkan oleh kerajaan Sri Lanka selepas perjanjian damai dicapai antara pihak Colombo dan LTTE dengan merujuk kepada Sekretariat untuk Penyelarasan Proses Damai (SCOPP).
“Saya dijemput jadi sebahagian jawatankuasa itu, yang terdiri daripada anggota LTTE dan bukan LTTE termasuk ahli akademik dan aktivis dari seluruh dunia. Ideanya adalah untuk dapat Cadangan Pentadbiran Interim.”
Ramasamy berkata beliau diminta untuk menyertai jawatankuasa itu kerana pernah menulis mengenai konflik di Sri Lanka. Katanya, beliau tidak terganggu dengan persepsi orang ramai terhadap LTTE sebagai organisasi pengganas.
“Saya tidak berasa marah pun tetapi ia ditubuh untuk bantu proses damai dan akhiri konflik bersenjata,” katanya yang juga pernah terlibat dalam proses damai di Aceh sekali gus menamatkan konflik di wilayah Indonesia tersebut.
Ramasamy berkata berdasarkan pengalamannya di Sri Lanka, beliau diminta memainkan peranan sebagai penasihat dalam proses damai di Aceh yang menyaksikan pemberontakan bersenjata dilancarkan oleh Gerakan Aceh Merdeka.
“Tetapi saya ingin tegaskan tidak pernah jadi sebahagian daripada LTTE, malah saya tidak sokong sebarang badan pengganas atau pejuang bersenjata,” katanya merujuk kepada Zakir yang dianggapnya sebagai ulama kontroversi.
Secara kebetula pula, beberapa hari sebelum itu Ramasamy dikritik pelbagai organisasi Islam kerana persoal konon ada “perjanjian rahsia” antara pihak Malaysia dan India, selepas kerajaan PH sendiri enggan mengusir Zakir balik.
Jumaat minggu lalu, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pentadbiran PH tidak akan usir Zakir yang mempunyai status penduduk tetap, selagi beliau tidak menimbulkan masalah. – Agensi/Mynewshub.TV



Gambar atas, Peta Tamil Eelam menunjukkan Malaysia adalah salah satu negara yang termasuk dalam tanah tuntutan mereka atas nama The Greater Tamil State.
Bawah, Ibnu Hasyim di Masjid Melayu, Colombo, Sri Lanka.



Sila lihat Ibnu Hasyim:

35 comments:

Ibnu Hasyim said...


Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Tulis sendiri ker?

Anonymous said...

Kalo nak suruh siasat MAZA patutnye cara senyap jumpa pihak berkuasa...bertindak cara bijak...kalo dah bising akan timbul ketegangan...kaum hindu / india takkan diam...boleh merosakkan harmoni antara kaum...

Anonymous said...

Tahniah Tun M kerajaan MALAYSIA PAKATAN HARAPAN kerana tidak melayan tuntutan India. `Perjanjian Rahsia` tu masa ex-pm najib mo1 melalui tokongnya @ `duta khas` sami velu @ lantikan politik bn dokongan pas HAMpas!

Anonymous said...

Komen barua dedak roket 11:19 am jelas bersikap pro-Hindu dan prejudis terhadap Islam dan umat Islam.

Kepala bapak LTTE boleh buat bising secara terbuka menuntut Dr Zakir dihalau ke India dan umat Islam diminta berdiam diri.

Barua ini adalah cobtoh tentera dajal.

Anonymous said...

11:19, harmoni kaum? dah dihacurkan oleh bn umno najib, ditambah lumat jadi ABU oleh pas hamcur harmoni sesama kaom pula bila ahli umno ( islam? ) dikafirkannya!

Pas memperjuangkan Islam?

- suara asli (ori) nik abduh odio `ana tahu` tapi kata bukan!, TIPU! Tipu tu Islam???
- pas ada terima duit dari umno / najib tapi tipu kata tak ada terima! TIPU! Tipu tu Islam?
- pas kena bayar saman fitnah kpd Khalid Samad,Husam, kerana mem`fitnah`. FITNAH tu Islam?
- pas ber`setuju` pembohongan arul kanda kpd rakyat tentang 1mdb. PEMBOHONGAN itu Islam?
- pas `sokong` umno bn laksanakan GST yg susahkan rakyat. SUSAHKAN RAKYAT tu Islam?

Sadarlah wahai ummat!

Anonymous said...

Tak payah senyap. Mereka pun secara terbuka suruh zakir naik balik ke India. Kita dok fikir harmoni, tp mereka tidak. Kita secara terbuka mesti menentang sebarang usaha kafirun utk perlekeh Islam.

Anonymous said...

Dari dulu hingga sekarang puak kafir harbi biaDAP melabelkan Islam dan umat Islam sebagai 'Taliban' untuk menfitnah dan memburuk-burukkan Islam dan umat sebagai pengganas sedangkan kita semua mengetahui Taliban berjuang untuk membebaskan Afghanistan dari penjajahan Amerika dan boneka Amerika.

Jika pemimpin biaDAP menjadi ahli pengganas LTTE yang telah membunuh ramai manusia di Sri Langka, puak kafir biaDAP kata no problem!

Jika umat Islam berjuang menentang penjajah, puak kafir harbi biaDAP dan barua-baruanya akan melabelkan umat Islam sebagai 'pengganas'.

Maka jelaslah pemimpin-peminpin biaDAP terdiri dari puak rasis yang sedang sakit mental.

Anonymous said...

Dulu barua-barua ternakan pakatan sibuk menfitnah PAS konon PAS ber'UG' dengan Dumno.

Sebaliknya sekarang puak pakatan ber'UG' dengan Dumno di Kedah dan Perak.

Ini membuktikan pakatan adalah penjaja fitnah yang tidak tahu malu.

Anonymous said...

Dah kamu musuhi islam apa yg org buat perjuangkan islam semua kamu kutuk fitnah. Dah terbukti puak ph anti perjuangan islam.

Anonymous said...

Ramai puak islam ph akan pertahankan pemimpin libral dlm kerajaan ph.

Anonymous said...

Itu aja yg puak ph tahu fitnah.

Anonymous said...

Barua dedak roket 12:44 pm adalah pesakit mental kerana menulis komen yang tidak masuk akal manusia normal.

Bukankah selama ini parti DAP dengan dasar 'Chinese First' mengamalkan perkauman yang melampau menghasut kaum China membenci Islam dan kaum Melayu Islam konon kerana kaum China ditindas?

Bagaimana kaum China boleh menjadi kaya raya dan menjadi menteri jika mereka ditindas oleh kaum Melayu?

Bukankah ini membuktikan DAP adalah parti rasis yang mencetuskan kebencian kaum dengan mencipta alasan yang tidak rasional?

Anonymous said...

Puak Islam tulen tidak akan bersekongkol dengan pakatan yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Puak pakatan telah mencipta pelbagai fitnah seperti UG, rasuah RM90 juta dan RM200 juta, menunggang agama, makan dedak dumno dll untuk menfitnah dan memburukkan PAS.

Sekarang kita nampak wajah sebenar pakatan. Anti-Islam. Anti-Melayu.

Anonymous said...

Mengapa pihak berkuasa sibuk menangkap orang Melayu yang DISYAKKI menyokong 'ISIS' dll tetapi membiarkan pemimpin biaDAP yang menjadi ahli pengganas LTTE yang telah membunuh ramai orang awam dan kakitangan awam Sri Langka hidup bebas do negara ini?

Double standard?

Anonymous said...

Barua najib kalah perang kaki putarbelit...nodooh..

Anonymous said...

Mengapa tghh dan nik abduh tak ditangkap jika benar ambik duit.
Kadang2 yang tulis tu ketinggalan zaman.

Anonymous said...

Memang DaP benci islam...tu sebab masjid hsbis kena roboh di penang..herannye bajet untuk islam penang paling tinggi bagi..negeri serambi mekah bagi ciput jer mcm negeri bn..

Yg tindas dan tipunmelayu ialah umno...dibiarkan miskin..

Kata DAP abang besar PH tapi dDap lah yg tak puashati lantikan menteri....kust betul cai putar belit.

Anonymous said...

Kalo orang tunjuk bodo adekah kita pon kena tunjuk bodoo....

Anonymous said...

Kenapa lobai hadi nk jilat plak dap kapirbarbi?...orang islam tulen tidak akan subahat sokong prompak pegang kuasa..

Anonymous said...

Fitnah kepala bapak ko..kalo fitnah kenape nik abuduh dan hadi takut cabar pengesahan peguam hadi di london?....cabarlah pas tak pernah terima wang najib...suara dlm rakaman odio suara hantu abuduh.

Anonymous said...

Zahid yg tangkap penyokng ISIS..zahid pon tak mao tangkap ahli Tamil elam...oegi tabye zahid geng ko tu...

Anonymous said...

Report polis, baru boleh siasat!

bunbinban said...

Aku setuju sgt tkm ni di siasat. Kalau betul, maka ambil tindakan sewajarnya. dia tidak kelebihan pun utk terlepas dari pendakwaan. Aku sampai sekarang x nampak kewajaran utk menghantar pulang zakir naik. Dan syabas pada madey kerana bertindakwaras walaupun ramai yg berharap madey bertindak sebaliknya demi kelansungan politik mereka2 yg rasist dan bebal dan juga mengharapkan ianya peluru yg ampuh utk menghentam madey atas alasan anti islam. Tapi, kalau jadi agen CIA camne plak cite?. Salah ke x salah?. Boleh x lebai bagi pencerahan?. Dan satu lagi, apa hukum seorang muslim yg dgn sengaja tidak menjawab salam seorang muslim yg lain?. Xpe la off topic sket kan.

Anonymous said...

Air mani yang terbuang tumbuh jadi hantuuuuuuu........eeeeehehehehehiiiiiiiiiiiii!!!!

Anonymous said...

Nik abuduh bukan ejen CIA ..dia kata dia kenal ejen CIA...Najib guna ejen CIA..

Anonymous said...

Hantu abuduh dlm rakaman odio..

Anonymous said...

Woi wala`onta2 sekelian,

Dia @tkm pp tu dan buat penafian, korang reti basa tak? Apa pon betul kata 241, sila buat repot polis, saman, tu pon kalu walaun2 ada pelir lah...............

Anonymous said...

Woi pundek 2:37 pm ternakan pakatan, fitnah kepala mak bapak atok kamu!

Kamu sembang mau lebat, habuk pun tarak.

SR yang menjadi barua pakatan telah kalah dalam 5 pusingan awal dimahkamah sebelum perbicaraan penuh PAS vs SR dalam 2019.

Bahkan hakim telah menolak semua kertas pembelaan SR yang dibuat berdasarkan khabar angin @ hearsay sahaja.

Dan hakim telah memerintah SR membayar gantirugi kepada TGHH dan PAS.

Ini bererti PAS akan memenangi perbicaraan tersebut.

Sudah pasti barua-barua pakatan yang menyebarkan khabar angin takut nak masuk mahkamah British kerana mereka tiada bukti terhadap PAS.

Anonymous said...

Wah penyokong pengganas LTTE 3:07 pm mahu sembang lebat, habuk pun tarak!

Siapa yang melabelkan Dr Zakir 'setan' jika bukan tkm penyokong kuat pengganas LTTE?

Siapa yang mahu halau Dr Zakir Naik jija bukan tkm yang mencintai pertubuhan pengganas LTTE?

Anonymous said...

Woi penjilat abang besar biaDAP 2:32, jangan banyak sembanglah! Habuk pun tarak.

PAS membatalkan kerjasama dengan pusk kafir sebaik sahaja puak kafir menunjukkan permusuhan terhadap Islam dan umat Islam.

Dan PAS tidak pernah subahat dengan abang besar roket yang menjadi penyamun dll.

Bahkan PAS menentang semua penyamun ! Bukti : PAS menentang pakatan dan be end dalam PRU.

Anonymous said...

Jika tkm ni tak ditangkap dan disiasat maka ia membuktikan ph dan penyokongnya bersekongkol dgn pengganas. Ini boleh membusukkan kerajaan ph yg ada kerana melindungi pengganas antarabangsa.

Anonymous said...

Rakyat mahu tjm ni disiasat segera seperti mereka menangkap najib.

Anonymous said...

Siasat juga hadi wang dn tuan berahim yg menyokong syiah. Syiah ialah mazhab dlm islam katanya dlm youtube. Maknanya sape2 boleh masuk mazhab tu. Apa punya bangang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails