Saturday, July 14, 2018

Gay, Arak, Bercumbu Di Khalayak Ramai, Sebat! Mendidik Bukan Mendera.

 Salah seorang dari pasangan gay yang dihukum sebat di khalayak ramai di Aceh hari ini. - Foto AFP

BANDA ACEH: Pasangan gay disebat di khalayak ramai di Aceh hari ini, walaupun sebelum ini pegawai berjanji menghentikan hukuman itu selepas ia mengundang kritikan antarabangsa.
Dua lelaki berkenaan dirotan lebih 80 kali kerana mengamalkan gay, yang diharamkan menurut undang-undang Islam, ketika orang ramai memaki hamun mereka.
Mereka ialah dalam kalangan 15 orang yang disebat di luar masjid di Banda Aceh hari ini bagi pelbagai jenayah termasuk meminum dan menjual alkohol dan bercumbu di khalayak ramai.
Kira-kira 1,000 orang, termasuk pelancong dari Malaysia, merakamkan gambar dan menjerit, 'Pukul mereka lebih kuat' ketika pelaksana hukuman merotan belakang pesalah.
Pasangan tidak dikenal pasti itu ialah pasangan gay kedua dirotan di khalayak ramai tahun ini di Aceh, ketika komuniti kecil golongan lesbian, biseksual, gay dan transgender di Indonesia berhadapan diskriminasi.
Aceh adalah satu-satunya wilayah di Indonesia, negara paling ramai umat Islam di dunia, melaksanakan undang-undang Islam. - AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sebat dalam Islam mendidik bukan mendera. Sebat di Aceh adalah merotan belakang pesalah di muka umum, macam rotan pelajar sekolah. Bukan macam hukum rotan tersorok di penjara Malaysia menyiksakan 1/2 mati. 
Aaah! Pedulikan kritik jahat antarabangsa dan balaci-balacinya di Malaysia.
Hasil carian imej untuk sebat di penjara malaysia
Hasil carian imej untuk sebat di penjara malaysia
Hasil carian imej untuk sebat di penjara malaysia

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-61: P.Kebajikan B/Aceh M'sia
E-Buku IH-61: P.Kebajikan B/Aceh M'sia

18 comments:

Anonymous said...

Sepatutnya barua-barua dan pemimpin-pemimpin pakatan yang mencipta dan menyebarkan fitnah terhadap agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, institusi Islam, jemaah Islam dan umat Islam yang cintakan Islam disebat di khalayak ramai dan dibuang negara kerana mereka telah membuat dakwaan karut marut tanpa sebarang bukti atau saksi yang boleh dipercayai untuk mencetuskan kebencian antara umat Islam dan kaum kafir.

Anonymous said...

Boleh tak ko buktikan Pas kena finah?...melalak kena fitnah kunun bila gagal berhujjah dgn fakta...

Kejora Bapuk Bodo said...

Tak usah berangan Pas nak buat hukum islam mcm Acheh...RUU 355 yg setakat pinda had hukuman pon Pas tak mampu selesaikan seblm pru14...4 tahun pong pang pasal RUU tapi akhirnye Pas sorokkan...u tuk modal pru 15 plak...pas tak ade modal lain dan kepandaian nak kuasa politik..

Berbeza dgn Acheh bila mereka cakap nak buat mereka terus buat...

Anonymous said...

Mana RUU 355 yg berdentum dentam seblm ni?..itu fitnah ker?...
Peguam lobai hadi fitnah lobai hadi ker?...cabarlah peguam sendiri yh sahkan suara nik abuduh tulin dlm rakaman odio..kenape takut?.....berani melalak kena fitnah jer puak pas bodoo ni...

Kejora Bapuk Bodo said...

Arshad selar politikus ‘mulut celupar’ sebar kebencian
FMT Reporters
ShareTweetPinMail

Jeneral bersara Arshad Raji bercakap tentang 2 jenis manusia yang tidak boleh menjadi pemimpin yang baik.

PETALING JAYA: Brigadier Jeneral bersara Datuk Mohd Arshad Raji hari ini menyelar 2 pemimpin politik kerana ‘bermulut celupar” berikutan kenyataan terbaru mereka tentang perkembangan semasa.

Orang yang kurang berpelajaran pun boleh melihat kurangnya logik dan kewarasan kenyataan tersebut, katanya.


Beliau mengingatkan ahli politik supaya tidak menggunakan kaum dan agama bagi menyemai perselisihan dan kebencian, dan berkata ia terbukti strategi yang salah dalam pilihan raya umum baru lepas.

Kata beliau, berdasarkan pengalaman dalam persatuan bekas tentera itu terdapat 2 jenis manusia yang akan menjadi pemimpin yang tidak baik.

“Pertama tin kosong yang bercakap tanpa berfikir, dan kedua mereka yang tidak berkemampuan dan pengetahuan tetapi pandai membodek,” katanya.

“Kedua-dua jenis ini sering bercakap buruk tentang orang lain, menyemai kebencian dan mensabotaj orang lain dengan cara salah bagi mendapatkan kelebihan,” kata beliau.

Arshad mengulas kenyataan ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam dan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan.

Lokman menuduh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengetuai kerajaan mengikut kehendak DAP yang mempunyai 42 kerusi Parlimen, berbanding 13 kerusi milik PPBM pimpinan beliau.

Dalam pada itu Nasruddin dilaporkan mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (PH) mewujudkan rasa tidak senang dalam kalangan orang Islam berikutan pelantikan 3 penjawat tertinggi dalam sistem perundangan dan kehakiman negara.

Arshad berkata, jelas bahawa Nasrudin memaksudkan pelantikan Ketua Hakim Negara, Tan Sri Richard Malanjum; Menteri Undang-undang, Ahli Parlimen Batu Sapi, Liew Vui Keong dan Peguam Negara, Tommy Thomas.

“Hujah dikemukakan oleh Lokman dan Nasrudin tidak ada logik dan kewarasan hatta kepada orang yang kurang pelajaran,” katanya.

“Kedua-dua Lokman dan Nasrudin adalah pemimpin pertengahan parti masing-masing. Tembakan bertubi-tubi tanpa kendali mereka, walaupun peluru kosong, merosakkan imej parti mereka dan pimpinan atasannya yang tidak bertindak mengawal pimpinan bawahan” katanya.

Anonymous said...

Boleh. Yg jaja pas terima 90 juta dan 2 juta nik abduh. Sampai skrg tak dakwa ke mahkamah. Ph jelas k/sama dgn dap. Tp takda bukti pas k/sama ngan umno. Jelas pan barua dap. Sabu agen dap dlm msia baru. Sabu pulak musuh islam, terbabit dgn syiah.

Anonymous said...

Jangan lupa pertistiwa kaum daerah Sodom ketika zaman Nabi Luth yang ditimpa bala kerana berleluasa nya hubungan sejenis..

Anonymous said...

Alamak mamat 2:50PM termakan cerita bodoh...dah kekenyangan makan babi panggang agaknya.

Anonymous said...

Lihat sahaja pengertian Istilah 'hifzuddin' yang ditafsirkan menteri yang menjaga ehwal agama, Dato' Dr Mujahid Yusof, yang diletakkan sebagai menjaga agama termasuk agama-agama lain selain Islam.
Sedangkan perkataan 'hifzuddin' dalam bahasa Arab, jelas ia istilah khusus yang berkait dengan Islam. Makna hifz- pelihara, ad-din dengan ditambah alif lam di hadapan bererti agama yang merujuk khusus kepada Islam. Justeru, hifzuddin bererti pelihara agama Islam.
"Sesiapa yang mencari selain Islam sebagai deen (agama sebenar), maka tidak diterima daripadanya, sedangkan dia di akhirat, termasuk di kalangan orang yang rugi." (Maksud Surah Ali Imran: 85)

Anonymous said...

Kejora lembu, hujan mmg bertaraf sampah aja, tak payah nk tunjuk pandai, kalau bukan kerana golangan sekular bersekongkol dgn bukan islam ruu355 boleh dilaksanakan secara berperingkat, puak pan yg menentang ruu355 ada mmberi apa2 cadangan atau undang2 yg lain untk dilaksanakan, usahlah bercakap kalau dlm hati sekecil habukpun takde niat nk tegakkan undang2 islam

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Kejora Bapuk Bodo said...

Mencari dan menjaga dua perkataan berbeza pengertiannye..

Menjaga agama lain setakat menjaga hak2 ugama lain supaya tidak dikacau sesuai dgn ajaran nabi yg membenarkan ugama lain diamalkan oleh penganut mereka...

Anonymous said...

Kejora Bapuk Bodo membela kesesatan agama kafir dan pemimpin munafik dan kafir harbi dan menghina ajaran Islam berdasarkan komen-komen Kejora Bapuk Bodo yang lepas.

Maka kita tahu bapuk bodo ini sedang menyamar sebagai orang Melayu untuk menghina Islam dan menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

Alangkah indahnya jika ruu355 jadi undang2. Sebat 100 kali.

Kalau tak yg kena sebat dulu mustafa spender putih.henjut awek lpstu bagi duit. Kalau tk kerana hadi sengaja lewatkan ruu tu..dh kemek bontot mustapa

Nasarudin altontoni porno akan terlepas dari hukuman sebab tonton lucah kat jerman. Selamatttt...

Anonymous said...

Barua dedak roket 2:40 pm hidup di planet marikh sebab itulah dia berpura-pura tidak tahu pakatan menfitnah PAS sebelum dan semasa PRU14.

Kasihan ada otak barua letak pada lutut.

Barua ini melalak tetapi dia dan geng barua dia juga yang fitnah terhadap PAS dalam blog ini.

Dasar barua lidah biawak ! Barua-barua dedak roket telah menfitnah PAS berulang kali tanpa sebarang bukti.

Dan sekarang barua ini minta bukti. Ha ha ha ha dasar barua kepala bapak munafik.

Anonymous said...

Pas pun dulu penah k/sama dgn dap. Takde hal pun.karpal singh dgn nik aziz kamceng tawww.

Semoga hadi dpt bgtu mimpi dia jumpa karpal singh plak. Sblm pru dulu dia kata mimpi nik aziz takde kaki. Apa pulak kali ni mimpi dia jumpa karpal singh. Dua tokoh ni hadi sgt sanjung

Anonymous said...

Apa yg bekas jen tu kata ada pada pemimpin ph terang dan jelas buktinya tuduh pas dapat 90juta sampy sekarang tiada bukti. Buat cerita sensasi audio nik abdul lepas tu kata peguam pas kata tulin memg tulin audio tu tapi suara sapa. Smpay sekarg husam tak kata pun suara nik abdul husam juga ada kata dia pun tak tahu suara sapa. Fitnah ts khalid sampai diguling dar mb selangor akhir mengaku fitnah. Mat sabu dulu kutuk tun m mahafiraun sekarang jilat kahak sendiri. Baiah dengan nama allah untuk pertahankan islam langga lepas tu kata pas langga baiah pas tetap perjuangkan islam tapi pan perjuangkan kafir. Fitnah kata pemimpin pas terima duit dari najib lepas didesak mintak bagi tahu sapa pemimpin pas dia kata nasarudin sedangkan nasarudin puak prosak yg pecat dari ahli pas. Macam2 lagi lah fitnah dajjak yg puak pan buat pada pas terutama tghh. Kutuk tghh ponting tapi semua pemimpin ph pun ponting takpa bodoh puak ph ni perjalanan persidangan parlimen ada minit kalau usul tiada dlm minit tak hadir pun takpa.

Anonymous said...

Kamu belalah puak ph kafir diakhit nnt sapa kamu punya pemimpin dan kemana dia bawak kamu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails